Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 181924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #80 Gepost op: 22 oktober 2011, 11:59:43
Nee, in Nederland hebben ze een Amber (geel/oranje) lichtbalk met tekstmatrix, zoals op de foto's te zien is, in het buitenland rijden ze vaak wel met blauw en sirene.
Er is ooit wel een proef geweest, zoals te zien is op onderstaande foto.

Foto:http://politievoertuigen.nl/index.html
Dat is echt een foto uit oude doos  098uo. Er staat ook een gelijkende auto (of misschien wel deze auto dat weet ik niet precies) bij een
douane museum in gelderland. Deze auto heeft trouwens niet offcieel zo gereden voor zover ik weet. Wel heeft men in het verleden gekijken
wat voor kleur lampen er op het dak zou komen. Zo heeft met met diverse kleuren gereden zoals blauw, rood, geel en ik geloof ook maar dat
weet ik niet 100% zeker groen. Uiteindelijk is het dus geel/amber geworden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 22 oktober 2011, 12:09:32
De foto stond ook al op dit forum e050
In navolging van dit oude topic:

Vroeger had de Douane kennelijk wel blauwe lampen. Zo blijkt uit deze foto van www.politievoertuigen.nl
Fotograaf is denk ik S. Verbeek, maar dat weet ik niet zeker.




Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #82 Gepost op: 29 oktober 2011, 17:53:59






Dienst : Douane Nederland
Regio: Schiphol Cargo
Unit: Scan & Detectie
Soort voertuig : Backscatter
Merk : Mercedes
Type : 516 CDI
Kenteken : BZ-NB-40
Bijzonderheden : Aparte striping aan de achterzijde, rijkslogo op de deur, naast douane ook belasingdienst
als dienst attendering op het voertuig, extra licht rondom het voertuig.

Vanaf de 31ste oktober is deze in het wild te aanschouwen, zowel op schiphol (bij vliegtuigcontroles) als bij verkeersacties
(gecombineerd en zelfstandig).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #83 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:00:47
Mooie wagen hoor, maar er is wel iemand aan het 'knutselen' geslagen met de striping...
Komt het rijkslogo ook op de andere voertuigen van de Douane? En de vermelding belastingdienst?
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #84 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:17:13
Mooie wagen hoor, maar er is wel iemand aan het 'knutselen' geslagen met de striping...
Komt het rijkslogo ook op de andere voertuigen van de Douane? En de vermelding belastingdienst?
Voorzover ik weet niet. Zo zijn al diverse auto's (zie de fabia's  ::) :-\) geleverd op de normale manier.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #85 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:36:11
Voorzover ik weet niet. Zo zijn al diverse auto's (zie de fabia's  ::) :-\) geleverd op de normale manier.

Ok, bedankt voor je antwoord. Zou het ook zonde vinden icm de huidige striping.
Veel plezier met dit mooie, nieuwe voertuig. Dat het maar veel mag opleveren ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #86 Gepost op: 29 oktober 2011, 20:15:51
Sterker nog .... combinatie van BiZa striping met Rijkshuisstijl striping is gewoon niet toegestaan.
Maar ja ... iets met een proefballonnetje om iets nieuws voor elkaar te krijgen of zo?

Precedenten zijn er om geschapen te worden toch?
(misschien krijgen ze wel wail of yelp er bij) O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #87 Gepost op: 5 december 2011, 16:04:23
Na veel hopen en wishfull thinking is het eindelijk zover, de Douane heeft een auto met blauw-blauw  098uo





Soort voertuig: Gedetineerden vervoer
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Wagenparknummer: -
Kenteken: 07-JZL-9
Dienst: Dienst Justitiële Inrichtingen
Standplaats: onbekend
Bijzonderheden: Is komende tijd in dienst van Douane Schiphol Cargo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #88 Gepost op: 5 december 2011, 17:25:42
Na veel hopen en wishfull thinking is het eindelijk zover, de Douane heeft een auto met blauw-blauw  098uo

Wordt het voertuig ook nog voorzien van de kleuren van de Douane?
Brandweer Papendrecht


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #89 Gepost op: 5 december 2011, 17:45:01

Wordt het voertuig ook nog voorzien van de kleuren van de Douane?
Voor zover ik weet deze niet. Is alleen tijdelijk omdat onze eigen bus (heb ik al eerder gepost) voor langdurig
onderhoud weg is. Hoorde wel vandaag dat die bus vervangen gaat worden en dat dit type een mogelijke kanshebber is.
Nu jammer dat ik pas weer vroege operationele dienst heb volgende week woensdag, maar zal er alles aan doen om dan
voorin deze bus te zitten  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v