Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 372542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #920 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:34:47
Dit gaat echt te ver. Veelste ver.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/153497/Motorrijder+rijdt+weginspecteur+aan+in+afgesloten+Zeeburgertunnel#

AMSTERDAM Een ongeduldige motorrijder die de slagbomen voor de afgesloten Zeeburgertunnel negeerde, heeft een weginspecteur van Rijkwaterstaat aangereden.
De Zeeburgertunnel was enige tijd in beide richtingen afgesloten omdat er een auto in de tunnel in brand stond. Toen de slagbomen opengingen om een politieauto te laten passeren, besloten enkele weggebruikers - ondanks de rode kruizen boven de weg - ook hun weg te vervolgen.
De weginspecteur die werd aangereden, hoefde niet naar het ziekenhuis. Beide tunnels gingen rond 20.45 uur weer open.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #921 Gepost op: 29 oktober 2014, 22:43:28
Citaat van: Diamondback link=msg=1305192 date=1414614887
Dit gaat echt te ver. Veelste ver.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/153497/Motorrijder+rijdt+weginspecteur+aan+in+afgesloten+Zeeburgertunnel#

AMSTERDAM Een ongeduldige motorrijder die de slagbomen voor de afgesloten Zeeburgertunnel negeerde, heeft een weginspecteur van Rijkwaterstaat aangereden.
De Zeeburgertunnel was enige tijd in beide richtingen afgesloten omdat er een auto in de tunnel in brand stond. Toen de slagbomen opengingen om een politieauto te laten passeren, besloten enkele weggebruikers - ondanks de rode kruizen boven de weg - ook hun weg te vervolgen.
De weginspecteur die werd aangereden, hoefde niet naar het ziekenhuis. Beide tunnels gingen rond 20.45 uur weer open.
In het stukje van de link wordt nergens over een motorrijder gesproken, tegenstrijdige berichten?
zie stukje: woensdag 29 oktober 2014  |  21:26
AMSTERDAM Een ongeduldige automobilist die de slagbomen voor de afgesloten Zeeburgertunnel negeerde, heeft een weginspecteur van Rijkwaterstaat aangereden.
De Zeeburgertunnel was enige tijd in beide richtingen afgesloten omdat er een auto in de tunnel in brand stond. Toen de slagbomen opengingen om een politieauto te laten passeren, besloten enkele weggebruikers - ondanks de rode lichten boven de weg - ook hun weg te vervolgen.
De weginspecteur die werd aangereden, hoefde niet naar het ziekenhuis. Beide tunnels gingen rond 20.45 uur weer open.
bron: www.rtvnh.nl
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #922 Gepost op: 29 oktober 2014, 23:28:25
RTVNH heeft inmiddels aangegeven dat er geen sprake was van een motorrijder, maar van een automobilist. Dit maakt het feit op zich uiteraard daardoor niet minder ernstig en extreem.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #923 Gepost op: 29 oktober 2014, 23:45:18
NOS heeft het wat uitgebreider:

Weer wegwerker aangereden

Een medewerker van Rijkswaterstaat is aangereden door een automobilist die een tijdelijke afsluiting van de Zeeburgertunnel in Amsterdam negeerde. De man raakte niet gewond.

In de Zeeburgertunnel op de A10 bij Amsterdam brandde vanavond een auto uit. De tunnel werd in beide richtingen afgesloten. Toen de slagbomen even opengingen om een politie-auto door te laten, negeerden enkele automobilisten de verkeerstekens. De kruizen boven de weg en de stoplichten stonden nog op rood.

Vluchtstrook
In de tunnel moesten de automobilisten uitwijken voor de uitgebrande auto en namen ze de vluchtstrook. Daar raakte één van de auto's de motor van de weginspecteur. Die viel daardoor op de grond. De politie kan niet zeggen of er mensen zijn aangehouden vanwege het ongeval.

Rijkswaterstaat zegt dat de laatste tijd vaker rode kruizen boven de weg worden genegeerd. Vorige week nog kwam een wegwerker op de A12 om het leven toen een vrachtwagen een afzetting negeerde en op een pijlwagen inreed.

Bron: http://nos.nl/artikel/715588-weer-wegwerker-aangereden.html

Zo zat het dus met die motor ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #924 Gepost op: 30 oktober 2014, 18:54:58
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3779273/2014/10/30/Negeren-rood-kruis-snelweg-harder-aanpakken.dhtml

Ben benieuwd of Opstelten dit oppakt of terug verwijst naar de verkeershuftersmaatregel die al aangekondigd is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #925 Gepost op: 31 oktober 2014, 04:27:52
p2kflex
23:37:56 30-10-14-ALPHA-Prio 1 Vbw A4 L - Kp Prins Clausplein 46,5 y DHG Vervuild wegdek
1505791Politie Eenheid Den Haag (Verkeermanagementcentrale Rijkswaterstaat)


Toevallig rijdend op de Westvlietweg kwam bovenstaande melding, waarna ik via een parallelweg kon parkeren en even een kijkje kon nemen. Ik was immers in de buurt, en "Prio 1" en "Vervuild wegdek"... enfin.

Er lagen dus wat brokstukken (wat zeg ik; de weg lag bezaaid), van de verbindingsweg (A4 > L'dam) van vier rijstroken waren de linker twee (> A12 DHG) afgekruisd, en de rechter twee [70] (> A12 ZTR). Er komt een Weginspecteur ter plaatse, die zijn voertuig op de linker rijstrook ([X]) plaatst, met signalering en de DRIP ingeschakeld. Voorzichtig maar rap haalt de WIS de rommel van de weg en deponeert dit achterop de auto.

Eén onderdeel lag halverwege rijstrook twee, en precies wanneer de WIS dit stukje oppakt vliegt er iemand maximaal door de rode kruizen op rijstrook 1, vol in de remmen en het stuur naar rechts, eindigend op rijstrook 4. Hierbij rijdt de auto nog geen tien meter (u weet wel; meten met de witte strepen op de weg) van de WIS, die van het alles niets meekreeg. Al met al vond ik het vanavond dus een keer écht bijzonder dat een weginspecteur 'gewoon' in zijn auto stapt...

 >:( >:( >:( >:(


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #926 Gepost op: 8 november 2014, 13:38:15
TeamVerkeer Den Haag @VerkeersagentDH
Bij een pechgeval op de #A12 (DH) negeerden rond 12:00 uur binnen 10 minuten 20 bestuurders het [X] Levensgevaarlijk! Boete à €230 volgt.
13:32 uur · 8 Nov 2014 · Twitter for iPhone
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #927 Gepost op: 8 november 2014, 14:24:50
Citaat van: DeMassel link=msg=1298708 date=1411911467
Waarom dan weer onderscheid?
De vkr en transportbegeleider dan

Bijlage 2 Reeds bestaande strafrechtfeiten die eveneens onder het recidiveregime regeling veelplegers verkeer gaan vallen

R 630 b als weggebruiker niet opvolgen van de in de bijlage II RVV 1990 vastgestelde aanwijzingen; gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaar

Zie PDF document die via deze link te zien is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #928 Gepost op: 9 november 2014, 02:16:43
Het is en blijft maximaal triest dat men (de burger) het eigen belang boven het algemeen belang blijft stellen. Dat toont maar weer eens aan hoe egoïstisch Nederland is geworden. Dat je als burger het voornemen hebt om een tram te koppen om op tijd bij de boerenkool te zijn moet je zelf weten, maar dat je op de A10 een RWS medewerker aan stront dreigt te rijden gaat mij te ver.

Dus zodra al die suffe cheffies het donkere dagen gelul weer vergeten zijn, en ze weer met beide voetjes op de grond staan, gaat wat mij betreft de aandacht volledig naar de veiligheid op en rond de hoofdwegen van Amsterdam. Volledig naar die sukkels die elke dag weer links blijven rijden, bumper kleven en rode kruizen negeren en mijn medestrijders op 's rijkswegen in gevaar brengen!

En ik durf te wedden dat als de VD Amsterdam en het VHT zich gezamelijk tegen dit kwaad gaan inzetten het zeer snel afgelopen zal zijn! Als daarbij de broeders van Ouder-Amstel ook nog eens meedoen vrees ik dat het file leed van Amsterdam binnen een jaar voorbij is en het gros van egoïstische Nederland lekker gebruik mag gaan maken van de NS. Zullen ze het negeren van een rood kruis dan ook waarderen? ???   >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #929 Gepost op: 9 november 2014, 08:41:12
NOS 8 november 2014, 21:06
Slagboom bij Coentunnel drie keer geramd (filmpje)