Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 756771 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2410 Gepost op: 22 april 2015, 16:19:53
Maar heet het bij jullie ook Orion? Want dat gebruiken we in Amsterdam echt al jaren! ;) Het klinkt in ieder geval precies hetzelfde. (en het ziet er hetzelfde uit)
PBS. Maar tussen de schermpjes door zie je soms het woordje Orion verschijnen. Daar waar het geld zit wordt het systeem inderdaad al jaren gebruikt. De rest van NL mocht het doen met 20 jaar oude VDO schermpjes met niks.
De combinatie is nieuw en wat uitgebreider. Incl pushnavi en het nieuwe navischerm. Dat is zeker een plus punt. Als eea uitgebreid wordt kan er ook naar anpr en de kantoorsysteemfunctie gekeken worden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2411 Gepost op: 22 april 2015, 17:27:19
Is het ook mogelijk om de OGS via het scherm te bedienen? Ziet er eigenlijk bijna hetzelfde uit als ook de volvo's van de LE, alleen hebben die dan nog de ANPR gekoppeld welke automatisch hits geeft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2412 Gepost op: 22 april 2015, 18:06:29


Is het ook mogelijk om de OGS via het scherm te bedienen?

Nee gelukkig niet. Dat is apart.
Er is al eerder getest in het land met een systeem waar bij je dit wel via het scherm bediende maar dit draaide terecht uit op een flop...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2413 Gepost op: 22 april 2015, 18:13:29
Ik begreep van de collega dat je de GMS melding zelf ook kunt aanvullen, makkelijk voor als je wat gegevens in de melding wilt hebben als je gaat muteren!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2414 Gepost op: 22 april 2015, 18:18:09
Ik begreep van de collega dat je de GMS melding zelf ook kunt aanvullen, makkelijk voor als je wat gegevens in de melding wilt hebben als je gaat muteren!
Ow geen idee.... hebben nog geen pushberichten van OC. Ben benieuwd. Zou inderdaad wel makkelijk zijn!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2415 Gepost op: 22 april 2015, 18:19:23
Je kan inderdaad tussen- en eindrapportages versturen. Deze rapportages kunnen meegelezen worden door de meldkamer, en andere eenheden die aan de melding gekoppeld zijn. (dat houd de gespreksgroep ook vrij voor andere informatie) En na afhandeling zet je de GMS melding zo over in BVH, dus als je het goed wegschrijft dan hoef je niets meer aan te vullen.

Ik verbaas me echt dat jullie dit als iets nieuws zien...  :o
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2416 Gepost op: 22 april 2015, 18:21:18
Verbaast u niet.... haha. We weten wel dat dit bestaat maar het was ongrijpbaar door beleid.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2417 Gepost op: 22 april 2015, 18:23:42
Citaat van: Red link=msg=1345632 date=1429719563
Ik verbaas me echt dat jullie dit als iets nieuws zien...  :o

Daarom ben ik er een groot voorstander van om zo af en toe eens elders in het land te kijken en/of een dienst mee te draaien. We doen allemaal hetzelfde werk maar hebben lang niet allemaal dezelfde middelen en hoeveelheid personeel.
Toen ik van Den Haag naar Zeeland kwam verbaasde ik me al, maar dit systeem hadden we in Den Haag ook niet. Als jij van Amsterdam naar Den Haag zou gaan, zou jij je dus ook verbazen  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2418 Gepost op: 22 april 2015, 19:44:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345623 date=1429718789

Nee gelukkig niet. Dat is apart.
Er is al eerder getest in het land met een systeem waar bij je dit wel via het scherm bediende maar dit draaide terecht uit op een flop...

Ik heb met een dergelijke testauto gewerkt. Het was behoorlijk vervelend als je bij een prio 1 rit pas na een minuut de signalering aan kan gooien omdat het systeem nog moet opstarten of omdat je scherm vast liep. Of dat je een auto een stopteken wil geven en daarna in het bevragingstablad opnieuw de mutatie moet zoeken waarvoor je de auto staande ging houden en die al voor stond. Uiteindelijk is er maar een fysiek kastje bijgeplaatst.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2419 Gepost op: 22 april 2015, 20:24:01
Wij rijden hier rond (voormalig MWB) rond met de MDT's van EAL... Wat een grafsysteem is dat! Meerdere terminals hebben de neiging vast te lopen zodra de melding wordt doorgezet naar de navigatie van de MDT, bevragingen zijn erg summier en heel die interface is gewoon verouderd... Ik zal blij zijn als we over kunnen naar die nieuwe systemen!

Met name de bevragingen wat tot het minimale is geschroefd bij de meldkamer is bij mij een bron van ergenis, de MDT kan ik niets mee behalve een tenaamstelling en rijbewijsgegevens (en nog basic bevragingen) en een MEOS telefoon of blackberry hebben 9 van de 10 collega's niet....
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant