Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 769090 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1180 Gepost op: 10 november 2012, 21:11:45
Zie dan de nieuwe softshell jas van de BE KMar :)
Fototje misschien?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1181 Gepost op: 10 november 2012, 22:30:23
Maarten ik moet zeggen dat ik die fleecejas er wel goed uit vind zien. Ziet er netjes uit en niet al sloberig, maar goed is mijn opinie uiteraard.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1182 Gepost op: 10 november 2012, 23:15:25
Maarten ik moet zeggen dat ik die fleecejas er wel goed uit vind zien. Ziet er netjes uit en niet al sloberig, maar goed is mijn opinie uiteraard.

De mensen die ik ermee heb zien lopen, hadden dan wellicht een te grote maat gekregen. Dat zag er meer uit als zo'n vest waar je een heel weekend in doorbrengt en waar de rest van de week de kat op bivakkeert. Slonzig, groezelig, u kent dat wel ;)

Ben wel heel benieuwd naar die softshell van de BE :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1183 Gepost op: 11 november 2012, 07:58:07
Het fleecevest ziet er redelijk netjes uit, alleen niet zo practisch met regen, en de maat moet inderdaad niet te groot zijn.
Dit vest word trouwens alleen op het GvT (gevechtstunue zoals in het filmpje) gedragen. Niet op het DT (pantalon overhemd).
De nieuwe softshell jas is als proef reeds uitgeleverd aan al het BE personeel.
Het is de bedoeling dat deze jas in korte termijn word uitgeleverd aan al het operationele personeel.
Zal ff foto proberen te maken zsm.
Softshell is zwart van kleur, voorzien van de bekende reflectorbandjes bij de polsen zoals bekend van de parka, borstembleem & afneembare patch op de rug (klittenband) met tekst "KONINKLIJKE MARECHAUSSEE", wisselbaar voor eventuele teksten : Recherche, POLICE, VOA etc... zoals op het veiligheidsvest, ziet er stak uit!


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1184 Gepost op: 11 november 2012, 11:43:21
Het fleecevest ziet er redelijk netjes uit, alleen niet zo practisch met regen, en de maat moet inderdaad niet te groot zijn.
Dit vest word trouwens alleen op het GvT (gevechtstunue zoals in het filmpje) gedragen. Niet op het DT (pantalon overhemd).
De nieuwe softshell jas is als proef reeds uitgeleverd aan al het BE personeel.
Het is de bedoeling dat deze jas in korte termijn word uitgeleverd aan al het operationele personeel.
Zal ff foto proberen te maken zsm.
Softshell is zwart van kleur, voorzien van de bekende reflectorbandjes bij de polsen zoals bekend van de parka, borstembleem & afneembare patch op de rug (klittenband) met tekst "KONINKLIJKE MARECHAUSSEE", wisselbaar voor eventuele teksten : Recherche, POLICE, VOA etc... zoals op het veiligheidsvest, ziet er stak uit!

Vraag tussendoor; wanneer wordt nou het GVT danwel het DT tenue gedragen? Waarom niet altijd het een (of het ander)?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1185 Gepost op: 11 november 2012, 13:06:24
GVT wordt alleen door high risk gedragen (bijv op schiphol) of tijdens aanhoudingen. Gewone 'surveillance' is DT, stuk netter voor het contact met de burger.
Ook ik ben van mening dat het fleece vest er niet uitziet, maar wat zit dat ding verdomde lekker zeg  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1186 Gepost op: 11 november 2012, 15:31:59
Zit zeker heerlijk.. Schiphol draagt ze trouwens ook op DT, het GvT word door diverse brigades ook gebruikt tijdens MTV/verkeerscontroles af en toe.
En uiteraard voor de maritieme grensbewaking.. Bootjes klimmen etc.
Ik probeer vannacht .. Nachtdienst  :-\.. Even een fotootje van de maken van de softshell.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1187 Gepost op: 15 november 2012, 19:15:40
Ik heb ook direct even de nwe windstopper gepast. Ik moet zeggen deze is behoorlijk warmer als het huidige stoppertje en verkrijgbaar in lengtematen.

Wanneer is een windstopper een goeie windstopper en/of waar moet het aan voldoen en van welk materiaal ?
Krijg als ik het google namelijk verschillende plaatjes te zien zoals bedekking van alleen de nek of nek+mond of nek+mond+neus.
Kortom alle 3 de variaties noemt men windstopper om het lekker vaag te houden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1188 Gepost op: 15 november 2012, 20:00:07
Wanneer is een windstopper een goeie windstopper en/of waar moet het aan voldoen en van welk materiaal ?
Krijg als ik het google namelijk verschillende plaatjes te zien zoals bedekking van alleen de nek of nek+mond of nek+mond+neus.
Kortom alle 3 de variaties noemt men windstopper om het lekker vaag te houden.

De politie-windstopper is een jack van zwarte stof, die wind tegen houdt. Een soort softshell, die verstrekt wordt aan motorrijders, hondengeleiders en wat andere diensten binnen de politie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1189 Gepost op: 15 november 2012, 23:27:31
De politie-windstopper is een jack van zwarte stof, die wind tegen houdt. Een soort softshell, die verstrekt wordt aan motorrijders, hondengeleiders en wat andere diensten binnen de politie.

Ook aan bikers 8)

Snap trouwens niet waarom deze niet ook gewoon beschikbaar is voor de reguliere dienst. Alsof de mensen uit de wijk of noodhulp het nooit koud hebben? Ik vind m heerlijk en draag hem met kou ook in de noodhulp. Ideaal voor als je een paar uur chef hek mag spelen