Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 180768 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #230 Gepost op: 14 december 2012, 19:24:29
Even weer een update:



Dienst: Douane Nederland
Kantoor: Schiphol?
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk en type: Renault Megane
Kenteken: 51-ZJN-4
Bijzonderheden: Foutieve striping, lichtbalk aan de voorkant van het dak, behoort tot de nieuwste serie voertuigen welke bij de Douane gaan rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #231 Gepost op: 14 december 2012, 22:08:47
Even weer een update:



Dienst: Douane Nederland
Kantoor: Schiphol?
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk en type: Renault Megane
Kenteken: 51-ZJN-4
Bijzonderheden: Foutieve striping, lichtbalk aan de voorkant van het dak, behoort tot de nieuwste serie voertuigen welke bij de Douane gaan rijden.

Extra bijzonderheid: rijkslogo op voordeur (of wordt dat bedoeld met foutieve striping?).
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #232 Gepost op: 14 december 2012, 22:12:07
Extra bijzonderheid: rijkslogo op voordeur (of wordt dat bedoeld met foutieve striping?).
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maar ook de neus klopt volgens mij niet helemaal, maar in eerste instantie gaat het om het blauwe rijkslogo.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #233 Gepost op: 14 december 2012, 23:38:01
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maar ook de neus klopt volgens mij niet helemaal, maar in eerste instantie gaat het om het blauwe rijkslogo.

Wel opvallend inderdaad. Kan me herinneren dat het bij een andere bus die hier is geplaatst ook het geval was (volgens mij een scan-voertuig). Ben benieuwd of dit standaard gaat worden.
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #234 Gepost op: 14 december 2012, 23:46:23
Wel opvallend inderdaad. Kan me herinneren dat het bij een andere bus die hier is geplaatst ook het geval was (volgens mij een scan-voertuig). Ben benieuwd of dit standaard gaat worden.
U vraagt ik draai







Dienst : Douane Nederland
Regio: Schiphol Cargo
Unit: Scan & Detectie
Soort voertuig : Backscatter
Merk : Mercedes
Type : 516 CDI
Kenteken : BZ-NB-40
Bijzonderheden : Aparte striping aan de achterzijde, rijkslogo op de deur, naast douane ook belasingdienst
als dienst attendering op het voertuig, extra licht rondom het voertuig.

Vanaf de 31ste oktober is deze in het wild te aanschouwen, zowel op schiphol (bij vliegtuigcontroles) als bij verkeersacties
(gecombineerd en zelfstandig).





Dienst: Douane Nederland
Kantoor: Eindhoven
Soort voertuig: Mobiel scanvoertuig met X-ray
Merk en type: Mercedes Sprinter
Kenteken: 6-VSL-03
Bijzonderheden: Hier ter demonstratie ingezet
Voor zover ik weet, 2x scanvan eindhoven en groningen. 1x backscatter (schiphol), 1x verdachtenbus (schiphol nog geen foto van) en diverse polo's (misschien heeft sigma twente hier wel een foto van) en dan nu dan de renault. Ja het laat wel zien dat het een apparte dienst is  998765 98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #235 Gepost op: 15 december 2012, 00:09:10
Wel opvallend inderdaad. Kan me herinneren dat het bij een andere bus die hier is geplaatst ook het geval was (volgens mij een scan-voertuig). Ben benieuwd of dit standaard gaat worden.

Het Rijkslogo op de deur gaat standaard worden. In de Lutte is niet lang geleden een nieuwe VW Transporter geleverd die dit ook heeft.
Evenals de 9 nieuwe VW polo's die geleverd zijn aan Duiven, Amersfoort en de Lutte. Als ik volgende week een keer de kans heb zal ik van de voertuigen een foto maken.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #236 Gepost op: 15 december 2012, 00:18:51




Dienst: Douane Nederland
Regio: Nijmegen
Standplaats: de Lutte
Wagenparknummer: n.v.t.
Roepnummer: n.v.t.
Kenteken: 77-ZHG-8
Merk & type: Volkswagen Polo Bluemotion
Bijzonderheden: Voorzien van Rijkslogo op de voor portieren. 1 van de 9 nieuwe voertuigen voor team Fysiek toezicht. Op de Lutte samen met de 78-ZHG-8 en de 10-ZGR-1 (soortgelijke voertuigen)
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #237 Gepost op: 15 december 2012, 12:47:09
Geen signalering/stopborden?


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #238 Gepost op: 15 december 2012, 14:26:20
Geen signalering/stopborden?
Nee, is op deze voertuigen niet nodig. Deze worden specifiek gebruikt voor de Fysieke Controle (fyco) bij de bekende bedrijven.
Alleen de auto's die gebruikt worden voor de ambulante diensten (surveillance) hebben signalering en stopmatrix.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #239 Gepost op: 15 december 2012, 15:14:38
Nee, is op deze voertuigen niet nodig. Deze worden specifiek gebruikt voor de Fysieke Controle (fyco) bij de bekende bedrijven.
Alleen de auto's die gebruikt worden voor de ambulante diensten (surveillance) hebben signalering en stopmatrix.
3/4 van de douaniers in excecutieve functies zijn onbewapend en zullen dan ook geen voertuigen stop zetten. Enige verschil zijn de heren en dames op schiphol die op bepaalde locaties in actie verband wel hier gebruik van maken. Maar ook dat is miniem en daarvoor dus ook niet nodig om alle auto's met lichtbalk uit te rusten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v