Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721363 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #6680 Gepost op: 3 augustus 2012, 08:38:28
Het ritsen wordt er in princiepen ook goed aangegeven, net zoals op elke andere plek.
Misschien dat het komt omdat er tegelijkertijd ook een afrit is (Oirschot) en dat je dan veel rijstrookwisselingen krijgt.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #6682 Gepost op: 6 augustus 2012, 19:06:07
Onopvallend  ;D. De lamp op het dak zit te ver naar voren.....Een blauw licht moet aan alle kanten van het voertig te zien zijn. Wanneer je er achter rijdt, zie de daklamp niet. Zegt trouwens niets over de kwaliteit van het filmpje....


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #6683 Gepost op: 6 augustus 2012, 19:10:40
Onopvallend  ;D. De lamp op het dak zit te ver naar voren.....Een blauw licht moet aan alle kanten van het voertig te zien zijn. Wanneer je er achter rijdt, zie de daklamp niet. Zegt trouwens niets over de kwaliteit van het filmpje....
Ja ik had ook verwacht dat er achter nog wel een ledje zou zitten. Helaas niet dus


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6684 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:11:38
(PRIMEUR) Onopvallende politieauto met spoed in Oosterblokker

Video : Bas112NHN (www.youtube.com/Bas112NHN)

Wat een k..lamp. En wat is het nut van de dakrail op die burgerauto ?  Typisch voorbeeld van ballpoint-chauffeur beslissingen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6685 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:42:50
Wat een k..lamp. En wat is het nut van de dakrail op die burgerauto ?  Typisch voorbeeld van ballpoint-chauffeur beslissingen.

Dakrail's zitten in sommige ''standaard'' uitrustings-pakketten. Overigens is dit voertuig ook niet nieuw aangeschaft door Noord Holland Noord  ;)

Het probleem van de niet zichtbare lamp is dat men ofwel de lamp te laag plaatst of dat men de montage verkeerd doet, zodat het snoertje te kort is  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6686 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:59:14
Wat een k..lamp. En wat is het nut van de dakrail op die burgerauto ?  Typisch voorbeeld van ballpoint-chauffeur beslissingen.
De signalering is van de vorige ANPR-auto overgezet. De auto zelf is ook niet ideaal. Er ligt slechts een 1.6 in, wat 'even bijtrekken' onmogelijk maakt. Zijn voorganger had 140pk, dus aanzienlijk meer.

Het probleem van de niet zichtbare lamp is dat men ofwel de lamp te laag plaatst of dat men de montage verkeerd doet, zodat het snoertje te kort is  ::)
Het snoer in deze auto is best lang, je kan hem prima plaatsen. Maar voor een goede plaatsing moet je uitstappen omdat je er anders niet bijkomt. Het snoer is dus niet te kort, maar de gemiddelde armen wel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6687 Gepost op: 6 augustus 2012, 23:45:59
Dakrail's zitten in sommige ''standaard'' uitrustings-pakketten. Overigens is dit voertuig ook niet nieuw aangeschaft door Noord Holland Noord  ;)

Het probleem van de niet zichtbare lamp is dat men ofwel de lamp te laag plaatst of dat men de montage verkeerd doet, zodat het snoertje te kort is  ::)

Mijn vraag is: wat is het nut van de dakrail. Dat het in sommige standaard uitrustingspakketten zit, lekker belangrijk. In 1968 vlogen we naar de maan in niet meer dan een rol alu-folie die met plakband aan elkaar was geplakt, dus vertel mij nou niet dat we niet een auto kunnen bestellen zonder dakrail.  En als je daar al niet omheen kan/wil, pas je de verlichting daar dan op aan, toch ? OP deze manier voldoet het voertuig NIET aan de eisen (360 graden rondom zichtbaar) en is de bestuurder de sjaak op het moment dat het fout gaat. Mijn advies: niet meer mee rijden, idg geen prio 1 ritten meer totdat er een lamp geplaatst kan worden die wel 360 graden rondom zichtbaar is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6688 Gepost op: 7 augustus 2012, 11:53:44
Nou dan ga ik je toch vertellen dat we daar niet omheen kunnen. En waarom? Omdat een voertuig bestellen zonder dakrail meer geld kost dan een voertuig bestellen zonder dakrail. Zo kan ik je nog meer voorbeelden geven, de Tourans uit de LAPV komen allemaal met schakelflippers en automatisch inparkeerfunctie, die in sommige regio's zelfs handmatig worden uitgeschakeld. Ook dit zit er standaard bij en is goedkoper dan deze uit het pakket te laten....

Voorbeeldje van mijzelf, laatst een nieuwe auto gekocht. Wilde het meest uitgebreidde pakket, maar hier zaten ook sportstoelen bij. Als ik die wilde vervangen voor de normale stoelen kostte dit mij extra geld, als ik een ander pakket nam en de onderdelen uit het uitgebreidde pakket er los bij kocht, kostte het me ook meer geld....

Het gaat allemaal om geld, heel simpel. Bovendien, wat boeit zo'n dakrail nou. Nee het is niet functioneel en blokkeert deels het zicht van de lamp, maar de 10 pitritten die zo'n onopvallende auto per jaar rijdt... lekker boeiend. Bespaar dan liever wat geld.
Dat je er geen pitritten mee wilt rijden wegens de zichtbaarheid, prima moet je zelf weten. Je kan mij niet vertellen dat je hierdoor in de problemen gaat komen bij een evt aanrijding.
Je kan er ook voor kiezen om 10 sec later bij het incident aan te komen, en eerst de lamp er goed op gaat zetten door uit het vtg te stappen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest13155

  • Gast
Reactie #6689 Gepost op: 7 augustus 2012, 12:14:45
Omdat een voertuig bestellen zonder dakrail meer geld kost dan een voertuig bestellen zonder met dakrail.