Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720919 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #4561 Gepost op: 5 april 2011, 17:30:43
In één auto??? en waar is "hier" dan?

Leiden (Hollands-Midden).

Maar het zijn allemaal dezelfde wagens waarmee ze rijden (volkswagen +), dus misschien hebben ze sommige met de oude en sommige met de nieuwe, maar het lijkt eerder dat ze allebei hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4562 Gepost op: 5 april 2011, 19:33:45
Leiden (Hollands-Midden).

Maar het zijn allemaal dezelfde wagens waarmee ze rijden (volkswagen +), dus misschien hebben ze sommige met de oude en sommige met de nieuwe, maar het lijkt eerder dat ze allebei hebben.

Er zijn in Hollands-Midden (net als in de andere ''Federal Signal'' regio's) voertuigen met meerdere type's sirene's. Elk voertuig heeft (in principe) 1 sirene. Ik weet dat er in Den Bosch een auto rijd met twee sirene's  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #4563 Gepost op: 5 april 2011, 19:44:15
Inderdaad een mooie bak. Volgens mij de enigste nog in Alkmaar met zo'n lichtbalk erop.
Trouwens, nu we het er toch over hebben, Weet iemand welke ambulance(s) er in Regio 12 (Kennemerland) er nog rijden met zo'n zelfde lichtbalk ?
De 12-154 (Heemskerk) en de 12-159 (Velsen). Bij mijn weten heeft ook de 10-182 deze balk (alleen tegenwoordig een ander flitspatroon erin: alles tegelijk aan en uit).

Nadeel is dat deze balk slechter zichtbaar is vanuit een schuine invalshoek, en de lichtopbrengst is aanzienlijk lager dan de lichtbalk op de nieuwste Sprinters.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #4564 Gepost op: 5 april 2011, 19:49:24
Er zijn in Hollands-Midden (net als in de andere ''Federal Signal'' regio's) voertuigen met meerdere type's sirene's. Elk voertuig heeft (in principe) 1 sirene. Ik weet dat er in Den Bosch een auto rijd met twee sirene's  ;)

Ow oke, nouja ik weet niet zoveel van de politievoertuigen hier, en gezien er eigenlijk alleen maar met golf +jes wordt gereden, weet ik dus ook niet of ze de oude of nieuwe hebben. Zie ze wel is rijden en dan soms hebben ze de nieuwe en soms de oude op. Daarom dacht ik dat ze ze allebei hadden. Maar mijn excuses voor de verwarring dan ;)


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #4565 Gepost op: 5 april 2011, 19:53:51
Daar ben ik weer, heb toch nog een filmpje gevonden waarbij mijn eerste vermoeden word bevestigd:



op 0.44 komt er een golf +  terplaatse, met de oude sirene. Vervolgens (ik denk per ongeluk tijdens het uitzetten van de zwaailichten) hoor je hem de nieuwe sirene aanzetten. Maar of dit een exclusieve wagen is, of dat ze dat allemaal hebben.. who knows??


Gast

  • Gast
Reactie #4566 Gepost op: 5 april 2011, 19:58:35
Misschien één van die auto's met de sirene-problemen zoals die hier vorig jaar wel eens besproken zijn door o.a. Venture, dat er zelfs buitenlandse tonen uit die sirene kwamen  0098


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4567 Gepost op: 5 april 2011, 20:13:29
Misschien één van die auto's met de sirene-problemen zoals die hier vorig jaar wel eens besproken zijn door o.a. Venture, dat er zelfs buitenlandse tonen uit die sirene kwamen  0098

Klopt  ;) ;) Zelfde symptomen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4568 Gepost op: 5 april 2011, 21:55:58
Misschien één van die auto's met de sirene-problemen zoals die hier vorig jaar wel eens besproken zijn door o.a. Venture, dat er zelfs buitenlandse tonen uit die sirene kwamen  0098

Correct :P


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #4569 Gepost op: 6 april 2011, 20:01:21
A1 AMBU 17-165 Vuurplaat 3071AR Rotterdam
Eerst was het en Ambulance met de Nieuwe 2 toon sirene zoals de neiuwe regels zijn

A1 AMBU 17-165 Rossinistraat 3208ND Spijkenisse (Heeft weer een 3- toon)
Maar vandaag hoor ik hem ineens weer met een 3 toon.. best vaag als alle hv voertuigen naar een 2 toon toe moeten

De 17-129 heeft ook zijn oude drie toon sirene weer terug gekregen.  :-\  Ben benieuwd wat hier de reden van is.
Brandweer Papendrecht