Transplantatieteam ri. UMCG vandaag met spoed, maar amber i.p.v. blauw licht

Auteur Topic: Transplantatieteam ri. UMCG vandaag met spoed, maar amber i.p.v. blauw licht  (gelezen 3607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Mods, als het hier niet goed staat s.v.p. verschuiven... bij voorbaat dank.

Vandaag zondag 7 augustus ongeveer half één namiddag, net voorbij knooppunt Joure richting Groningen via de A7. Op het knooppunt zelf (rotonde) al even een tweetoon gehoord maar om me heen niets gezien. Net richting Groningen rij ik op de linkerrijstrook om wat langzamer verkeer in te halen en dan zie ik een Mercedes station in gele ambulancekleuren achter me met de (enkele) amber pit links achter aan (niks blauws, geen knipperende koplampen), hetzij al flink versleten hetzij met te weinig spanning want veel licht kwam er niet vanaf. Hoorde toen ook weer de tweetoon. Ik naar rechts om hem voorbij te laten: aha, transplantatieteam, komt voorbij en nog steeds knippert de amber pit, en geen blauw.

Beetje bizar. Chauffeur, ik denk op weg naar het UMCG, verkeerde vermoedelijk in de aanname dat hij blauw aanhad, althans zo reed hij wel, en een aantal van zijn voorliggers hebben hem zo te zien pas laat waargenomen.

Er zijn bij mijn weten gelukkig tot Groningen geen ongelukken gebeurd, maar als de chauffeur of een bekende hier meeleest, graag even nota van nemen of doorgeven. Het was niet heel stil op de weg...

Sent with Tapatalk on the move



Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Ik heb hem vanmiddag ook zien rijden maar met blauwe en oranje en de toeter aan. Was een KM na de rotonde.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Dan heeft ie het knopje voor blauw toch nog gevonden, mooi.

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik denk eerder dat het een foute schakeling ergens in de signalering is. Amber met tweetoon hoort niet te kunnen, juist om dit soort vergissingen te voorkomen. Mogelijk zit er toch een schakeling verkeerd. Ik denk dat het UMCG wel blij zal zijn als je ze een mailtje stuurt zodat een en ander nagekeken kan worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


gebruiker0401206

  • Gast
Normaalgesproken zitten er 3 interlock functies op een voertuig, althans als wij ze bouwen;

Sirene kan alleen aan bij blauw licht op dak
Grille flitsers kunnen alleen aan bij geactiveerde lampen op het dak
Oranje en blauw kunnen niet tegelijk worden geactiveerd.

Met vriendelijke groet Ruud


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Ik denk eerder dat het een foute schakeling ergens in de signalering is. Amber met tweetoon hoort niet te kunnen, juist om dit soort vergissingen te voorkomen. Mogelijk zit er toch een schakeling verkeerd. Ik denk dat het UMCG wel blij zal zijn als je ze een mailtje stuurt zodat een en ander nagekeken kan worden.
Mja... mailtje gestuurd (kennelijk bestaat het adres info@umcg.nl want het is niet onbestelbaar teruggekomen). Hoop dat ze er wat mee kunnen doen.

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1441193 date=1470639842
Mja... mailtje gestuurd (kennelijk bestaat het adres info@umcg.nl want het is niet onbestelbaar teruggekomen). Hoop dat ze er wat mee kunnen doen.

transplantatiecentrum@umcg.nl


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
transplantatiecentrum@umcg.nl
Thanks, ook daarheen verstuurd.

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
En ook antwoord:

"Geachte heer xxx,

Hartelijk dank voor de genomen moeite om ons in kennis te stellen van het defect aan het transplantatievoertuig.

Uit onderzoek ik gebleken dat de ventilator die het systeem moet koelen zijn warmte niet kwijt kon omdat er een verbandtrommel voor was gegleden.

Het systeem is daardoor oververhit geraakt en functioneerde niet meer naar behoren.

Het euvel is inmiddels verholpen.

Nogmaals dank voor u melding waardoor wij actie konden ondernemen en ons werk volgens “ the state of the art” kunnen blijven uitvoeren."

Blij dat het nut had :-)

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Netjes dat ze ook de moeite genomen hebben om te antwoorden
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV