Salaris directeur Rode Kruis

Auteur Topic: Salaris directeur Rode Kruis  (gelezen 10757 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Gepost op: 8 april 2004, 11:05:52
Rode Kruis-topman verdient 158.000 euro

Algemeen directeur Jan Post van het Nederlandse Rode Kruis verdient 158.000 euro per jaar. Volgens voorzitter en oud-minister Elco Brinkman is dat bedrag goed verdedigbaar door de 'complexiteit van de organisatie'. Dat schrijft De Telegraaf.
 
Vorige maand ontstond er grote ophef toen bekend werd dat de directeur van de Nederlandse Hartstichting 170.000 euro per jaar verdiend. Donateurs zegden hun lidmaatschap op en sommige medewerkers namen zelfs ontslag.

Het Rode Kruis wilde tot nu toe niet zeggen hoeveel haar directeur verdiende, in afwachting van de opzet van een salarisgebouw voor goede doelen. Toen na enkele weken bleek dat behalve het Rode Kruis alle goede doelen hun topsalarissen toch openbaar maakten, besloot Brinkman dat ook maar te doen.
 


Wat vinden jullie hier nu van? Wat je veel ziet bij het Rode Kruis is dat mensen dingen doen ie ze niet vergoed krijgen, moet dan zo'n verwijderd jk zoveel verdienen???
Voor de mensen die denken dat het meevalt, omgerekend naar guldentjes is dat f 348186,-!!!

Enige tijd geleden was er een veel bewogen thread over vergoedingen voor EHBOers. Daar kwam uit dat de meesten het niet nodig of gepast of wat dan ook vonden dat er een vergoeding was voor het aanwezig zijn bij evenementen. Wordt die mening nu niet herzien door zo'n bericht?

Christian




GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #1 Gepost op: 8 april 2004, 20:16:16
belachelijk..!!!!!

wij moeten veel dingen doen met oude troep...
bekijk onze vrachtwagen maar eens..van het rode kruis..

en er wordt al veel bezuinigt bij het rode kruis...

en z`n  *verwijderd* jk  die zich topman noemt,zwemt in het geld...

rond uit belachelijk,dat hij zoveel vertdient..geef ons maar eens beter materiaal voor dat geld!!!!!!


marcomensen

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 april 2004, 22:31:20
Hallo allemaal,

Het is toch wel ten hemel schrijend dat " de direkteur"
zoveeeeeel geld verdiend. Zorg voor elkaar, nou hij zorgt in ieder geval ( wordt verzorgd) goed voor zichzelf.
Dat kan je lang niet altijd zeggen over de zorg voor zijn vrijwilligers, jammer jammer.
Wellicht zou veel van dit geld besteed kunnen worden aan mensen in Nederland die het slecht gaat of aan afdelingen die bepaalde zaken nodig hebben?
      Dat is in mijn ogen zorg voor elkaar.


badmuts

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 april 2004, 22:47:39
En te bedenken dat ik vorig een aantal dagen heb vrijgenomen, zonder vergoed te krijgen, om mee te doen aan inentings campagne. Je mocht het eigenlijk niet vragen. Ik vind dat deze persoon zich zelf erg verrijkt ten koste van anderen.

Gerrit >:(


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 8 april 2004, 22:53:53
Wat is dan wel een redelijk salaris voor een dergelijke functie ?


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #5 Gepost op: 8 april 2004, 23:04:15
Het is inderdaad een stuk meer dan ik verdien, maar om de andere kant ook te belichten, bedenk wel dat het Rode kruis een grote organisatie is die goed managment nodig heeft en waar vindt je een goede manager die een goed betaalde baan in het bedrijfsleven laat schieten voor een veel minder goed betaalde baan bij het NRK ?
Wel willen wel kwaliteit en dat kost geld.......
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 8 april 2004, 23:21:06
Als je vrijwilliger wordt doe je dat door een bepaalde roeping. Moet een directeur die een organisatie goed moet aansturen dat gevoel ook niet een beetje hebben? Hoe weet je anders wat een vrijwilliger voelt?
Er zijn grenzen aan salarissen, zeker voor zulke functies.
Als er nu bij collectes minder wordt opgehaald dan voorheen, moet het Rode Kruis niet raar staan kijken, denk ik... :-X

Christian


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #7 Gepost op: 9 april 2004, 01:04:46
Wat is dan wel een redelijk salaris voor een dergelijke functie ?

NRK is een organisatie die steun en geld nodig heeft van andere mensen..

en die steun en geld dat wij dan krijgen..moet dan ook worden gebruikt om betere zorg te kunnen geven en materiaal..

dat het rode kruis een complexe organisatie is wil niet zeggen dat je dan maar even 158000 met gaan verdienen..om het te runnen...
als je bij z`n organisatie zit ,(waar je graag bij wilt zitten)
je moet hier wel een hart voor deze organisatie hebben..want het is de bedoeling dat een ander er beter op wordt..en niet alleen de directeur!!!!!

en dan vind ik als je directeur bent..van het NRK en je kiest er voor dat je het dan ook wel met 3 tot 4000 per maand kan doen..dat vind ik al ruim voldoende
het is dan nog altijd 3600 of 48000 per jaar
!!!!!WIJ MET ZŅ ALLEN DOEN HET GRATIS!!!!!!
 >:( >:( >:(


kluivingh

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 9 april 2004, 08:28:38
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo te reageren. Ik kan het mij voorstellen dat er een oneerlijk gevoel over je heen komt, maar we weten totaal niet wat hij doet voor het geld.

Laten we een reactie afwachten van het LB?   ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 9 april 2004, 12:23:57
Het is inderdaad een stuk meer dan ik verdien, maar om de andere kant ook te belichten, bedenk wel dat het Rode kruis een grote organisatie is die goed managment nodig heeft en waar vindt je een goede manager die een goed betaalde baan in het bedrijfsleven laat schieten voor een veel minder goed betaalde baan bij het NRK ?
Wel willen wel kwaliteit en dat kost geld.......

Goed managment kan ook wel wat minder verdienen. Wij doen toch ook GOED werk voor NIETS NOPPES. Wat moet zo iemand nou met zoveel geld doen? BMW rijden? 6 keer per jaar op vakantie? Duur huisje kopen? Terwijl wij het met afgedankte rotzooi moeten doen. Kwaliteit is wel erg ver te zoeken moet ik zeggen. Die grote organistatie kan ook betsuurd worden met een modaal inkomen.