Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 180044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #190 Gepost op: 7 januari 2013, 16:46:05
Even een vraag voor de verkeersmensen onder ons. Mijn zusje heeft mijn auto deze week mee op vakantie, zodoende ben ik dus verplicht tot haar scooter met blauw kenteken. Mijn vraag is, moet ik bij dit bord op de rijbaan of op het fietspad?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #191 Gepost op: 7 januari 2013, 17:04:38
Bij zo'n bord moet je inderdaad het fietspad op. Eigenlijk ben je een gemotoriseerde fietser en je dient altijd op de fietspaden/stroken te rijden.
Wanneer deze ontbreken mag je de rijbaan gebruiken.

1 uitzondering is een fietspad dat is aangeduid met het bord waarop in tekst staat "fietspad"
Op deze paden is het verboden om als gemotoriseerd voertuig te komen.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #192 Gepost op: 7 januari 2013, 17:36:07
Duidelijk, bedankt!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #193 Gepost op: 7 januari 2013, 18:47:44
Ik weet niet of deze vraag al een keer op het forum is gesteld.

Zoals de meeste misschien wel weten bestaan er broodfokkers. Dit zijn mensen die vaak honden (pups) voor een relatief lage prijs aanbieden en verder zich niet druk maken over de gezondheid van de beestjes.

Is er een manier om deze mensen aan te pakken? Want buiten de Dierenwelzijnswet om, weet ik zo geen andere wetgeving. Daarnaast weet ik ook niet bij welke instantie's ik melding kan maken van een mogelijke broodfokker.

Weet iemand op het forum misschien wat ik er mee kan doen?

De vermoedelijke broodfokker bezigt zijn handel in de regio Nijmegen tegen de Duitse grens aan.

Hey Pully,

Mogelijk dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit voor jou iets kunnen betekenen in deze situatie. Binnen deze organisatie is voormalige "Algemene Inspectiedienst (AID) opgenomen. Uit ervaringen tijdens de dienst weet ik dat deze medewerkers erg begaan zijn met dierenleed.

Via http://www.vwa.nl/ kun je aan de rechterzijde van de website bij het kopje "voor burgers" een digitale melding doen.

Succes..!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #194 Gepost op: 8 januari 2013, 08:33:25
Hey Pully,

Mogelijk dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit voor jou iets kunnen betekenen in deze situatie. Binnen deze organisatie is voormalige "Algemene Inspectiedienst (AID) opgenomen. Uit ervaringen tijdens de dienst weet ik dat deze medewerkers erg begaan zijn met dierenleed.

Via http://www.vwa.nl/ kun je aan de rechterzijde van de website bij het kopje "voor burgers" een digitale melding doen.

Succes..!

Ik ga er meteen even naar kijken.  Ondertussen ben ik zelf ook nog verder gaan zoeken en op internet zijn er ook sterke signalen dat het een broodfokker betreft. Bij Tros Radar word zelfs gesproken over een bende die vermoedelijk landelijk opereert en pups haalt uit Oostblok landen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #195 Gepost op: 13 juli 2013, 23:31:58
Citaat van: Sylvester link=msg=930871 date=1317655291
Binnenkort wil ik een keer het bos/natuurgebied in om te zoeken met een metaaldetector, mag dit?
Iemand die mij aanvullende uitleg kan geven?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #196 Gepost op: 4 oktober 2013, 14:55:38
Lijkt mij:
Toestemming hebben van de eigenaar.
Kan een algeheel verbod geregeld zijn (Gemeente Renkum) ivm explosieven.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #197 Gepost op: 4 oktober 2013, 15:28:45
Ik heb contact gehad met Drents Landschap en in hun gebieden mag je niet met een metaaldetector zoeken. Dat kan ik dus afschrijven.....


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #198 Gepost op: 27 februari 2014, 20:11:39
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1113241 date=1357580864
Hey Pully,

Mogelijk dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit voor jou iets kunnen betekenen in deze situatie. Binnen deze organisatie is voormalige "Algemene Inspectiedienst (AID) opgenomen. Uit ervaringen tijdens de dienst weet ik dat deze medewerkers erg begaan zijn met dierenleed.

Via http://www.vwa.nl/ kun je aan de rechterzijde van de website bij het kopje "voor burgers" een digitale melding doen.

Succes..!

Vergeet ook de LID (Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming) niet. Zij hebben ook inspecteurs in dienst die zich om dit soort dierenwelzijnszaken bekommeren. Naast strafrechtelijk kunnen ze ook bestuursrechtelijk handhaven. Werken ook veel samen met dierenpolitie.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #199 Gepost op: 28 februari 2014, 10:56:19
Citaat van: Sylvester link=msg=1207084 date=1380893325
Ik heb contact gehad met Drents Landschap en in hun gebieden mag je niet met een metaaldetector zoeken. Dat kan ik dus afschrijven.....
Je mag wel een keer bij mij in de tuin :-)