Sollicitanten agent Oktober 2020

Auteur Topic: Sollicitanten agent Oktober 2020  (gelezen 126578 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest20700

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 2 juni 2020, 20:12:13
Ik haak even in op wat je allemaal aan het plaatsen bent. Ben je nu al op verschillende fora, (en verschillende namen) tegen gekomen, en ik vraag mij sterk af of jij wel binnen de politieorganisatie past.
Wat Smitty aanhaalt begrijp ik heel goed. Je hebt geen ervaring binnen de politie, de politieacademie of wat dan ook. Dus conclusies trekken op dit gebied is helemaal niet aan de orde. Ook niet als je enkel ervaringen van anderen hoort.

Tevens vind ik het erg sneu om een leeftijd aan te halen in dit verhaal. Je gaat het nog lastig krijgen in je toekomstige opleiding, gezien een groot deel idd jonger dan 25/26 is. Maar, ik zeg toch ook niet dat 'operationeel manager' van een snackbar jou een mindere agent zou maken?  e050

Het advies dat ik je wil geven is om vooral NIET overal iets van te vinden, en je een beetje op de zijlijn te houden.. op een ander politieforum heb je ook al het nodige los gemaakt, wat niet in dank afgenomen werd. Als je de organisatie nu al niet kan verdragen moet je er niet eens mee willen starten.

en uit.

Wat je 'niet zegt' zeg je wel en klopt feitelijk ook niet. Vindt het wel jammer dat je dit 'zegt' overigens hoor want het zegt wel iets indirect in mijn ogen. Anyway ik voel me niet geroepen om mijzelf op dit punt hier te verdedigen. Jij was ook (voormalig) jurist volgens mij toch als ik dat goed onthouden heb? Dat ik de juiste persoon even voor me heb.

Afijn, dat losmaken op andere forums zie ik zelf niet echt zo maar klaarblijkelijk mag je pas kritisch zijn als je bij de politie werkzaam bent. Althans ik probeer je gedachtengang even te volgen. Had  het stukje van Smitty over zijn wel of niet plaatsen destijds teruggelezen en zodoende vond (vindt) ik het niet terecht dat hij mij zo terecht wees. Vandaar ook de leeftijd die ik erbij haalde want ik vond het nogal kort door de bocht.

Maar goed ik kom hier niet om ruzie te maken, genoeg ellende in de wereld. Klaarblijkelijk zijn deze fora's niks voor mij. Al kan ik me niet vinden in je bewoording.... Ga liever een dialoog in real life aan, kan je elkaar tenminste in de ogen aankijken.

Fijne avond 98uiye


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #131 Gepost op: 3 juni 2020, 18:07:13
Hiermee maken we ook een einde aan deze discussie. Als je elkaars manier van praten of werken niet verstandig of juist vindt kan je dat persoonlijk of via PB bespreken maar gaan we hier niet openbaar doen.


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #132 Gepost op: 3 juni 2020, 18:08:06
Jeetje jongens houd het eens inhoudelijk in plaats van hier te gaan zitten bekvechten :P

Wanneer de start gaat zijn, is nog niet bekend.. voorjaar is wel een ruim begrip inderdaad. Maar goed half mei kwam natuurlijk al naar buiten dat de opleiding in 2021 ging veranderen. Wat ik begrepen heb is dat vroeg in het voorjaar lichting week 41 start en in mei alle bestaande klassen omgezet zijn naar de nieuwe opleiding van 2 jaar.

Ik heb maandag mijn deel B gehaald en zou uitnodiging krijgen voor C maar dat zal wel vanaf 17juni worden. Wel fijn dat als je de medische keuring etc al hebt gehad, deze langer geldig blijft dan normaal.

Verder nog iemand aanwezig voor Regio Zee-WBra?
Ik ben 18 mei gestart met de opleiding voor Agent (N3). Onze coördinatoren en docenten weten ook nog 100% zeker hoe alles er uit gaat zien maar vertelden het volgende: ivm. de grote uitstroom komt er volgend jaar een nieuwe politieopleiding (2 jaar totaal, keuze verdieping GGP of recherche). Wij hebben nu zelfstudie en gaan na de zomervakantie (week 33, 10 aug) starten met het originele lesprogramma. Het idee is dat in jan/feb een PILOT gaat starten met de nieuwe opleiding en dat wij ondertussen naar die nieuwe opleiding gaan toewerken. Dan in mei gaan wij officieel over op de nieuwe opleiding en als het goed is hebben wij dan al een deel daarvan gehad. Vanaf mei start iedereen met de nieuwe opleiding.
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #133 Gepost op: 4 juni 2020, 07:51:42

Ik ben 18 mei gestart met de opleiding voor Agent (N3). Onze coördinatoren en docenten weten ook nog 100% zeker hoe alles er uit gaat zien maar vertelden het volgende: ivm. de grote uitstroom komt er volgend jaar een nieuwe politieopleiding (2 jaar totaal, keuze verdieping GGP of recherche). Wij hebben nu zelfstudie en gaan na de zomervakantie (week 33, 10 aug) starten met het originele lesprogramma. Het idee is dat in jan/feb een PILOT gaat starten met de nieuwe opleiding en dat wij ondertussen naar die nieuwe opleiding gaan toewerken. Dan in mei gaan wij officieel over op de nieuwe opleiding en als het goed is hebben wij dan al een deel daarvan gehad. Vanaf mei start iedereen met de nieuwe opleiding.

Klinkt goed! Nog wel veel onzekerheid maar daar zal we een hoop duidelijk over gaan worden in Juni.


hw1414

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #134 Gepost op: 4 juni 2020, 17:10:28
Ik zie (17) juni veel terugkomen, wat gebeurt er dan precies? Ik wacht nu nog op een afspraak voor een sport- en controletest.


MV

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #135 Gepost op: 4 juni 2020, 19:32:32
Ik zie (17) juni veel terugkomen, wat gebeurt er dan precies? Ik wacht nu nog op een afspraak voor een sport- en controletest.

In de mail die ik en anderen heb ontvangen staat vermeld dat we voor 17 juni bericht krijgen over hoe je procedure nu verder gaat lopen


hw1414

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #136 Gepost op: 5 juni 2020, 16:07:32
Check! Dat had ik even gemist in het mailtje, bedankt voor je reactie.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #137 Gepost op: 6 juni 2020, 15:13:38
Jeetje jongens houd het eens inhoudelijk in plaats van hier te gaan zitten bekvechten :P
Ik ben 18 mei gestart met de opleiding voor Agent (N3). Onze coördinatoren en docenten weten ook nog 100% zeker hoe alles er uit gaat zien maar vertelden het volgende: ivm. de grote uitstroom komt er volgend jaar een nieuwe politieopleiding (2 jaar totaal, keuze verdieping GGP of recherche). Wij hebben nu zelfstudie en gaan na de zomervakantie (week 33, 10 aug) starten met het originele lesprogramma. Het idee is dat in jan/feb een PILOT gaat starten met de nieuwe opleiding en dat wij ondertussen naar die nieuwe opleiding gaan toewerken. Dan in mei gaan wij officieel over op de nieuwe opleiding en als het goed is hebben wij dan al een deel daarvan gehad. Vanaf mei start iedereen met de nieuwe opleiding.

Ik ben inmiddels al een tijdje begonnen met de opleiding en zelfs ons willen ze nog gaan schakelen met het nieuwe traject. Ben echt heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

Opzich sta ik er ergens best positief in.. alleen ben wel heel benieuwd hoe ze het rond gaan krijgen.
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Aquarius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #138 Gepost op: 6 juni 2020, 18:43:26
Ik ben inmiddels al een tijdje begonnen met de opleiding en zelfs ons willen ze nog gaan schakelen met het nieuwe traject. Ben echt heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

Opzich sta ik er ergens best positief in.. alleen ben wel heel benieuwd hoe ze het rond gaan krijgen.

Ik ga liever niet dat nieuwe traject in als ik eerlijk ben. We moeten namelijk dan als ggp of als opsporing uitstromen, en het korps maakt de beslissing waar de nadruk ligt. Dus ik hoop stiekem dat dat niet doorgaat...  :-X Daarnaast heb ik gekozen voor een opleiding van 2 jaar en 4 maanden en niet van 2 jaar. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Er zullen ook studenten zijn die wel liever dat nieuwe traject in gaan.


Janbauke

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #139 Gepost op: 14 juni 2020, 16:00:29
Hebben jullie al bericht gehad? Over hoe en wat nu de plannen zijn in 2021