Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715718 keer)

0 gebruikers (en 56 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Brandweer Papendrecht


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #4491 Gepost op: 22 maart 2011, 22:07:48
Die SO90-1 zie ik hier nu ook al voor de tweede keer staan en die politiemotoren voor de derde keer. Als jullie volgende keer weer met z'n allen staan te filmen in Spijkenisse is het misschien verstandig om van te voren af te spreken wie welke video op het forum plaatst zodat niet alle video's er dubbel op staan en een moderator telkens iets moet verwijderen.
Of film het uit verschillende hoeken en monteer het samen mooi in elkaar, dan heb je pas écht een mooi filmpje O0
Zeer gevaarlijke inhaal actie door bestelbus!

De plaats waar jij staat in het eerste deel is minstens net zo gevaarlijk  :(


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #4492 Gepost op: 22 maart 2011, 22:11:03
De plaats waar jij staat in het eerste deel is minstens net zo gevaarlijk  :(

Ik heb het filmpje niet gemaakt hoor!  e050  De film is gemaakt door ene Stefan.  ;)
Brandweer Papendrecht


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4493 Gepost op: 22 maart 2011, 22:12:05


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4494 Gepost op: 22 maart 2011, 22:16:38
@ Blauwie, terechte opmerking. Busje haalt vreemd in. Dit persoon zou het bij een gewone auto ook doen maar schuwt er ook niet voor om een ambu op deze wijze in te halen. Hij wint er ook nog is niks mee. Had gewoon lekker erachter gebleven en naar rechts gegaan.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #4495 Gepost op: 22 maart 2011, 22:21:03
Zeer gevaarlijke inhaal actie door bestelbus!


Jammer dat het kenteken niet leesbaar is
deze aktie is toch wel een dikke prent waard dacht ik zomaar
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4496 Gepost op: 22 maart 2011, 22:21:38
Tsja, ambulance en brandweer worden wel vaker ingehaald door sneller verkeer. N.a.w. had ie een patiënt aan boord, dus rijdt ie wat rustiger. Chauffeur kan dat voorkomen door zich groter te maken en te laten zien, dus niet uiterst rechts gaan zitten. Maar betwijfel of de ambu last had van de inhaalactie, ik denk het niet. Maar okee, netjes is anders! Ik denk trouwens ook dat de bestuurder van het inhalende busje al gauw spijt kreeg van z'n actie, omdat de ambu op het rechte stuk ineens sneller doortrekt dan hij verwachtte.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4497 Gepost op: 22 maart 2011, 22:23:47
Tsja, ambulance en brandweer worden wel vaker ingehaald door sneller verkeer. N.a.w. had ie een patiënt aan boord, dus rijdt ie wat rustiger. Chauffeur kan dat voorkomen door zich groter te maken en te laten zien, dus niet uiterst rechts gaan zitten. Maar betwijfel of de ambu last had van de inhaalactie, ik denk het niet. Maar okee, netjes is anders!

Ja hij had de auto inderdaad kunnen afblokken, zou ik zeker doen als het licht bij de volgende kruising op rood staat. Anders blokt het inhalende voertuig eventueel een vrije doorgang bij het verkeerslicht.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4498 Gepost op: 22 maart 2011, 22:25:20
Ik wacht nog steeds op het 1e filmpje waarin een 112spotter wordt aangereden, want hoe de filmer staat in het 1e deel, daar erger ik mij meer aan :-X


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4499 Gepost op: 22 maart 2011, 22:26:06
Tsja, ambulance en brandweer worden wel vaker ingehaald door sneller verkeer. N.a.w. had ie een patiënt aan boord, dus rijdt ie wat rustiger. Chauffeur kan dat voorkomen door zich groter te maken en te laten zien, dus niet uiterst rechts gaan zitten. Maar betwijfel of de ambu last had van de inhaalactie, ik denk het niet. Maar okee, netjes is anders!

Nou volgens mij is inhalen niet erg, gaat er meer om dat die persoon dan direct weer (voor een ambu die prio 1 rijd) naar de afslag voor rechtsaf gaat.