12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 30363 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2006, 17:32:45
Oh-oh.... en nu maar hopen dat ze echt om 8 uur beginnen...... ;D

Tot nu toe heb ik gehoord dat ze om 8 uur beginnen in elk geval; mocht ik wat anders horen, dan geef ik het natuurlijk door.
greetz,  Enrique


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 1 maart 2006, 19:14:43
Oh-oh.... en nu maar hopen dat ze echt om 8 uur beginnen...... ;D

Tot nu toe heb ik gehoord dat ze om 8 uur beginnen in elk geval; mocht ik wat anders horen, dan geef ik het natuurlijk door.

Zeker ook geen plaats voor mediatv.nl.....  ???


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2006, 19:21:28
Carpoolen?  :D
Klinkt als een milieuvriendelijke oplossing...  8)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #43 Gepost op: 2 maart 2006, 07:46:09
Remon, nooit geschoten is altijd mis he. Als ik in de organisatie zat, waren jullie natuurlijk meer dan welkom, maar misschien een mailtje/belletje richting de oefenleiding? Ze zitten op de Schiedamsedijk 95, 3011 EN Rotterdam, Postbus 70023, 3000 LD Rotterdam, Tel. 010-4468008.

groetjes!
greetz,  Enrique


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 5 maart 2006, 10:32:11
Remon, nooit geschoten is altijd mis he. Als ik in de organisatie zat, waren jullie natuurlijk meer dan welkom, maar misschien een mailtje/belletje richting de oefenleiding? Ze zitten op de Schiedamsedijk 95, 3011 EN Rotterdam, Postbus 70023, 3000 LD Rotterdam, Tel. 010-4468008.

groetjes!

Das waar. heb je toevallig een e-mail adres??


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #45 Gepost op: 5 maart 2006, 15:15:03
:-[ Eh....nee  :P haha sorry
greetz,  Enrique


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2006, 17:38:43
Misschien kunnen we een lijstje maken met mensen die weten of een korps meedoet?
Misschien kunnen we een lijstje maken met korpsen waarvan mensen weten dat die meedoen
(Einde dag, moeilijk tikken)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2006, 17:54:11
Politiekorps Rotterdam Rijnmond en Brandweerkorps Rotterdam-Rijnmond :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #48 Gepost op: 17 maart 2006, 07:50:28
Het scenario is iets gewijzigd:

De regio Rotterdam-Rijnmond is een gebied dat met haar havens, veel zware industrie en bijna 1,2 miljoen inwoners een kwetsbare regio is en dus bij uitstek geschikt is voor een testcase die representatief is voor het hele land. Ondertussen blijft de normale inzet van politie, brandweer en ambulances gewaarborgd.

Operatie 'Veilige Haven' speelt zich op 12 april 2006 af onder realistische omstandigheden; er wordt een echt scenario uitgespeeld. Uiteraard kan het scenario niet volledig bekend gemaakt worden. Een tipje van de sluier kan in ieder geval wel opgelicht worden, aangezien niet de oefening zelf, maar het beproeven van C2000 het oefendoel is.

Het begint in de ochtend met de melding van olieraffinaderij Riscoil dat er bij de verlading van een tankwagon een explosie heeft plaatsgevonden. Bij deze explosie en de daarop ontstane brand zijn diverse gewonden en mogelijk doden gevallen. Een grote zwarte rookwolk drijft over de Waterweg richting zee. Na ongeveer een half uur komt Hoek van Holland door een veranderende windrichting in de rook te liggen. Een groot gedeelte van Hoek van Holland zal moeten worden geëvacueerd. Deze evacuatie wordt alleen maar voorbereid en niet echt uitgevoerd. Op de Noordzee is de Stena Discovery aanvarende met Engelse voetbalsupporters. Deze supporters komen voor het bijwonen van de halve finale van de Champions League PSV - Chelsea. Na overleg zal de Stena Discovery aanmeren in Hoek van Holland. Aan wal breken rellen uit onder de voetbalsupporters van Feyenoord en Chelsea en ook daar vallen slachtoffers. De aankomst van de Stena Discovery wordt eveneens alleen maar voorbereid. De boot zal niet werkelijk worden ingezet.
greetz,  Enrique


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #49 Gepost op: 17 maart 2006, 16:29:50
Politiekorps Rotterdam Rijnmond en Brandweerkorps Rotterdam-Rijnmond :P

LOL, ik bedoelde meer voertuigen. De oefening is niet alleen regionaal, dus er komen naast de door jou genoemde diensten ook uit andere regio's voertuigen.

Ik was alleen benieuwd welke voertuigen (dorpen en steden) we nog meer kunnen verwachten :) Dat de politie RR meedoet is leuk, maar hoeveel manschappen; welke regio's leveren nog meer, etc, etc. Er moet nogal wat mankracht ingezet worden die niet operationeel beschikbaar zal zijn. Kan je moeilijk allemaal uit de regio RR weghalen.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat