Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 423968 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1060 Gepost op: 3 september 2016, 15:32:28
Citaat van: enrico1972 link=msg=1445661 date=1472903623
Volgens mij krijg je om MEOS te gebruiken een cursus dus zal die waarschijnlijk bedoelt worden.

Ja klopt inderdaad, basis meos uitleg gewoon.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1061 Gepost op: 3 september 2016, 16:24:57
Er staan ook MEOS instructievideos op Videoportaal van de PA


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #1062 Gepost op: 7 september 2016, 16:59:50
Zit er op telefoons ook een soort CRS (crash recovery system) app ? https://www.youtube.com/watch?v=dFixczbseBw


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1063 Gepost op: 7 september 2016, 18:32:00
Citaat van: jasir link=msg=1446262 date=1473260390
Zit er op telefoons ook een soort CRS (crash recovery system) app ? http://www.youtube.com/watch?v=dFixczbseBw
De brandweer maakt gebruik van dit soort systemen, maar ik zou niet echt kunnen bedenken waar de agent op straat dit voor nodig heeft. Ik vind dat dit bij de brandweer moet blijven, die hebben hier tevens ook de materialen voor. Of ik moet de auto gaan open knippen met mijn leatherman  98uiye
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #1064 Gepost op: 8 september 2016, 23:51:33
Citaat van: Prio1 link=msg=1446282 date=1473265920
De brandweer maakt gebruik van dit soort systemen, maar ik zou niet echt kunnen bedenken waar de agent op straat dit voor nodig heeft. Ik vind dat dit bij de brandweer moet blijven, die hebben hier tevens ook de materialen voor. Of ik moet de auto gaan open knippen met mijn leatherman  98uiye
Ik kan me voorstellen dat het handig is om via het kenteken onderweg al te kunnen zien om wat voor soort voertuig het gaat waar de airbags zitten zodat als je TP komt je weet waarmee je te maken hebt. Bijvoorbeeld een hybride auto behandel je anders dan een benzine / diesel auto. Als je achter in een auto kruipt bij een slachtoffer om de nek vast te houden lijkt het mij ook wel handig om te weten waar de airbags zitten en of ze allemaal uit gegaan zijn.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1065 Gepost op: 9 september 2016, 18:50:34
Dan vraag ik wel even aan de meldkamer of de centralist van de brandweer het even kan vertellen, wat wel kan en wat niet.  ;)
Groeten,  Tazbrw


juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #1066 Gepost op: 10 september 2016, 13:32:31
Na het lange wachten en onduidelijk of er ook telefoon op man zou komen voor vrijwilligers, gisteren verlossende antwoord.
Over twee maanden uitrol en uitleg.
Erg fijn,  zeker ook omdat oude handhelds ineens waren weggehaald uit het bureau.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1067 Gepost op: 11 september 2016, 02:26:37
Citaat van: juanneele link=msg=1446626 date=1473507151
Erg fijn,  zeker ook omdat oude handhelds ineens waren weggehaald uit het bureau.
Wat bedoel je precies met 'handhelds'? En waarom zijn ze weggehaald, als de uitrol nog moet komen? Of bedoel je weggehaald in de zin van dat ze gestolen zijn?  :P


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1068 Gepost op: 11 september 2016, 13:30:34
Citaat van: LSPD link=msg=1446706 date=1473553597
Wat bedoel je precies met 'handhelds'? En waarom zijn ze weggehaald, als de uitrol nog moet komen? Of bedoel je weggehaald in de zin van dat ze gestolen zijn?  :P

Ik denk dat hij de Sigmax bedoelt.


Mister81

  • Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #1069 Gepost op: 2 oktober 2016, 22:54:04
Wie van de politie collega's weet van welk merk het koppel hoesje met swiffel is waarin jullie de MEOS aan de koppel dragen en is deze prettig in gebruik. Bij mijn gemeentelijke handhavingsdienst gaan wij in december/januari over op een nieuw systeem voor de afwikkeling van bonnen, meldingen en alle overige zaken die een boa digitaal dienst af te handelen, een hele verbetering ten opzichte van de logge Motorola pda's en printer die we nu meedragen. (print bon verdwijnt ook bij de gemeente gelukkig)  we zijn nu nog aan het zoeken naar een goed draagmiddel voor aan de koppel, tot nu toe heeft de software leverancier alleen een soort houder waarin je de samsung gallaxy s5 kan klikken maar wel openlijk gedragen wordt, dus deze is afgevallen aangezien de telefoon nog makkelijk kan beschadigen. Graag hoor ik welk merk de politie heeft, wat de ervaring is en of er een goed alternatief is.

Alvast bedankt en be safe.
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.