Aanrijding met onherkenbare politie auto - 19-11-2005

Auteur Topic: Aanrijding met onherkenbare politie auto - 19-11-2005  (gelezen 15313 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #30 Gepost op: 21 november 2005, 16:44:31
Ik niet, maar daarom juist!

Maar even terugkomend op dat afzeiken van kleine boeren korpsen die met een auto met veel funny opties rijden. Heb je wel eens naar de levensduur van die brw-auto's gekeken? 15-20 jaar? Dat halen niet alle dienstauto's van het AT :-X
En als je dan alleen wat op te merekn heb op de zwaailichtenbalk, heb je niet iets interessanter, want dat gaat echt maar over een paar euries. En de 1e politieauto zonder ledflikkers moet ik nog tegenkomen. Wat ik trouwens wel terecht vind, want die dingen vallen tenminste wel op.
Als iemand toevallig weet hoe hij een brandweerauto wat kleiner kan maken mag hij het me even vertellen, want ik heb nog steeds chronisch ruimtegebrek in de tas'sen van ons.
En ik heb het idee dat ze in parijs een wat andere brandweerorganisatie hebben dan de onze. Als je hier volgens de BiZa een TANKAUTOSPUIT ook als een hulpverleningsvoertuig moet bepakken dan wordt hij vanzelf wel wat groter.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 21 november 2005, 16:46:40
die dure AT wagens hebben teovallig nog wel ouderwetse gasontladingslampen en geen ledjes ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #32 Gepost op: 21 november 2005, 16:49:58
Lopen ze dan niet wanhopig achter?? ;D ;D ;D

Ik heb trouwens niet echt het idee dat deze bmw gepantserd is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 21 november 2005, 16:50:13
Ik niet, maar daarom juist!

Maar even terugkomend op dat afzeiken van kleine boeren korpsen die met een auto met veel funny opties rijden. Heb je wel eens naar de levensduur van die brw-auto's gekeken? 15-20 jaar? Dat halen niet alle dienstauto's van het AT :-X
En als je dan alleen wat op te merekn heb op de zwaailichtenbalk, heb je niet iets interessanter, want dat gaat echt maar over een paar euries. En de 1e politieauto zonder ledflikkers moet ik nog tegenkomen. Wat ik trouwens wel terecht vind, want die dingen vallen tenminste wel op.
Als iemand toevallig weet hoe hij een brandweerauto wat kleiner kan maken mag hij het me even vertellen, want ik heb nog steeds chronisch ruimtegebrek in de tas'sen van ons.
En ik heb het idee dat ze in parijs een wat andere brandweerorganisatie hebben dan de onze. Als je hier volgens de BiZa een TANKAUTOSPUIT ook als een hulpverleningsvoertuig moet bepakken dan wordt hij vanzelf wel wat groter.



Als defensie voor het leger >100 vrachtauto's (daf) kan bestellen en >100 mercedes terreinwagens waarom dan BiZa dan geen mantel overeenkomst sluiten en een standaard TS/HV en OVD voertuig op de markt zetten. Als de prijs maar laag genoeg is (en dan kan als er > 100 worden afgenomen) dan denk ik dat je sterk in je schoenen moet staan om je gemeenteraad ervan te overtuigen dat je toch een duurdere wilt nemen...  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 21 november 2005, 17:00:14
Goed,en als we nu ook ontopic blijven,en de brandweerzaken elders bespreken komen we veel verder


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #35 Gepost op: 21 november 2005, 17:54:05
Kan je gelijk zien waarvoor we belasting betalen. Weet niet wat hij exact kost, maarre.... Ik denk iets meer dan mn jaarsalaris ;D

Als ze daar nu eens in gewone dikke auto's gaan rijden ipv een gepimpte BMW. "wat voor een dienstauto belieft u? 8)  Nou, doe maar een BMW7 met dikke motor, hele mooie LM-velgen, mooie onderspoilers (die je op de 1e beste drempel er onder uit rijd.) enz."
Ik vind dat een beeeeeetje zonde van het geld. Je kan elke andere middenklasser ook bepantseren en een dikke motor erin zetten, dat kost volgens mij wat minder.

Kunnen wij er weer een mooie ladderwagen van kopen 8) 8)
LM velgen zijn voor de wegligging...lager onafgeveerd gewicht... een brok pantsering is een drama voor een auto.... daarom zijn er maar een aantal die gepantserd geleverd worden.... auto wordt namelijk helemaal opnieuw gebouwd/ontworpen... serie-stukproduktie met de duurste materialen die er op de markt zijn...

check bijvoorbeeld www.centigon.com en zie dat de "elke andere middenklasser" niet worden aangeboden met de hogere graden pantser.....

Maar goed....als je liever een aanhoudingseenheid met een ladderwagen op pad stuurt ::) ;) ;D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #36 Gepost op: 21 november 2005, 22:49:45
(...)
Maar goed....als je liever een aanhoudingseenheid met een ladderwagen op pad stuurt ::) ;) ;D

Is wel erūg handig om verdachten van het dak af te halen als ze weer eens met dakpannen lopen te smijten....  ;D ;D ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 22 november 2005, 21:36:21
Waarom geen volvo of een VW? Ik had het over middenklasserrs een geen playmobielautootjes! ;)

Er zijn er zat die S60 of S80 rijden en er is ook wel een enkele VW passat geloof ik.
Veel gebruikt zijn ook Audi, BMW en Mercedes. De reden hiervoor is al gegeven.

Daarnaast gaat het hier slecht om enkele voertuigen. Als nou hele wagenparken an dit soort voertuigen werden aangeschaft, dan zou het niet normaal zijn. Voor de gewone dienstauto's wordt bijna altijd gebruik gemaakt van de minder dure merken als VW, Opel en Ford. (Ok, Rijnmond heeft dan Mercedes Vito). Als we dan toch de brandweer erbij moeten halen: Daar zitten ook wel eens dure tussen, zo heb ik hier bijv. de Volvo S40, VW Touareg, Toyota Landcruiser voorbij zien komen. Ook niet zonder prijskaartje.
Het gaat dus slechts om uitzonderingen ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 22 november 2005, 21:50:20
Ik heb nu in verschillende steden deze auto's gezien:

Mercedes S klasse
BMW 5 serie (oud model)
BMW 5 serie station (oud model)
VW Passat (normaal)
VW Passat (station)
VW Bora
Vw Transporter (type vier en vijf)
Mercedes ML
Volvo V70
Volvo S80

dus ook wat goedkopere wagens, en niet alleen maar hele dure


zullen we trouwens hier verder gaan:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5163.0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 27 april 2006, 23:28:40
waarom geen mantel omtrent brandweervoertuigen... komt dit ook niet een beetje door het soort zorggebied? wat moet hartje amsterdam met een veetakel? :)