Kraken en enorm luide dreunen in de flat #nt

Auteur Topic: Kraken en enorm luide dreunen in de flat #nt  (gelezen 1838 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Gepost op: 26 augustus 2016, 09:58:18
Hallo. Ik vroeg me af of ik me zorgen moet maken en ook of dit vaker voorkomt? Ik denk dat meer mensen met dit probleem bij de brandweer om raad vragen.

Ik woon voor het eerst in mijn leven in een betonnen nieuwbouw flat. De eerste twee maanden was het gebouw erg stil vergeleken met een houten huis, maar nu is het echt onverdraagzaam luid. De afgelopen maanden zijn er momenten waarin er eerst zacht gekraak te horen is gevolgd door luide dreunen en wat harder kraken. Dit is meestal 's nachts en gaat een half uur tot een uur door. Meestal klinkt het als een grote metalen hamer op beton, maar dan met een veel hoger volume. Soms klinkt het als een rotje in een fietstunneltje.




RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2016, 10:06:32
Hallo Jelle,

Het lijkt mij dat je deze vraag beter kunt neerleggen bij jouw Gemeente afdeling Bouw en Woningtoezicht/WABO.
Je kunt bellen en vragen om te spreken met een bouwinspecteur.

Waarschijnlijk zal de bouwinspecteur je kunnen vertellen of het geluid wordt veroorzaakt door het uitzetten door de grote hitte van de laatste dagen en dan 's nachts weer krimpen door de afkoeling. En ook of dit gevaarlijk is of niet.

Ruud




FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2016, 10:35:50
Als ik in jouw geval zat zou ik het eens proberen op te nemen met telefoon oid en idd eens langs de gemeente


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2016, 13:12:55
Bedankt. Ze gaan er naar kijken als ze tijd hebben, maar vanwege vakantieperiode bla bla bla.... Ik zal een update geven indien jullie dit willen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2016, 15:03:37
Citaat van: oma link=msg=1444200 date=1472199015
http://www.gemeente.nu/Leefomgeving/Nieuws-in-Leefomgeving/2016/8/Proef-bouwtoezicht-toont-grote-risicos-2856550W/

 0098 Ook zo'n gevalletje zelfregulering en marktwerking... waar zien we dat meer
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.