Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1939998 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #3490 Gepost op: 26 december 2012, 21:41:35
Wij (de politie) zijn er juist om de "zwakkere" in onze samenleving te beschermen. En als er dan een aso denkt dat hij/zij zijn/haar auto wel even op die plek kan parkeren, dan moet daar een dusdanige sanctie tegenover staan zodat hij/zij het niet nog een keer zal doen. Die invalide-parkeerplaats is er namelijk niet voor niets. Daar hoort een valide persoon zijn auto NIET op te parkeren. Plakken we er dan een bon op van 90 euro, dan zullen ze nog wel eens een poging wagen. Maar die bon van 340,- euro blijft wel "hangen".

Dat ligt er maar aan wat iemand te besteden heeft. Vind jij diefstal niet a-sociaal?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #3491 Gepost op: 26 december 2012, 21:42:23
Als je niet zo veel te besteden hebt lijkt het mij juist dat je wat beter op de "kleintjes"let, of in dit geval, de bonnen.  98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #3492 Gepost op: 26 december 2012, 21:50:22
Als je niet zo veel te besteden hebt lijkt het mij juist dat je wat beter op de "kleintjes"let, of in dit geval, de bonnen.  98uiye

Gelden wetten en regels dan in meerdere mate voor mensen die minder te besteden hebben?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3493 Gepost op: 26 december 2012, 22:09:02
Gelden wetten en regels dan in meerdere mate voor mensen die minder te besteden hebben?

Nope, de wetten gelden uiteraard voor iedereen, echter ben ik van mening dat mensen die het behoorlijk breed hebben, wel andere standaarden hanteren.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #3494 Gepost op: 27 december 2012, 00:22:01
Nope, de wetten gelden uiteraard voor iedereen, echter ben ik van mening dat mensen die het behoorlijk breed hebben, wel andere standaarden hanteren.

Ken je die mensen allemaal persoonlijk dan?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3495 Gepost op: 27 december 2012, 13:01:04
Dat ligt er maar aan wat iemand te besteden heeft. Vind jij diefstal niet a-sociaal?

Wat ik er van vind doet niet terzake. Kennelijk vindt "men" dat het bezetten van een invalide-parkeerplaats met een voertuig dat daar niet behoort te staan fors beboet moet worden. En aangezien ik tot de uitvoerende tak behoor zal ik die bon uitschrijven op het moment dat ik zulks een overtreding constateer. Het is namelijk niet aan mij om er iets van de hoogte vande boete te vinden. Als ik dat wel zou willen dan moet ik de politiek in gaan. Dus aan alle (toekomstige) opsporingsambtenaren: niet "miepen" maar gewoon die bon uitschrijven, dat is namelijk je werk. Wil je dat niet (om wat voor rede dan ook) dan is het wellicht een optie om een carriere-verandering door te voeren.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #3496 Gepost op: 27 december 2012, 14:01:00
Het gaat hier niet om het wel of niet uitvoeren van bevelen en wetten maar wat iemands persoonlijke mening is over iets.

Dat je een bekeuring uitschrijft omdat de wetgever nu eenmaal heeft bepaald dat iets wel of niet mag en welke sanctie daar tegenover staat, staat immers los van wat jij zelf vindt van de hoogte van sommige bekeuringen.

Je kan wel vinden dat een bekeuring van 5000 euro voor het schuin ipv recht oversteken van een straat nu eenmaal gegeven moet worden omdat het in een wet zou staan, maar kan mij niet voorstellen dat mensen hier geen persoonlijke mening over hebben.

Of mag je op dit discussieforum, niet zijnde van de politie, alleen maar het officiële standpunt van de overheid uitdragen?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3497 Gepost op: 27 december 2012, 14:12:06
7131 ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, al kan ik me niet voorstellen dat jij zomaar voor elke geconstateerde overtreding blind gaat schrijven zonder hier over na te denken. Er bestaat zoiets als discretionaire bevoegdheid, dat hoort namelijk ook bij je werk. Verplicht schrijven voor alles wat in het wetboek staat, is er dan dus ook niet bij.

Onlangs een college over gehad van een docent op de academie, die hier een boek over heeft geschreven: 'Voorbij het van der steen tijdperk' , ook heeft er vorig jaar een leuk stuk over in (ik meen) het NRC gestaan, getiteld: een agent die alleen regels volgt, snapt zijn vak niet.

Ofterwijl, willekeur en persoonlijk gevoel is uit den boze. Het aanvoelen van de situatie niet.  O0
Dit staat los van de strafmaat natuurlijk, daar hebben wij niets over te vinden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3498 Gepost op: 27 december 2012, 14:17:14
Ik ben eerst mens, dan agent. En daar laat ik het bij.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #3499 Gepost op: 27 december 2012, 15:21:09
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen :

Politie treedt woning binnen Amsterdam Centrum 2012
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.