Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721268 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #4500 Gepost op: 22 maart 2011, 22:27:06
Ik heb het filmpje niet gemaakt hoor!  e050  De film is gemaakt door ene Stefan.  ;)
Excuus ;)
Ik denk trouwens ook dat de bestuurder van het inhalende busje al gauw spijt kreeg van z'n actie, omdat de ambu op het rechte stuk ineens sneller doortrekt dan hij verwachtte.
In het begin gaat het erg langzaam idd, dus wat dat betreft kan ik begrijpen dat het busje denkt er ruim voorbij te kunnen. Dat het vervolgens toch harder gaat, tja, inschattingsfoutje, kan gebeuren. Beetje dom, niet direct bewust aso.
Maar ik weet natuurlijk niet wat de bestuurder van het busje hier dacht :P


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #4501 Gepost op: 22 maart 2011, 22:29:11
De plaats waar jij staat in het eerste deel is minstens net zo gevaarlijk  :(
Sterker nog, voetgangers mogen zich hier niet bevinden, want dan bevind men zich op een openbare autoweg. :-\
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4502 Gepost op: 22 maart 2011, 23:59:41
Ten 1e hoop ik dat iemand de filmer het aan zijn verstand kan brengen gelet op het 1e deel van de opname dat hij echt op een gevaarlijke plek staat. Als hij valt dan wordt hij op zeker overreden en kan dat wel eens fataal aflopen voor hem.
 
Ten 2e gelet op de opname en als daar een agent gestaan zou hebben dan is de actie van de bestuurder in mijn ogen rijp voor invorderen rijbewijs op grond van Art 5 en aanmelden voor een EMG cursus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #4503 Gepost op: 23 maart 2011, 17:13:42
Sterker nog, voetgangers mogen zich hier niet bevinden, want dan bevind men zich op een openbare autoweg. :-\

Als ik het goed zeg is het gewoon een 50 km weg maar ik ben het me je eens, de filmer had ook op die heuvel kunnen gaan staan. Op de heuvel loopt het fietspad.
Brandweer Papendrecht


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4504 Gepost op: 23 maart 2011, 18:00:20
Nou volgens mij is inhalen niet erg, gaat er meer om dat die persoon dan direct weer (voor een ambu die prio 1 rijd) naar de afslag voor rechtsaf gaat.

Mijns inziens kon bestuurder busje kiezen: ''shit, ambu zet toch vaart in z'n ritje, hij zet zelfs z'n sirene erbij nu. Wat nu, afremmen, of snelheid vasthouden en opvoeren, en ervoor piepen..?''
Hij koos voor dat laatste en dat is dan jammer. In seconden moet je beslissen.  ;)

Ten 2e gelet op de opname en als daar een agent gestaan zou hebben dan is de actie van de bestuurder in mijn ogen rijp voor invorderen rijbewijs op grond van Art 5 en aanmelden voor een EMG cursus.

Omdat iemand een inschattingsfoutje maakt? Dat zie ik elke dag, meerdere keren. Vele keren. ::)
Daarbij zorgde de ambuchauf voor verwarring door zonder toeters en met opbouwende snelheid rechts te gaan zitten. Kan allerlei oorzaken hebben: pleeg bezig achterin, communicatie met meldkamer etc.)


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #4505 Gepost op: 23 maart 2011, 18:09:50
Omdat iemand een inschattingsfoutje maakt? Dat zie ik elke dag, meerdere keren. Vele keren. ::)
Daarbij zorgde de ambuchauf voor verwarring door zonder toeters en met opbouwende snelheid rechts te gaan zitten. Kan allerlei oorzaken hebben: pleeg bezig achterin, communicatie met meldkamer etc.)

Inderdaad, het kan ook zijn dat meneer de taximan de ambulance chauffeur niet zo snel de ambulance (zonder) optische signalen aan zag komen en onderschat de snelheid van de ambulance, heel vaak kijken mensen niet (vaak genoeg) in hun spiegels en daarnaast vallen (alleen) de licht signalen overdag ook al een stuk minder op.

Wat ook de oorzaak was, het is gelukkig goed gegaan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4506 Gepost op: 23 maart 2011, 18:13:17
Daarbij had het busje groen licht op de kruising en had de vaart er al redelijk inzitten, verder zie ik de bestuurder regelmatig spiegelen richting ambu.. Okee, de meningen zijn duidelijk over dit filmpje..?  ;D

Mocht het nog meer discussievoer opleveren, laat het even weten, dan splitsen we de boel even af naar nieuw topic. Zo niet: terug naar de filmpjes?  0098


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4507 Gepost op: 23 maart 2011, 20:28:53
De politie samen met de ambulance onderweg naar een aanrijding tussen een auto en een scooter op de Baanhoekweg in Dordrecht:

A1 AMBU 18-195 / PRIO 1 POLITIE 18-0103 HV: AANRIJDEN LETSEL (AUTO-SCOOTER) BAANHOEKWEG DORDRECHT

X-Ray dog? Immediate Music? Ik kan 't ff niet meer plaatsen :P


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #4508 Gepost op: 24 maart 2011, 11:22:07
Ten 1e hoop ik dat iemand de filmer het aan zijn verstand kan brengen gelet op het 1e deel van de opname dat hij echt op een gevaarlijke plek staat. Als hij valt dan wordt hij op zeker overreden en kan dat wel eens fataal aflopen voor hem.
 
Ten 2e gelet op de opname en als daar een agent gestaan zou hebben dan is de actie van de bestuurder in mijn ogen rijp voor invorderen rijbewijs op grond van Art 5 en aanmelden voor een EMG cursus.
Ik mag hopen dat je zelf geen agent bent? Een onnodige actie?: Ja. Had het beter geweest om achter het voertuig te wachten?: Ja.
Maar als de ambulance gespiegeld had, en 5 tellen had gewacht met optrekken( De bestelbus kwam al met een gangetje aanrijden), had er niets aan de hand geweest.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4509 Gepost op: 24 maart 2011, 16:57:43
Mijn commentaar hierop is verwijderd. Schijnbaar mogen filmpjes gewoon weer lukraak geplaatst worden.

Schijnbaar zit er een knopje, meld dit bericht aan moderator, ik zou zeggen probeer die de volgende keer. De regels zijn nog steeds zoals aangekondigd. Derhalve het topic even opgeruimd van filmpjes welke niet aan de voorwaarden voldoen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.