Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 574228 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Ik zou me altijd beroepen op de campagne van de overheid "meer veiligheid op straat tip nummer 4 maak foto's voor de politie en meld je als getuige"  ;D

http://www.nederlandveilig.nl/veiligheidopstraat/tips/
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Als je die foto van 112waterweg bekijkt staat hij gewoon achter de brandweerlieden zelf. Hij hoeft toch niet naar binnen  :P (misschien dat hij het wel zou willen, maar das een ander verhaal ;D). Ikzelf zou dit echter zeer hindert vinden.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Wist even zo snel niet waar ik hem anders neer moest zetten
Scooterbestuurster rijdt voetganger aan
 :-\


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Als je die foto van 112waterweg bekijkt staat hij gewoon achter de brandweerlieden zelf. Hij hoeft toch niet naar binnen  :P (misschien dat hij het wel zou willen, maar das een ander verhaal ;D). Ikzelf zou dit echter zeer hindert vinden.
Op de eerste foto staat hij wel erg dichtbij. Op de tweede foto kan het (net) wel. Overigens heeft de brandweer geen ademluchtmaskers op. Dat is een indicatie dat het met het gevaar wel mee valt.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Op de eerste foto staat hij wel erg dichtbij. Op de tweede foto kan het (net) wel. Overigens heeft de brandweer geen ademluchtmaskers op. Dat is een indicatie dat het met het gevaar wel mee valt.

Hier sloopt men niet met ademluchtmaskers op. Wees er maar zeker van dat ze die hebben gebruikt.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Wist even zo snel niet waar ik hem anders neer moest zetten
Scooterbestuurster rijdt voetganger aan
 :-\
vriendelijk EFFE NORMAAL eej duivel

goede maatschappij het niveau gaat erg omhoog :(
Vrijwillige brandweer


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Hier sloopt men niet met ademluchtmaskers op. Wees er maar zeker van dat ze die hebben gebruikt.
Harde uitspraak. Wat als ze moeten slopen in de dikke rook?
Bovendien gaat het daar niet om. Het ging om de indicatie van gevaar.

Even een andere vraag: Hoe vaak ga je op dit forum nog van naam veranderen? Eerst was het pavdhu, toen OG_Loc en nu 112fotograaf. Waarom is dat?


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Harde uitspraak. Wat als ze moeten slopen in de dikke rook?

Buiten sloopt men niet met ademlucht op. Nog nooit gezien daarbij komt dat men redelijk uit de rook stond. Op de andere vraag ga ik niet reageren want dat is een offtopic vraag.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Buiten sloopt men niet met ademlucht op. Nog nooit gezien daarbij komt dat men redelijk uit de rook stond. Op de andere vraag ga ik niet reageren want dat is een offtopic vraag.

Dus als jij het nog nooit gezien heb gebeurt het niet? Vreemde redenering.
Ik kan zeggen dat het wel gebeurt, want ik heb het wél gezien.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Semi-gerelateerd aan dit onderwerp maar het moge duidelijk zijn dat dezelfde regels die gelden in de UK ook in Nederland gelden rondom fotograferen vanaf openbare ruimtes / toegankelijke plekken.
Golden Wonder Security
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon