On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770804 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1090 Gepost op: 5 september 2011, 15:49:21
OGS op demo's moet gewoon kunnen vind ik, zo leren jonge kinderen direct OGS herkennen en het maakt het plaatje ook compleet.
Daarnaast vinden veel ouderen het stiekem ook wel mooi als een voertuig met OGS rijdt.  ;D
Men moet zich in Nederland niet overal zo druk om maken, moet je eens kijken in hoeveel landen men echt onnodig met OGS rijdt.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1091 Gepost op: 5 september 2011, 17:49:02
Afgezet terrein of niet, ook daar bewegen zich (zoals al eerder aangegeven) diverse mensen, fietsers, brommers, auto's.
M.I. is het niet nodig om zo met je OGS om te gaan. Simpelweg vanwege het risico wat het met zich meebrengt. En je vergeeft het jezelf nooit als je voor zoiets iemand voor z'n sokken rijd.

Vraag, afgezet terrein is bij mijn weten geen afgesloten terrein? Hoe zit dat bij evenementen die in de openbare ruimten worden georganiseerd? Ik bedoel ik weet bijna alles van weg afzetten, daarmee zeggende ook gelijk dat je het nooit kan afsluiten.

Ik denk dat je het hetzelfde moet zien als een wielrenparcour op de weg of bij een autorally een klassementsproef het is tijdelijk geen openbaar toegankelijke weg en de bestuurders welke er rijden hebben als het goed is bord C3 genegeerd en zijn zelf in overtreding en als de agenten zich ook nog eens aan de geldende max. snelheid houden,wat meestal gebeurd tijdens een demo dan is het zeer goed te verdedigen ook voor de rechter.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1092 Gepost op: 5 september 2011, 18:16:59
Ik denk dat je het hetzelfde moet zien als een wielrenparcour op de weg of bij een autorally een klassementsproef het is tijdelijk geen openbaar toegankelijke weg en de bestuurders welke er rijden hebben als het goed is bord C3 genegeerd en zijn zelf in overtreding en als de agenten zich ook nog eens aan de geldende max. snelheid houden,wat meestal gebeurd tijdens een demo dan is het zeer goed te verdedigen ook voor de rechter.

Op een wielerparcour / bij een autorally zie ik geen buitenstaanders over de baan lopen, fietsen, brommen, auto rijden.
Als je het filmpje bekijkt dan zie je dat er gewoon vrijheid is om over te steken, met je brommer te rijden en met je auto te bewegen. Betekend dus dat je gewoon in de situatie kan komen dat men het niet verwacht.
Als men dan zo graag met OGS aan wil komen, doe het dan een meter of 30 voor je er bent ofzo. Maar zeker niet de afstanden zoals in het filmpje.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1093 Gepost op: 5 september 2011, 18:23:38
Het rijden met OGS bij jou voorbeelden vind ik ook totaal niet nodig.
Dat men vanuit een stilstaand voertuig bij het stadhuis voor staat en de sirene even aandoet als men naar buiten komt oke. Zie ik niets gevaarlijks in. Hetzelfde voor het bezoek aan de basisschool, daar kun je ook OGS aanzetten, maar dan ff stilstaand voor de deur.
Voor wedstrijden hoeft het van mij helemaal niet, het gaat daar namelijk om de vaardigheid en niet om het rijden met OGS.

Mijn opmerking staat los van of het een politie auto betreft. Mijn opmerking heeft betrekking op alle hulpdiensten.

En dan kan ik als een zeikerd overkomen, prima, maar het doel van mij is heel eenvoudig: benadrukken dat het risico's met zich mee brengt. Welke totaal niet nodig zijn.

De brandweer rijd met trouwerij'en, brandweerwedstrijden, demonstratie's, open dagen en ''bezoekjes aan de basisschool'' ook rondjes met toeters en bellen....

Ontstaat deze discussie nou omdat het dit keer een politie-auto is of omdat we het van alle diensten belachelijk vinden ....?

In 99% van de open dagen rijden de hulpdiensten aan naar een demo mét OGS, echter worden er totaal geen risico's gelopen. Men rijd een redelijk normale snelheid en ''maakt gebruik van'' puur en alleen voor het plaatje. Een spoedrit ''real-life'' gaat er heel anders aan toe.....

Het zal aan mij liggen, een zinloze discussie ....

Filmpje van ZHZ112

http://www.youtube.com/watch?v=55tiUJKThBg


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1094 Gepost op: 5 september 2011, 18:25:21
Het rijden met OGS bij jou voorbeelden vind ik ook totaal niet nodig.
Dat men vanuit een stilstaand voertuig bij het stadhuis voor staat en de sirene even aandoet als men naar buiten komt oke. Zie ik niets gevaarlijks in. Hetzelfde voor het bezoek aan de basisschool, daar kun je ook OGS aanzetten, maar dan ff stilstaand voor de deur.
Ja maar dan kan ik ook schrikken en van mijn fiets afvallen.   998765


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1095 Gepost op: 5 september 2011, 18:57:09
Vraag, afgezet terrein is bij mijn weten geen afgesloten terrein? Hoe zit dat bij evenementen die in de openbare ruimten worden georganiseerd? Ik bedoel ik weet bijna alles van weg afzetten, daarmee zeggende ook gelijk dat je het nooit kan afsluiten.
Dat is helemaal afhankelijk van de mate waarin de wegen zijn afgezet dan wel afgesloten, en de vergunning die de wegbeheerder daarvoor heeft afgegeven. Alleen een bord C-01 onttrekt een weg niet aan de openbare ruimte, immers mogen verkeersdeelnemers die geen bestuurder zijn (zoals voetgangers) dan wel door. De weg is weliswaar voor bestuurders gesloten (geslotenverklaring), maar nog steeds openbaar. Op het moment dat de weg fysiek voor alle verkeersdeelnemers wordt afgezet en afgesloten, kan de wegbeheerder besluiten om de weg aan de openbare ruimte te onttrekken. Daarvan is doorgaans sprake bij wielerrondes en dergelijke met een vaste afzetting: C-01 sluit de toeleidende wegen af, maar het parcours is door middel van de vergunning en een passende afzetting (vaak dranghekken) aan de openbare ruimte onttrokken. Op het parcours zelf hoeven medewerkers bij oversteekplaatsen bijvoorbeeld geen verkeersregelaar te zijn; het is immers geen openbare weg meer. Voor dynamische wielerrondes daarentegen geldt dat niet: de "afzetting" gebeurt dan door het geven van een stopteken c.q. aanwijzing aan het verkeer en de route wordt niet aan de openbare ruimte onttrokken. Medewerkers op een oversteek (voorzover die er zijn) moeten dan ook bevoegd verkeersregelaar zijn.

Ik weet voor dit specifieke evenement niet wat de bepalingen in de vergunning zijn geweest.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1096 Gepost op: 6 september 2011, 20:01:38
En dan kan ik als een zeikerd overkomen, prima, maar het doel van mij is heel eenvoudig: benadrukken dat het risico's met zich mee brengt. Welke totaal niet nodig zijn.

Tsja, dan denk ik dat je eens een mail moet doen aan de burgemeester van Rotterdam ... Waarom hij er voor gekozen heeft om alle hulpdiensten wél met OGS naar een oefening te laten rijden (cc'tje aan de korpschef, ambulancedienst en brandweerkorps)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1097 Gepost op: 6 september 2011, 22:57:13
Zucht.....
Was wel weer ff voldoende zo.... Misschien handig als je gewoon op de inhoud blijft reageren (op een normale manier).
Respecteer ook gewoon is een andere mening.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1098 Gepost op: 6 september 2011, 23:13:32
Zucht.....
Was wel weer ff voldoende zo.... Misschien handig als je gewoon op de inhoud blijft reageren (op een normale manier).
Respecteer ook gewoon is een andere mening.

Ik respecteer jou, maar je mening niet. Waarom? Omdat je van een mug een olifant maakt! Wordt er OGS aangezet en als een malloot gereden; geef ik je helemaal gelijk. Er is duidelijk te zien dat alles rustig en beheerst gaat, extra risico's zijn dus uitgesloten.

En sowieso begrijp ik het hele statement van extra risico bij OGS-rijden niet, ik blijf ervan overtuigd dat als je vind dat OGS rijden risicovol is, dat je als chauffeur steken laat vallen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1099 Gepost op: 6 september 2011, 23:43:17
Ik respecteer jou, maar je mening niet. Waarom? Omdat je van een mug een olifant maakt! Wordt er OGS aangezet en als een malloot gereden; geef ik je helemaal gelijk. Er is duidelijk te zien dat alles rustig en beheerst gaat, extra risico's zijn dus uitgesloten.

Én dat bedoel ik ... Als je gebruik maakt van rijd je net als normaal, met uitzondering dat anderen aan de kant gaan en dat je hier en daar wat overtredingen mag maken (negeren rood verkeerslicht bijvoorbeeld). Een prio1 rit is volle bak, hogere snelheid en alle vrijstellingen, echter dat gaat er bij sommigen niet helemaal in  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !