Wie kan mij helpen?

Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 9083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Gepost op: 25 oktober 2005, 16:48:46


Het gaat om deze foto die ik zelf gemaakt heb.

Ik maak overdag hele scherpe foto's ma 's avond en snachts gaat de kwaliteit hard achteruit. Ik laat mijn camera expres niet flitsen om spiegeling van reflectie te voorkomen. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik scherpe foto's kan maken in het donker?

Ik heb een Konica Minolta Dimage Z10. Zijn er mensen op dit forum die  ook zo camera hebben of er ervaring mee hebben??

Alvast bedankt.




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:49:51
Zoveel mogelijk NIET flitsen en een statief gebruiken! ;)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:51:56
Nee, ik heb niet die camera. Maar ik weet bijna zeker  dat iedereen die geen hulpmiddelen gebruikt 's avonds zulke foto's krijgt. Ik heb het ook zelf regelmatig. Je kan het best een statief gebruiken.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:52:40
inderdaad, er zal waarschijnlijk ook wel een nachtfunctie op je camera zitten denk ik?

Ik probeer altijd om in het donker verschillende foto's te maken, nachtstand, met flits, zonder flits, uiteraard op een statief, zo kom je erachter hoe je het beste foto's kan maken in het donker
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:56:18
Ja met nachtstand kan je hele mooi effecten krijgen. Alleen het probleem is; de sluitertijd is nog langer dan normaal. Dus dan is de foto vaak nog waziger!


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:57:32
Ja met nachtstand kan je hele mooi effecten krijgen. Alleen het probleem is; de sluitertijd is nog langer dan normaal. Dus dan is de foto vaak nog waziger!

Met statief niet  ;D

alleen als de brandweermannen bewegen zijn die soms nog wel eens wazig

je moet maar eens kijken bij de foto's van grote brand in philippine op m'n website, daar zijn de meeste foto's ook met de nachtstand genomen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


brw_sluis

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:58:01
Ja met nachtstand kan je hele mooi effecten krijgen. Alleen het probleem is; de sluitertijd is nog langer dan normaal. Dus dan is de foto vaak nog waziger!

Ja dat heb ik ook vaak


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2005, 17:00:05
Ja dat heb ik ook vaak

heb je geen statief eelco?
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2005, 17:00:24
ik heb het zelf ook regelmatig, ik gebruik geen statief, meestal zijn er genoeg objecten waar je je camera tegen aan kan houden, op kan zetten etc! (vuilnisbak , spiegel tanksautospuit etc etc)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2005, 17:01:03
Ja klopt idd, sluitertijd is langer dan normaal ja. Ik zal het proberen.

Probleem is echter als ik half op een knie zit en met arm daar op leun en dan fotografeer wel scherpe foto's krijg.

Wat moet ik trouwens verstaan onder een statief? ??? gewoon zo soort klauw waar je fotocamera op bevestigt?