Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1939954 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3510 Gepost op: 28 december 2012, 13:06:07
Jammer dat je met zo'n mooi percentage niet eens een situatie kunt bedenken waarom een 'valide' wel daar kan staan, ik kan genoeg redenen bedenken dat ik blij ben dat ik het gesprek ben aangegaan en niet de auto blind heb laten wegslepen. Denk bijvoorbeeld aan een leenauto van de garage (helaas kan de garage geen leen-rolstoelkaarten meegeven) of het simpelweg vergeten/afschuiven van de kaart, ook mindervalide mensen zijn gewoon mensen en die vergeten ook wel eens wat. Kom je er achter dat een valide persoon toch niet zo valide blijkt te zijn.......

Aangezien je zo'n hoog percentage staandehoudingen hebt weet je hoe anders je eigen perceptie soms kan zijn. Ik ga een moeilijk lopend oude man geen bon van 340 euro geven als hij simpelweg het kaartje is vergeten neer te leggen en dit kan aantonen!
Komen we toch weer terug op die discretionaire bevoegdheid en heb ik de overtreding gestopt zonder te schrijven!

En waar meen jij uit te concluderen dat ik bovenstaande niet zou doen ? Goed lezen wat er staat en dan pas reageren. Volgens mij duidt mij staandehoudings-percentage op bereidheid tot discussie, en discussie houdt in dat men van mij ruimte krijgt om te verklaren. En als dan blijkt dat de betrokkene minder valide is zal ie van mij heus de bon niet krijgen, maar dat staat ook al in mijn passage waar jij nu op reageert. "die plaats is bedoeld voor een minder cq invalide persoon en daar hoort een valide niet thuis". Voorts staat er ook: "ik kan namelijk geen steekhoudend argument verzinnen waarom een VALIDE wel aanspraak zou kunnen mogen maken op deze parkeerplaats.

Dus.................................. .


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3511 Gepost op: 28 december 2012, 16:42:07


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3512 Gepost op: 28 december 2012, 16:48:36
Strakke actie.  O0 O0 Als dat het minste is wat je kan doen zou ik het ook wel doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3513 Gepost op: 29 december 2012, 16:24:47
Jammer dat je met zo'n mooi percentage niet eens een situatie kunt bedenken waarom een 'valide' wel daar kan staan, ik kan genoeg redenen bedenken dat ik blij ben dat ik het gesprek ben aangegaan en niet de auto blind heb laten wegslepen. Denk bijvoorbeeld aan een leenauto van de garage (helaas kan de garage geen leen-rolstoelkaarten meegeven) of het simpelweg vergeten/afschuiven van de kaart, ook mindervalide mensen zijn gewoon mensen en die vergeten ook wel eens wat. Kom je er achter dat een valide persoon toch niet zo valide blijkt te zijn.......

Aangezien je zo'n hoog percentage staandehoudingen hebt weet je hoe anders je eigen perceptie soms kan zijn. Ik ga een moeilijk lopend oude man geen bon van 340 euro geven als hij simpelweg het kaartje is vergeten neer te leggen en dit kan aantonen!
Komen we toch weer terug op die discretionaire bevoegdheid en heb ik de overtreding gestopt zonder te schrijven!

Waarschuwen wordt in Nederland al meer dan genoeg gedaan. Op het moment dat je je rijbewijs behaald. Daarna staan er diverse borden en tekens rond en op het wegdek. Dus meer dan genoeg in mijn ogen. Om die reden waarschuw ik dan ook niet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3514 Gepost op: 29 december 2012, 16:34:26
Voetjes van de vloer dankzij oplettende burgers!
http://www.dumpert.nl/mediabase/6499912/06ce4cb1/voorbijganger_helpt_de_politie_een_handje.html
Ik geef het een 6,5. De landing ziet er wat rommelig uit. :D ;D
Een 10 voor de burger die een beentje meehelpt. :D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3515 Gepost op: 29 december 2012, 20:27:03
Strakke actie.  O0 O0 Als dat het minste is wat je kan doen zou ik het ook wel doen.
Voetjes van de vloer dankzij oplettende burgers!
http://www.dumpert.nl/mediabase/6499912/06ce4cb1/voorbijganger_helpt_de_politie_een_handje.html

Ik weet alleen niet of ik het in land van herkomst (CHina) ook zou doen, deze jongen kan ook alleen maar politiek commentaar hebben geleverd.

Ik geef het een 6,5. De landing ziet er wat rommelig uit. :D ;D
Een 10 voor de burger die een beentje meehelpt. :D

Ik geef een 7 voor de landing :D
Een 8.5 voor het beentje, hij stond niet echt stabiel 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3516 Gepost op: 29 december 2012, 23:54:32
Waarschuwen wordt in Nederland al meer dan genoeg gedaan. Op het moment dat je je rijbewijs behaald. Daarna staan er diverse borden en tekens rond en op het wegdek. Dus meer dan genoeg in mijn ogen. Om die reden waarschuw ik dan ook niet.

Prima! Dat is ook een kant van je discretionaire bevoegdheid, als jij vindt dat het zo moet dan moet je dat ook vooral doen.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #3517 Gepost op: 30 december 2012, 10:45:40
Geen YouTube (ja, sorry.. :) ) maar toch leuke beelden: de video in ons item van de aanhouding van een woninginbreker die zich in een boom verstopt had.

Tweede keer binnen een etmaal dat dankzij de politieheli enkele woninginbrekers in Leidschendam konden worden aangehouden.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/21-politieonderzoeken/14624-inbreker-uit-de-boom-geplukt
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3518 Gepost op: 30 december 2012, 11:40:28
Hey, haal mij is gauw weg uit dat filmpje!  :D

Leuke beelden, goede samenwerking en mooie vangst!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3519 Gepost op: 30 december 2012, 11:45:11
Geen YouTube (ja, sorry.. :) ) maar toch leuke beelden: de video in ons item van de aanhouding van een woninginbreker die zich in een boom verstopt had.

Tweede keer binnen een etmaal dat dankzij de politieheli enkele woninginbrekers in Leidschendam konden worden aangehouden.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/21-politieonderzoeken/14624-inbreker-uit-de-boom-geplukt
Weer eens iets anders dan een appel uit de boom plukken ;D ;D