Nieuwe transportboeien

Auteur Topic: Nieuwe transportboeien  (gelezen 28787 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #40 Gepost op: 29 juli 2011, 07:35:48
Binnen de overheidsdiensten heb ik echter nog niemand gezien die de boeien van SPE gerbuikt. Weet niet hoe het zit met de BOA's van de NS.
Zij hebben al hun koppelaccessoires van SPE dus wellicht dat de transportboeien ook van SPE komen.

Wij hebben alles inderdaad van SPE Inc de handboeien. (wij mogen ze geen transportboeien noemen, dit omdat het voor ons een geweldsmiddel is).

Vind ze prima werken, sleutel van LIPS past ook en er word standaard een lange (huissleutel formaat) sleutel bij geleverd.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #41 Gepost op: 29 juli 2011, 11:28:04
Handboeien of transportboeien,...komt op hetzelfde neer.

In de AI (Art. 22) wordt gesproken over handboeien, maar daar deze (officieel) alleen gebruikt mogen worden voor het transport van een persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd (voorwaarden in Lid 2 en 3), spreekt men ook wel over transportboeien.

Ongeacht of je het over handboeien of transportboeien hebt, is het in beide gevallen een geweldsmiddel. In tegenstelling tot wapenstok, pepperspray of vuurwapen zijn handboeien/transportboeien echter geen wapen.
Servo Per Amikeco


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #42 Gepost op: 29 juli 2011, 11:37:00
Handboeien of transportboeien,...komt op hetzelfde neer.

In de AI (Art. 22) wordt gesproken over handboeien, maar daar deze (officieel) alleen gebruikt mogen worden voor het transport van een persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd (voorwaarden in Lid 2 en 3), spreekt men ook wel over transportboeien.

Ongeacht of je het over handboeien of transportboeien hebt, is het in beide gevallen een geweldsmiddel. In tegenstelling tot wapenstok, pepperspray of vuurwapen zijn handboeien/transportboeien echter geen wapen.
Correctie, het is ook geen geweldsmiddel, tenzij het als geweldsmiddel (slaan, stoten) wordt gebruikt.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #43 Gepost op: 29 juli 2011, 12:05:05
Ik heb het zo geleerd

Politie: transportboeien zijn geen geweldsmiddel en het gebruik word alleen vast gelegd in het pv van aanhouding

BOA: handboeien zijn een geweldmiddel en het gebruik word gemeld in document: aanwenden geweld (geweldsmelding)
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 29 juli 2011, 12:12:55
Ik heb het zo geleerd

Politie: transportboeien zijn geen geweldsmiddel en het gebruik word alleen vast gelegd in het pv van aanhouding

BOA: handboeien zijn een geweldmiddel en het gebruik word gemeld in document: aanwenden geweld (geweldsmelding)

DBBO: Handboeien zijn een geweldsmiddel en het gebruik meld je in een spcifiek rapport.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #45 Gepost op: 29 juli 2011, 15:30:24
Ik heb het zo geleerd

Politie: transportboeien zijn geen geweldsmiddel en het gebruik word alleen vast gelegd in het pv van aanhouding

BOA: handboeien zijn een geweldmiddel en het gebruik word gemeld in document: aanwenden geweld (geweldsmelding)

Douane: Handboeien geen geweldsmiddel, bij aanleggen wel formuliertje maken met feiten omstandigheden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #46 Gepost op: 30 juli 2011, 21:18:19
Bij ons (Politie)

Gebruik transportboeien onverwijld schriftelijk melden!

Gebruik geweldsmiddelelen incl. ter hand nemen van het vuurwapen onverwijld mondeling!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #47 Gepost op: 30 juli 2011, 21:21:25
Bij ons (Politie)

Gebruik transportboeien onverwijld schriftelijk melden!

Gebruik geweldsmiddelelen incl. ter hand nemen van het vuurwapen onverwijld mondeling!
Als je die zo antwoord op je toets dan is die fout  ;) >:D, want in de amsinstuctie staat toch echt
alleen het woordje onverwijld en verder geen toevoeging. Mag dus ook schriftelijk ;) maar ik
weet dat het inprincipe gewoon mondeling is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #48 Gepost op: 30 juli 2011, 21:54:56
Heb je inderdaad gelijk in maar als jij op het bureau komt vertel jij het het toch tegen de OC/HOvJ of ga jij hem een brief schrijven?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #49 Gepost op: 31 juli 2011, 01:07:25
Heb je inderdaad gelijk in maar als jij op het bureau komt vertel jij het het toch tegen de OC/HOvJ of ga jij hem een brief schrijven?
Hangt er vanaf of het een leuke dame is  098uo, nee alle gekheid op een stokje bij ons word ook geleerd om
dit mondeling te doen en geen officiele verklaring direct op papier te zetten ivm niet mee werken aan eigen
veroordeling.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v