Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)

Auteur Topic: Weginspecteur met OGS (optische en geluidssignalen)  (gelezen 142689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #120 Gepost op: 8 september 2014, 23:27:10
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1294216 date=1410187381
Dat het niet zo is weet ik ook, en hoop ik ook dat niet iedereen zomaar met blauw mag gaan rijden! Zou een gekkenboel worden dan!

Ik wist tot voor kort niet het bestaan van MET-R af (en heb ze wel al paar keer zien rijden met toeters en bellen). Wat ik nog heb zien rijden met blauw schiet me zo niet te binnen, verschilde van opvallende personenwagens tot grote bestellers.

Kan het misschien zo zijn dat jij, door je aanwezigheid hier, je meer bewust bent geworden van wat er allemaal met OGS rijdt en dat het je daarom meer opvalt?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #121 Gepost op: 8 september 2014, 23:38:37
Citaat van: Vigilance link=msg=1294319 date=1410211630
Kan het misschien zo zijn dat jij, door je aanwezigheid hier, je meer bewust bent geworden van wat er allemaal met OGS rijdt en dat het je daarom meer opvalt?

Het is mij opgevallen voor ik hier me had aangemeld. Maar zoals al werd gezegd en ik ook mee eens ben krijg je niet zomaar blauw+geluid op de auto.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #122 Gepost op: 9 september 2014, 00:21:05
Als er al diensten zijn die in mijn ogen een meerwaarde hebben bij het voeren van OGS is het wel RWS & Enexis.  RWS voor de eerder aangehaalde redenen, en Enexis omdat het  me blijft verbazen dat wij als brandweer met toeters en bellen voor een gaslucht tot aan de voordeur rijden om vervolgens 20 tot 30 minuten te kunnen wachten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #123 Gepost op: 9 september 2014, 00:28:42
Citaat van: Jos v L link=msg=1294349 date=1410214865
Als er al diensten zijn die in mijn ogen een meerwaarde hebben bij het voeren van OGS is het wel RWS & Enexis.  

Gasbedrijven, want er zijn er wel meer geloof ik.  O0


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #124 Gepost op: 9 september 2014, 10:57:37
Citaat van: Dinges link=msg=1294351 date=1410215322
Gasbedrijven, want er zijn er wel meer geloof ik.  O0

Klopt.
Net even gezocht
netbeheerders van gas en elektriciteit

Cogas Infra en Beheer
DELTA Netwerkbedrijf
Endinet
Enexis
Liander
RENDO Netwerken
Stedin
Westland Infra
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #125 Gepost op: 9 september 2014, 17:57:24
In welke landen hebben wegbeheerders nog meer blauw blauw? Weet zo even alleen Frankrijk.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


sylvester1986

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 9 september 2014, 18:07:13
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1294471 date=1410278244
In welke landen hebben wegbeheerders nog meer blauw blauw? Weet zo even alleen Frankrijk.
Volgens mij is Amber de meest gebruikelijke kleur.
Internationale collega's van de Nederlandse weginspecteur .


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #127 Gepost op: 9 september 2014, 21:17:55
Feit is gewoon dat mensen veel eerder opzij gaan voor blauw, en soms is dat best prettig als een WIS ergens snel moet zijn om een pechgeval of ongeval te beveiligen. Oranje wordt door jan en alleman te pas en te onpas gebruikt, en heeft gewoon een minder hoge attentiewarde.
Mensen zijn geconditioneerd om voor blauw opzij te gaan, en het zal ze, ook uit hun ooghoeken, dus eerder opvallen dan oranje.

Ik zie het zelf vaak genoeg, tussendoor rijden met bergingsauto (heel veel oranje) is rampzalig, zodra er maar een motoragent met een blauw pitje voor me gaat rijden ben ik net Mozes aan de oevers van de Rode Zee.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #128 Gepost op: 9 september 2014, 21:23:48
Ik zie het zelf vaak genoeg, tussendoor rijden met bergingsauto (heel veel oranje) is rampzalig, zodra er maar een motoragent met een blauw pitje voor me gaat rijden ben ik net Mozes aan de oevers van de Rode Zee.
Troost je maar dat komt niet door de kleur. Men gebruikt de spiegel niet of zeer slecht maar zodra er wat geluid bij is, valt het meteen op.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #129 Gepost op: 9 september 2014, 21:32:00
Citaat van: Bert65 link=msg=1294498 date=1410290628
Troost je maar dat komt niet door de kleur. Men gebruikt de spiegel niet of zeer slecht maar zodra er wat geluid bij is, valt het meteen op.

Nee hoor, mijn luchthoorn is zwaarder dan menig sirene en die wordt nog genegeerd. Mensen denken gewoon dat er weer iemand niet wil aansluiten in de file, ik durf totzelfs te wedden dat wanneer de busjes van het DJI niet met blauw zouden rijden maar met amber dat ze zullen schrikken hoe moeilijk ze door het verkeer komen. Dan lijken ze namelijk meer op werkbusjes dan busjes van een bepaalde dienst.

Ooit bij de Kmar toen we nog blauwe busjes hadden hebben ik dat zelf ook bemerkt, blauw was kapot en amber werkte nog. Identieke auto voor ons ging men voor aan de kant en werd niet gehinderd maar ons voertuig wel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.