Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 180745 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #240 Gepost op: 18 december 2012, 19:35:32


Dienst:   Douane Nederland
Regio: Schiphol Cargo
Merk & type: Volkwagen Transporter
Kenteken: 60-XXT-3
Bijzonderheden: Arrestanenbus, kleine transparant voor, vervanging van deze

Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #241 Gepost op: 18 december 2012, 19:47:23




Heel klein zijstapje: Customs / border security - protection Sydney


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #242 Gepost op: 18 december 2012, 20:09:23


Dienst:   Douane Nederland
Regio: Schiphol Cargo
Merk & type: Volkwagen Transporter
Kenteken: 60-XXT-3
Bijzonderheden: Arrestanenbus, kleine transparant voor, vervanging van deze



De nieuwe bus met kenteken 83-ZJK-3 is voor dezelfde doeleinden? Ook van Cargo en een Transporter handgeschakeld. Volgens mij dezelfde uitvoering als degene van jou foto's.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #243 Gepost op: 18 december 2012, 20:13:49
De nieuwe bus met kenteken 83-ZJK-3 is voor dezelfde doeleinden? Ook van Cargo en een Transporter handgeschakeld. Volgens mij dezelfde uitvoering als degene van jou foto's.
De arrestantenbus is schakel. Wat betreft de 83 (had jij die voor het kantoor zien staan?) weet ik het niet. Is voor zover ik weet nog niet inzetbaar idem met de Renault.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #244 Gepost op: 18 december 2012, 21:38:03
De arrestantenbus is schakel. Wat betreft de 83 (had jij die voor het kantoor zien staan?) weet ik het niet. Is voor zover ik weet nog niet inzetbaar idem met de Renault.

Voldoet deze bus ook aan de eisen van een arrestantenbus zoals beschreven is in een krantenartikel van HvNieuws?

Citaat
Onlangs ontving politie Fryslan 3 nieuwe arrestantenbussen ter vervanging van de uit 2006 stammende bussen.

De nieuwe bussen zijn naar wens en ervaring van de Friese politiemensen gebouwd. In de bussen is plaats voor vijf arrestanten, verdeeld over twee tweepersoonscellen en een eenpersoonscel.
Er is rekening gehouden met de laatste eisen op het gebied van comfort en veiligheid. Zo kunnen de noodluiken op het dak, door één handel over te halen geopend worden in geval van ongeval of andere calamiteit.
In iedere cel zit een intercom en een videocamera, waarmee de begeleiders contact en toezicht kunnen houden op de arrestanten.
Kon vroeger worden volstaan met een kacheltje in de arrestantenruimtes, nu is airconditioning verplicht vanuit de overheid.

De nieuwe wagens worden ingezet voor vervoer van arrestanten van en naar de rechtbank, bij grote evenementen (zoals voetbalwedstrijden, verkeerscontroles) maar ook bij executie akties, waarbij mensen van huis worden gehaald die nog een gevangenisstraf uit moeten zitten. Nieuw is ook dat de bussen ingezet kunnen worden ter ondersteuning van de noodhulpdienst van de politie. Daarvoor zijn ze voorzien van de verplichte striping en rondom zichtbare blauwe signalering.

De auto's zijn in de afgelopen 18 maanden gebouwd en hebben ruim €80.000 per stuk gekost. De kosten zitten met name in de ontwikkeling en inbouw van de cellen. De auto's zijn volautomaten.

Bron: http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=6464

Heb je ook foto's van de binnenzijde?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #245 Gepost op: 19 december 2012, 06:04:00
Voldoet deze bus ook aan de eisen van een arrestantenbus zoals beschreven is in een krantenartikel van HvNieuws?

Bron: http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=6464
Kort antwoord, nee. Het lange antwoord ga ik hier niet zo open plaatsen. En ook negatief op de foto's.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #246 Gepost op: 7 maart 2013, 22:02:59




Dienst: Belastingdienst/ Centrale Facilitaire Dienst
Regio: Schiphol Cargo
Merk & type: Renault Master
Kenteken: 8-VZV-32
Bijzonderheden: Is samen met zijn broertje (eindigend op 33) de vervanging van de oude Masters. Nu beide in douane kleuren
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #247 Gepost op: 7 maart 2013, 23:15:16
Misschien een rare vraag, maar waarom wordt er niet gekozen voor ''gewoon'' Douane bestickering?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #248 Gepost op: 7 maart 2013, 23:59:32
Misschien een rare vraag, maar waarom wordt er niet gekozen voor ''gewoon'' Douane bestickering?

Of de Rijks-striping, aangezien het voertuig blijkbaar wordt ingezet vanuit de belastingdienst en niet specifiek vanuit de Douane?

Geen rare vraag dus in mijn ogen ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #249 Gepost op: 8 maart 2013, 02:50:58
Voldoet deze bus ook aan de eisen van een arrestantenbus zoals beschreven is in een krantenartikel van HvNieuws?
Citaat
Onlangs ontving politie Fryslan 3 nieuwe arrestantenbussen ter vervanging van de uit 2006 stammende bussen ... Kon vroeger worden volstaan met een kacheltje in de arrestantenruimtes, nu is airconditioning verplicht vanuit de overheid ... De nieuwe wagens worden ingezet voor vervoer van arrestanten van en naar de rechtbank, bij grote evenementen (zoals voetbalwedstrijden, verkeerscontroles) maar ook bij executie akties,
Bron: http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=6464

Als de bussen echt ingezet worden bij executie acties heeft die verplichte airco ook weinig zin denk ik dan. 0098
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.