Verbindings- Commandowagens

Auteur Topic: Verbindings- Commandowagens  (gelezen 135595 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #250 Gepost op: 6 juni 2010, 23:45:08


Soort voertuig: VC 2
Regio: Noord en Oost Gelderland/BZK
Post: Apeldoorn
Roepnummer: 591
Merk: Mercedes-Benz Sprinter 312D35
Opbouw: KPN
Kenteken: VX-JS-91

Bijzonderheden: VC is omgebouwt tot mobiele meldkamer, met alles er op en er aan! (GMS+KVT ect.)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #251 Gepost op: 20 juni 2010, 01:56:25




Dienst: Regionale Brandweer Gelderland-Midden
Kazerne: Ede
Roepnummer: 07-9182
Soort voertuig: Terreinvaardige VC 2
Merk & type: Iveco 40-10.2
Kenteken: BX-LT-28
Byzonderheden: Spiksplinternieuw Brandweervoertuig. Voertuig is meer dan vermoedelijk via de dienst domeinen bij Brandweer Gelderland-Midden terecht gekomen.
In zijn vorige leven hoogstwaarschijnlijk in dienst geweest als voertuig van de lucht/landmacht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #252 Gepost op: 20 juni 2010, 09:24:02
http://i404.photobucket.com/albums/pp121/Jerommeke88/7-52.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp121/Jerommeke88/8-48.jpg

Dienst: Regionale Brandweer Gelderland-Midden
Kazerne: Ede
Roepnummer: 07-9182
Soort voertuig: Terreinvaardige VC 2
Merk & type: Iveco 40-10.2
Kenteken: BX-LT-28
Byzonderheden: Spiksplinternieuw Brandweervoertuig. Voertuig is meer dan vermoedelijk via de dienst domeinen bij Brandweer Gelderland-Midden terecht gekomen.
In zijn vorige leven hoogstwaarschijnlijk in dienst geweest als voertuig van de lucht/landmacht.

Dit voertuig is inderdaad afkomstig van Defensie. Dit voertuig is afkomstig van de Luchtmacht. Daar werd het gebruikt door de bewakingseenheden van de Luchtmacht.

De huidige taak van het voertuig is het opbouwen van een soort “WIFI-netwerk” in gebieden waar een inzet plaats vind in het kader van natuurbrandbestrijding. Dit netwerk wordt gebruikt om de eenheden met elkaar te laten communiceren via een command- en controlsysteem. Hiervoor wordt in Gelderland-Midden gebruik gemaakt van Eagle-One. Hiermee kunnen de eenheden elkaar zien op de dataterminals in de voertuigen. Hiermee is het mogelijk dat de operationele leiding de eenheden visueel heeft (op een digitale kaart) en vanaf een grote afstand aan kan sturen.

Omdat het voertuig heel specifiek wordt gebruikt voor het opbouwen van een datanetwerk is het volgens mij geen echte VC2. Ik zou zeggen dat hij onder de categorie Bijzonder Materieel (BM) valt. Volgens mij wordt het dan BM-VB (Bijzonder Materieel - Verbindingsdienst).
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #253 Gepost op: 20 juni 2010, 12:19:07
Omdat het voertuig heel specifiek wordt gebruikt voor het opbouwen van een datanetwerk is het volgens mij geen echte VC2. Ik zou zeggen dat hij onder de categorie Bijzonder Materieel (BM) valt. Volgens mij wordt het dan BM-VB (Bijzonder Materieel - Verbindingsdienst).

Hij staat omschreven als een VC2-BT.
Overigens staat er op het dak van het voertuig een Iridium antenne, dit voor het opbouwen van bovengenoemd netwerk 8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #254 Gepost op: 20 juni 2010, 22:07:09
Hij staat omschreven als een VC2-BT.
Overigens staat er op het dak van het voertuig een Iridium antenne, dit voor het opbouwen van bovengenoemd netwerk 8)

Waar staat hij omschreven als een VC2-BT? Ik vraag dit omdat ik merk dat er door verschillende instanties soms verschillende afkortingen en classificaties worden gebruikt. Ik merk dit ook in onze eigen regio. Daar zie ik de oorspronkelijke BZK-afkortingenlijst veranderen in een wonderlijke lijst met nieuwe creaties. Zo heet een TS-BT in ons GMS ineens een TST-NB......

Ik moet trouwens zeggen dat ik de afkorting VC2-BT ook niet onlogisch vind klinken voor deze auto.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #255 Gepost op: 20 juni 2010, 23:26:24
Ik moet trouwens zeggen dat ik de afkorting VC2-BT ook niet onlogisch vind klinken voor deze auto.

Hij staat zo omschreven in de voertuiglijst van de regio Gelderland Midden.
Overigens bestaat er ook een 07-9181, welke ook omschreven staat als VC2-BT
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #256 Gepost op: 21 juni 2010, 08:51:07
Hij staat zo omschreven in de voertuiglijst van de regio Gelderland Midden.
Overigens bestaat er ook een 07-9181, welke ook omschreven staat als VC2-BT

Precies hetzelfde voertuig.


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #257 Gepost op: 23 juli 2010, 00:01:04
het roepnummer is tegenwoordig toch 54-198??

Ja.. het roepnummer was 198, echter was het voertuig nooit omgestickerd. Inmiddels zijn beide vc2's van Kennemerland buitendienst.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #258 Gepost op: 25 augustus 2010, 11:12:48


Soort voertuig: VC
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 91995
District: Regionaal voertuig
Standplaats: Meerssen
Regio: Zuid-Limburg
Bijzonderheden: De stickers van de politie, brandweer en ghor op de zijkant van het voertuig
Brandweer Papendrecht


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #259 Gepost op: 26 januari 2011, 17:02:07
Klopt niet helemaal;

VC1 = Overlegruimte + Verbindingsruimte
 VC2 = Alleen Verbindingsruimte
VC3 = Dienstauto's leidinggevende met soms kleine overlegruimte e.d.

Joost
rotterdam rijmond heeft een VC1 uit dit bericht lees ik dat er ook een overleg ruimte in zit een COH is toch bedoelt al overleg bak? waarom gaat er bij een grip in rotterdam-rijmond een VC1 rijden plus COH terwijl er in de VC1 ook overlegt kan worden ?
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi