RAVU nu ook op P2000 ??

Auteur Topic: RAVU nu ook op P2000 ??  (gelezen 37552 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jordi112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2012, 13:39:35
Wat is exact de boodschap??

Even laten zien wat er de hele tijd voor meldingen worden gegeven.

En ik heb net gelezen dat ze alleen een Urgentie en een ritnummer in de melding gaan zetten.
Dit ivm sneller alarmeren.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2012, 13:42:00
En ik heb net gelezen dat ze alleen een Urgentie en een ritnummer in de melding gaan zetten.
Dit ivm sneller alarmeren.

Alle tekst wordt automatisch door GMS in de P2000-meldtekst gezet, het is dus niet zo dat het alarmeren sneller gaat als er minder tekst in de melding staat ;)


jordi112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2012, 13:44:24
Alle tekst wordt automatisch door GMS in de P2000-meldtekst gezet, het is dus niet zo dat het alarmeren sneller gaat als er minder tekst in de melding staat ;)

Oke, naajaa dat is wat ik gelezen heb. Maar wat is dan de reden ?


jordi112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2012, 13:45:29
Want in Utrecht hebben ze slechte C2000 dekking en op sommige plaatsen zelfs amper bereik en daarom gaan ze via p2000 gealarmeerd worden.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2012, 13:55:18
Voor de brandweer kan dit ook allang: ze komen op op de kazerne, dus waarom zou het adres er nog bijstaan ?
De brandweer in dit gebied heeft ook CityNAV, dus die lezen het ook gewoon in de voertuigen.
tenzij ze vanuit huis in privé-voertuigen rechtstreeks gaan, maar die tijd hebben we toch gehad hoop ik ?
De brandweermensen vertrekken na te zijn gepiept op de P2000 pager vanaf hun huisadres naar de kazerne. Een adres in de melding is dan wel makkelijk, aangezien de meeste incidenten redelijk in de buurt van de kazerne gebeuren.
Het aanrijdend personeel kan zodoende rekening houden met de route die ze kiezen om bij de kazerne te komen. Het schiet niet echt op als dat ongeval of brandje net op de route is waar jij langs wilt rijden en je daardoor weer terug moet rijden om een andere route te kiezen.
Ik ken voorbeelden uit mijn eigen dorp dat dit voorgekomen is.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2012, 20:09:10
Weet niet of het al op het forum staat maar..... de ambulances uit de regio Utrecht gaan begin volgend jaar ook over op de pieper. Helaas voor de meelezers: behalve een prioriteit en een ritnummer zal er geen verdere informatie genoemd worden. Die blijft, zoals nu ook al het geval is, via de MDT beschikbaar. De reden: snellere alarmering! ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2012, 21:57:35
Want in Utrecht hebben ze slechte C2000 dekking en op sommige plaatsen zelfs amper bereik en daarom gaan ze via p2000 gealarmeerd worden.
Hoe kom je aan die wijsheid?


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2012, 08:30:02
Weet niet of het al op het forum staat maar..... de ambulances uit de regio Utrecht gaan begin volgend jaar ook over op de pieper. Helaas voor de meelezers: behalve een prioriteit en een ritnummer zal er geen verdere informatie genoemd worden. Die blijft, zoals nu ook al het geval is, via de MDT beschikbaar. De reden: snellere alarmering!  
Citaat
Quote Hunter: Alle tekst wordt automatisch door GMS in de P2000-meldtekst gezet, het is dus niet zo dat het alarmeren sneller gaat als er minder tekst in de melding staat
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2012, 11:18:00
Nee, dat bedoelt hij niet, er worden twee dingen door elkaar gehaald. De RAVU is nieuw op P2000. P2000 is voor hun sneller dan de oude manier van alarmeren. Of dat nu via C2000, telefoon en/of MDT is, het schijnt dus sneller te zijn.

Binnen P2000 zelf valt geen tijdwinst te behalen door alleen een "A1" te versturen ipv de overige gegevens. De te verzenden informatie wordt op basis van vooraf gedefinieerde gegevens automatisch klaargezet bij het aanmaken van een incident. Deze alarmeringstekst kan vervolgens nog handmatig bewerkt worden, maar uiteraard staat ook dat er weer los van.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2012, 17:36:03
Alarmering via de pager wordt bij de RAVU ingevoerd vanwege gaten die geconstateerd zijn met het alarmeren via de porto. Deze gaten kunnen verschillende oorzaken hebben zoals geen dekking of locaties waarbij "teveel ruis" is. De bedoeling is echter dat er alleen een urgentie wordt meegegeven in de alarmering. De rest komt idd in het digitale dossier naar voren. Maar ik weet niet wat de praktijk gaat brengen....we zullen aankomende week zien.