Rijkswaterstaat: Weginspecteurs op motoren sneller door de file

Auteur Topic: Rijkswaterstaat: Weginspecteurs op motoren sneller door de file  (gelezen 5910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
AMSTERDAM - Rijkswaterstaat zet dit najaar 34 weginspecteurs op de motor in.

Omdat ze minder last hebben van files dan hun collega's in de auto, kunnen ze incidenten sneller bereiken en dus eerder veiligheids- en doorstromingsmaatregelen treffen.
De 34 weginspecteurs zijn opgeleid door de Politieacademie en worden vooral ingezet op trajecten waar vluchtstroken ontbreken en bij spitsstroken en zogeheten kunstwerken, zoals bruggen en tunnels.
Juist op deze plekken, die door gebrek aan wegruimte relatief moeilijk bereikbaar zijn, is de weginspecteur op de motor nuttig, omdat hij tussen de auto's door kan rijden, zo heeft een proef uitgewezen.
Voor de inspecteurs zijn twintig BMW-motoren geschikt gemaakt en voorzien van een 'volwaardige' en veilige uitrusting.

Met video van Omroep West over de inzet van Weginspecteurs op de motor. Inclusief forumlid, uiteraard O0

Verkeer en Meer

Citaat
Zodra er op de weg hinder of een file dreigt te ontstaan, worden de weginspecteurs van Rijkswaterstaat op pad gestuurd om het verkeer te regelen. Nu er steeds meer vluchtstroken ook spitsstroken zijn, wordt het voor de inspecteurs steeds lastiger om met hun auto langs een file te rijden. Om sneller ter plaatse te zijn zet Rijkswaterstaat nu ook motoren in.




Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 5 november 2012, 21:46:39
Video van Omroep West over de inzet van Weginspecteurs op de motor. Inclusief forumlid, uiteraard O0
Verkeer en Meer
Nu zie ik de motorrijder met een porto in de weer. Is RWS nu dan ook over op C2000 of is dit een analoge porto?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2 Gepost op: 5 november 2012, 22:03:33
RWS is bezig om over te gaan naar C2000 met begeleiding van het KLPD. :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 5 november 2012, 22:05:38
RWS is bezig om over te gaan naar C2000 met begeleiding van het KLPD. :)

Hé, dat is nieuw voor mij. Het laatste dat ik erover las, was dat het was afgeketst. Zie ook dit topic over Rijkswaterstaat en C2000: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=34333.0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 5 november 2012, 22:40:04
Rijkswaterstaat kan met inspecteurs op motoren sneller door de file

Rijkswaterstaat kan met inspecteurs op motoren sneller door de file
Published on Nov 5, 2012 by omroepbrabant
Rijkswaterstaat zet vanaf maandag in Brabant motorrijders in. Zij moeten er voorzorgen dat bij ongelukken het wegvak zo snel mogelijk weer vrij is, zodat het verkeer door kan stromen.
Samen sterk in de hulpverlening!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2012, 09:02:31
Hé, dat is nieuw voor mij. Het laatste dat ik erover las, was dat het was afgeketst. Zie ook dit topic over Rijkswaterstaat en C2000: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=34333.0

Citaat
Op korte termijn, vanaf 1 oktober 2012, zal Rijkswaterstaat “droog” op het netwerk worden toegelaten. Dit zijn de verkeerscentrales en de officieren van dienst voor het hoofdwegennet.
:)


Maple

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #6 Gepost op: 12 november 2012, 00:00:30
Nu zie ik de motorrijder met een porto in de weer. Is RWS nu dan ook over op C2000 of is dit een analoge porto?

Aangezien uitsluitend de OVD'en en VC's van Rijkswaterstaat in de toekomst gebruik gaan maken van het C2000 netwerk, zal deze WIS naar alle waarschijnlijkheid gebruik hebben gemaakt van een ander analoog/digitaal netwerk.

En daarnaast moet de uitlevering van de C2000 porto's aan de eerst genoemde doelgroepen nog plaatsvinden.


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #7 Gepost op: 3 december 2012, 20:46:16
Nu zie ik de motorrijder met een porto in de weer. Is RWS nu dan ook over op C2000 of is dit een analoge porto?

RWS ZH heeft een paar jaar geleden een aantal portofoons in gebruik genomen, werkend op het Entropia netwerk.
Deze worden vooral gebruikt voor coördinatie onderling en bij uitval van telefonie.
In dit specifieke geval heb ik uit betrouwbare bron dat de portofoon in de motor lag en de kabel van de spk-mic in een zak van de jas leidde..


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2012, 21:26:22
Het viel mij op dat er tamelijk kleine pionnen uit de koffer van de motor kwamen in het filmpje.
Opzich logisch door de beperkte ruimte om uitrusting mee te nemen maar vanwege de zichtbaarheid moesten wij afgelopen jaar in de regio juist over op grotere pionnen ivm zichtbaarheid op de snelweg.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2012, 20:13:05
Vanmiddag op de A10 noord een motorwis in actie gezien. Super fel die witte pijl en enorm duidelijk. Had ik niet verwacht. Ook de andere oranje signalering zag er top uit  O0