Duitse traumaheli raakt auto tijdens landing

Auteur Topic: Duitse traumaheli raakt auto tijdens landing  (gelezen 14871 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2013, 12:37:54
In Duitsland nemen ze het niet altijd zo nauw. Iets met rijdende auto's... :)

Christoph Europa 1 (D-HHIT EC-135) Start Würselen Mitte Wilhemstraße
Idd ongelooflijk en dan zijn er nog die doorijden langs de heli, geen pionnen, geen afzettig, nopes... Hier zou zoiets niet denkbaar zijn.
Dacht dat Duitsland bekend was om zijn "grundligheit" of is dat enkel dat video\cd merk?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2013, 14:04:28
Idd ongelooflijk en dan zijn er nog die doorijden langs de heli, geen pionnen, geen afzettig, nopes... Hier zou zoiets niet denkbaar zijn.
Dacht dat Duitsland bekend was om zijn "grundligheit" of is dat enkel dat video\cd merk?

Gebeuren er dan zoveel ongevallen met traumaheli's in duitsland, of draaien wij hier weer eens door?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2013, 14:42:31
Ze zijn daar nog iets nuchter-der dan hier, als hij staat en de rotor staat stil kun je er toch prima langs rijden, geen noodzaak voor dat panische "je komt niet in de buurt van mijn heli" gedoe.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2013, 14:48:04
Ze zijn daar nog iets nuchter-der dan hier, als hij staat en de rotor staat stil kun je er toch prima langs rijden, geen noodzaak voor dat panische "je komt niet in de buurt van mijn heli" gedoe.
Je bent mij een slag voor Caprice. Helemaal mee eens.  O0
Een paar keer per jaar landt er een traumaheli vlak bij waar ik woon voor het ziekenhuis. Ze staan keurig op het grasveld en iedereen blijft keurig op afstand. En als je het vriendelijk vraagt, kun je rustig de helicopter van dichtbij bekijken, als je er maar van af blijft. Moeten ze weg. dan geven ze dit keurig aan en iedereen neemt gewoon weer afstand. Niets aan de hand en we gaan weer vrolijk verder .
En specula(ties)as neem ik bij de koffie.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2013, 14:51:55
@Vider & Caprice,  we hebben de zelfde gedachten  O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2013, 16:57:29
Vider, Caprice en Jos,

Helaas is het zo dat het in Nederland iets ander werkt. De reden dat men hier zo anders werkt heeft ook te maken met de angst voor het moedwillig beschadigen van de heli of het leeg roven. Misschien kan het in Duitsland wel, omdat ze daar gewoon nog respect hebben voor de hulpverlening. Die is hier ver te zoeken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2013, 17:36:03
Ook wel mooi om te zien hoe de piloot in Duitsland het verkeer "informeert"; hij haalt ergens 1 pillen vandaan en zet die midden op straat.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2013, 18:32:43
In 2011 ging het in Nederland ook mis bij de landing. Toen landde de piloot van de Lifeliner2 met de staart op een ijzeren doelpaaltje in Vlaardingen. Ook in 2008 raakte een Lifeliner beschadigd, toen was het de Lifeliner3 die landde in Someren. De helikopter raakte daar een aantal boomtakken. Gelukkig wisten de piloten bij elk voorval de kist veilig aan de grond te krijgen.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2013, 18:48:23
Vider, Caprice en Jos,

Helaas is het zo dat het in Nederland iets ander werkt. De reden dat men hier zo anders werkt heeft ook te maken met de angst voor het moedwillig beschadigen van de heli of het leeg roven. Misschien kan het in Duitsland wel, omdat ze daar gewoon nog respect hebben voor de hulpverlening. Die is hier ver te zoeken.

Niet iedereen over een kap scheren, want dat is is niet waar. Er is helaas een groep mensen in de maatschappij die graag frustraties botvieren op mensen (met een publieke functie/winkelpersoneel) of spullen van anderen.


Gast

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2013, 19:38:09
Niet iedereen over een kap scheren

.. kam  ;)