Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 107316 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #70 Gepost op: 7 juli 2013, 20:59:12
Citaat van: DaMook link=msg=1179570 date=1372637681
Overigens zag ik gisteren verkeersregelaars die een kant van een kruispunt af moesten zetten en verder alleen verkeer tegen hielden, moet zeggen dat ze verwarrend werkte, soms namen ze de leiding en veel lieten ze de stoplichten het werk doen. Kan zijn omdat ik ze een tijdje aanzag vanaf mijn appartement, maar doe het helemaal of doe het niet  ::) , dat denk ik dan.

Toch een principe dat ik ook vaak genoeg toepas hoor.

Als ik 1 poot van een kruising aflsuit, dan kan de VRI uitstekend de rest bedienen.
pas op het moment dat ik het idee heb dat de mensen denken dat ze toch door mijn schrikhek kunnen, dan zal ik ingrijpen en regelen.

Overigens ben ik niet van "het regelen om het regelen". zolang het verkeer zonder mijn aanwijzingen zijn weg goed zoekt, sta ik in de "standby" modus. wordt het ineens druk of hectisch stap ik in.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #71 Gepost op: 7 juli 2013, 22:02:39
Citaat van: Ludovicus link=msg=1181609 date=1373223552
Toch een principe dat ik ook vaak genoeg toepas hoor.

Als ik 1 poot van een kruising aflsuit, dan kan de VRI uitstekend de rest bedienen.
pas op het moment dat ik het idee heb dat de mensen denken dat ze toch door mijn schrikhek kunnen, dan zal ik ingrijpen en regelen.

Overigens ben ik niet van "het regelen om het regelen". zolang het verkeer zonder mijn aanwijzingen zijn weg goed zoekt, sta ik in de "standby" modus. wordt het ineens druk of hectisch stap ik in.
Ja dat is wat ik dus al zeg, ik keek een tijdje toe en een automobilist maakt daar maar een klein moment van mee, lag dus aan mij ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 13 juli 2013, 03:26:56
(0:12)
Uit het niets op zijn fluit blazen en naar links 'dirigeren', maar naar wie?
Beetje onduidelijke verkeersregelaar.
Zeer duidelijke verkeersregelaar
Attietattie


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #73 Gepost op: 13 juli 2013, 07:50:02
Citaat van: Sylvester link=msg=1183003 date=1373678816
(0:12)
Uit het niets op zijn fluit blazen en naar links 'dirigeren', maar naar wie?
Beetje onduidelijke verkeersregelaar.
Zeer duidelijke verkeersregelaar
Attietattie
Volgens mij maakt hij ook een wijzend gebaar als hij fluit....?  ::)


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #74 Gepost op: 13 juli 2013, 09:49:08
volgens mij gewoon "pro-forma" een stopteken aan een lege kant?
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #75 Gepost op: 13 juli 2013, 12:54:06
En wat nu met de fietsers en de auto van rechts?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 13 juli 2013, 14:25:11
Wat ik verder mis is dat de meneer de auto verder niet in de gaten houdt tijdens het lopen, pas rond 0:14 heeft hij wat zicht naar achteren.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #77 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:17:23
Citaat van: Sylvester link=msg=1183095 date=1373718311
Wat ik verder mis is dat de meneer de auto verder niet in de gaten houdt tijdens het lopen, pas rond 0:14 heeft hij wat zicht naar achteren.

Waarschijnlijk een auto die bij de betreffende vkr hoort. En dus een bekende (hij rijd tussen de hekken door)
Moet de vkr dan als nog zijn collega / vriend in de gaten houden? Hij weet toch wel van de persoon dat hij er niet door aangereden word.
Dan kan hij naar mijn mening beter het overige verkeer in de gaten houden... Lijkt mij meer belangrijker dan de persoon die achter hem aanrijd.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #78 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:32:05
Citaat van: HIT link=msg=1155274 date=1367146877
Overigens, van de week voor het eerst meegemaakt dat ee O0n VKR zijn hesje uit deed een oranje pakte om mij te helpen!!!!! We gaan vooruit in deze wereld
dat doe ik wel vaker, als het de situatie toelaat uiteraard
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #79 Gepost op: 6 augustus 2013, 13:42:33
Citaat van: Ewald_TrafficS link=msg=1139471 date=1363380142
Een voorangsvoertuig moet zeker opletten op teken van VKR...

Zie volgende filmpje waar me collega in rotterdam een aanwijzing geeft aan spoedtransport, terwijl kruising bij de erasmusbrug deels afgesloten is.
sluit me aan bij reactie van VKRC omdat er een bepaalde situatie is en de VKR weet hoe het beste kan gereden worden.

Primeur!! verkeerspolitie 2058 Rotterdam A1 AMBU 20-108 ROOSENDAAL SPOEDTRANSPORT naar EMC Rotterdam
ik heb dit filmpje ook gefilmt. Dit was tijdens een evenement in rotterdam. De verkeers regelaars waren op de hoogte gebracht dat er een spoedtransport naderde richting het EMC
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh