Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 57499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #40 Gepost op: 29 juni 2006, 22:37:00
mijn huid en ogen wil k niej... voor de rest... alles in mijn romp enzow ... moge ze hebbe

Grappig, veel mensen willen dit niet, terwijl dit nu juist de "makkelijkste" en nuttigste orgaandonatie is. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is er bij de opbaring van het lichaam niks van te zien. De oogkassen worden netjes opgevuld en de huid wordt alleen van niet zichtbare plaatsen afgehaald.

Donatie van weefsels, zoals dus huid en hoornvlies, kunnen ook gedaan worden wanneer iemand gewoon thuis overlijdt, dit in tegenstelling tot orgaandonaties wat alleen plaats kan vinden als iemand hersendood verklaard wordt op de IC van een ziekenhuis.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2006, 18:13:29
k vind ut gwoon geen prettig gevoel! wat kunnen ze er mee doen dan? met huid snap ik nog wel...




Theo R

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
  • ...en maak er weer iets leuks van!
    • HVD Groningen
Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2006, 11:20:08
Ik ben al bijna 25 jaar bloeddonor, waarvan de laatste vijf jaar plasmadonor. En ik sta ingeschreven als stamceldonor, vroeger heette dat beenmergdonor.
Daarnaast heb ik uiteraard ook een donorverklaring.

Ik ben er overigens voorstander van dat iedereen vanaf een bepaalde leeftijd orgaandonor wordt, tenzij men zelf een schriftelijke nee-verklaring ondertekent. Dat levert in ieder geval altijd meer orgaandonoren op dan met het huidige systeem, waarbij je je zelf moet aanmelden.


yes

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 5 juli 2006, 14:19:12
Ik ben bloed- en orgaandonor. Kleine moeite veel plezier!!! ;)

groeten yes


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #45 Gepost op: 7 juli 2006, 12:45:15
Ik krijg half juli de eerste keuring voor bloeddonatie.
  Ta


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #46 Gepost op: 7 juli 2006, 12:45:55
Ik krijg half juli de eerste keuring voor bloeddonatie.
Ik augustus..  :P (nog gefeliciteerd  ;) )


pesje2

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 7 juli 2006, 13:04:09
Ik wil het wel allebij worden alleen ik ben nog niet 18  :(

Gr. Niels


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #48 Gepost op: 7 juli 2006, 13:56:41
Ik wil het wel allebij worden alleen ik ben nog niet 18  :(

Gr. Niels

Zoals al eerder gezegd door RalfW mg je je ook voor je 18e al laten registreren als orgaandonor. Dat kan vanf je 12e al, wel beslissen je ouders tot je 16e nog of je echt doneert in geval van overlijden of niet. bloeddonor idd pas vanaf je 18e.

Op www.donorregister.nl vind je het formulier waarmee je je kan registreren.


ltdoka

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 7 juli 2006, 14:18:43
Geen orgaan en geen Bloeddonor

Waarom, en dat zal velen van jullie waarschijnlijk tegen de borst stuiten  :( , ik ben van mening dat je het doneren van weefsel, organen en bloed doet uit een soort van idealisme (een ander helpen en nieuw of beter leven te krijgen) dus alles wat er bruikbaar is aan mijn lichaam wordt verwijderd (in mijn beroep zal het overigens niet veel zijn maar dat terzijde) mijn nabestaanden krijgen hiervoor geen enkele vergoeding zelfs een korting op de begravenis of crematie wordt niet verleend maar, nu komt het, ik wordt "geplukt" de persoon die dit doet ontvangt hiervoor een prima salaris per maand (ongeveer zijn weeksalaris is mijn maandsalaris) vervolgens gaan mijn "onderdelen" naar een ander (prima opzich) daar staat een team wat ook weer een "Hollywood" salaris heeft (verpleegkundigen niet mee gerekend) en mijn nabestaanden ontvangen niets......

Waarom mag een arts een hollywoodsalaris verdienen aan iets wat voor mij en mijn nabestaanden een soort idealisme zou zijn, ik begrijp ook dat je het doet om een ander te redden (niks mis mee) dit wordt ook nog eens gepromoot daar mensen die daar zelf prima aan verdienen en voor wie het dus opeens normaal werk is (en hier ben ik de weg kwijt)

Ik vind het vreemd dat de maatschappij bergen geldt moet ophoesten aan artsen om de operaties uit te voeren terwijl die zelfde artsen mijn nabestaanden vertellen dat het in meer of mindere mate een soort idealisme van hen zou moeten zijn om mij te doneren. Ik wil alles wat bruikbaar is na mijn overlijden afstaan voor donatie maar daar aan hangt voor mij 1 voorwaarde: Wanneer de artsen vind dat het een vorm van idealisme is dan voeren zij alle operaties waarbij mijn organen betrokken zijn uit tegen het zelfde salaris wat ik heb verdient !!