Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721230 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6690 Gepost op: 7 augustus 2012, 12:32:19
Juist, bedankt  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6691 Gepost op: 7 augustus 2012, 22:40:14
Nou dan ga ik je toch vertellen dat we daar niet omheen kunnen. En waarom? Omdat een voertuig bestellen zonder dakrail meer geld kost dan een voertuig bestellen zonder dakrail. Zo kan ik je nog meer voorbeelden geven, de Tourans uit de LAPV komen allemaal met schakelflippers en automatisch inparkeerfunctie, die in sommige regio's zelfs handmatig worden uitgeschakeld. Ook dit zit er standaard bij en is goedkoper dan deze uit het pakket te laten....

Voorbeeldje van mijzelf, laatst een nieuwe auto gekocht. Wilde het meest uitgebreidde pakket, maar hier zaten ook sportstoelen bij. Als ik die wilde vervangen voor de normale stoelen kostte dit mij extra geld, als ik een ander pakket nam en de onderdelen uit het uitgebreidde pakket er los bij kocht, kostte het me ook meer geld....

Het gaat allemaal om geld, heel simpel. Bovendien, wat boeit zo'n dakrail nou. Nee het is niet functioneel en blokkeert deels het zicht van de lamp, maar de 10 pitritten die zo'n onopvallende auto per jaar rijdt... lekker boeiend. Bespaar dan liever wat geld.
Dat je er geen pitritten mee wilt rijden wegens de zichtbaarheid, prima moet je zelf weten. Je kan mij niet vertellen dat je hierdoor in de problemen gaat komen bij een evt aanrijding.
Je kan er ook voor kiezen om 10 sec later bij het incident aan te komen, en eerst de lamp er goed op gaat zetten door uit het vtg te stappen.

Prima, jij hebt gelijk.




silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6693 Gepost op: 8 augustus 2012, 10:32:31
Mooi filmpje!! Ik heb het idee dat de gasten van de hondenbrigade bij ons, in tegenstelling tot de 'normale' dienders, zelf mogen bepalen of ze toestemming gebruiken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6694 Gepost op: 8 augustus 2012, 16:07:56
Mooi filmpje!! Ik heb het idee dat de gasten van de hondenbrigade bij ons, in tegenstelling tot de 'normale' dienders, zelf mogen bepalen of ze toestemming gebruiken.
Iedere agent mag bepalen of ze van de toestemming gebruik maakt of niet. Het jezelf toestemming geven is aan een selecte groep voorbehouden, waar de hondengeleider niet tussen zit.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #6695 Gepost op: 8 augustus 2012, 17:33:17
Zo dan, ik vind ondanks dat ze groen lijken te hebben toch erg hard over de kruising rijden.
Verder een mooie video !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6696 Gepost op: 8 augustus 2012, 20:36:40
Iedere agent mag bepalen of ze van de toestemming gebruik maakt of niet. Het jezelf toestemming geven is aan een selecte groep voorbehouden, waar de hondengeleider niet tussen zit.

Ik spreek over mijn eigen ervaringen in de eigen regio (Haaglanden), hier geeft de MK toestemming en bepaalt de diender zelf uiteraard of hij/zij daar gebruik van maakt.
Echter, rijd ik met OGS zonder toestemming word ik hier door de MK op aangesproken en moet ik ze uitzetten. De hondengeleiders daarentegen hoor ik nooit 'toestemming' krijgen van de MK, maar komen regelmatig met OGS aanrijden. Ook in hun contact met de meldkamer (waarbij je duidelijk hoort dat ze met OGS rijden) wordt er nooit een opmerking gemaakt over het wel of niet hebben van toestemming, ze worden ook nooit gesommeerd om deze uit te zetten.

Ik kan me best voorstellen als we maar 1 hond in dienst hebben, die zich in Zoetermeer bevindt, en hij gestuurd wordt naar een incident in Scheveningen, dat hij OGS gebruikt zonder dat hij daar formeel toestemming voor krijgt. Daarom heb ik het idee dat hun dat zelf mogen bepalen.

Onze meldkamer zit heel strak in gebruik van OGS, een vechtpartij of heterdaad situatie is in principe voor ons geen aanleiding om met toestemming te mogen rijden (hondjes vaak wel), bovendien krijgt over het algemeen maar één auto toestemming. Eenheden die zich koppelen zakken af zonder toestemming....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6697 Gepost op: 8 augustus 2012, 21:35:36
Als je dan toch doorrijdt zonder toestemming, wat zijn de consequenties dan?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6698 Gepost op: 8 augustus 2012, 23:38:50
Nu zijn hondengeleiders zowiezo aardig uitzonderlijk. Ze rijden veelal regionaal of districtelijk (en hebben dus een veel groter werkgebied), rijden in principe alleen mee op de serieuzere meldingen en zijn er heel wat korpsen die hun hondengeleiders SRO of VRO getraind hebben.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6699 Gepost op: 9 augustus 2012, 11:31:41
Als je dan toch doorrijdt zonder toestemming, wat zijn de consequenties dan?

Weet ik niet. Als jij een goede reden hebt om door te blijven rijden........ zijn verschillende verhalen over! Overigens valt het me op dat er regionaal heel veel verschil is. In Zeeland krijgen ze bij een conflictsituatie vaak al toestemming (of nemen ze die )

Nu zijn hondengeleiders zowiezo aardig uitzonderlijk. Ze rijden veelal regionaal of districtelijk (en hebben dus een veel groter werkgebied), rijden in principe alleen mee op de serieuzere meldingen en zijn er heel wat korpsen die hun hondengeleiders SRO of VRO getraind hebben.

Precies! Vandaar mijn vraag.
Maar misschien handig om dit in een ander topic te bespreken  ;D
Precies,
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.