Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3670 Gepost op: 18 februari 2013, 02:09:09
Typische reacties van stadse mensen, zoveel drukte voor een ontsnapte koe.
Ik ben geen stads persoon, geboren en getogen op het mooie platteland. Maar ik kan zeker wel de drukte begrijpen. Zover ik het kan zien is dit een stier (zie namelijk geen uiers, maar daarbij kan ik het mis hebben) en die kunnen nog al eens aardig door het dolle gaan. Daarbij weegt zo'n beesje toch een flink gewicht dat je die niet tegen over je wilt hebben. Tel daarbij nog eens op dat het in de buurt is van een paar drukke wegen, daar word je al met al niet heel happy van. Wat ik me wel afvraag is of de jachtopziender/boswachter die je zie lopen nu geschoten heeft of dat een agent geprobeerd heeft op het rund te schieten. Dat laatste is nu niet bepaald slim zeker niet als er iemand met een jachtgeweer in de buurt is. 9mm doet het toch een stuk slechter dan een jachtpatroon.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3671 Gepost op: 19 februari 2013, 00:59:55
Agent raakt gewond en bewusteloos bij het aanhouden van deze motorrijder:

Traffic Cops Attacked in Luton
Gepubliceerd op 13 dec 2012 by David King

Citaat
A routine check on a motorbike on a busy street in Luton turns into a bloody fight for survival when the traffic cops are attacked by the rider.

An extract from BBC1's documentary series Traffic Cops, aired in the episode "In the Line of Duty" which follows Bedfordshire Police and Hertfordshire Police.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


guest14264

  • Gast
Reactie #3672 Gepost op: 19 februari 2013, 01:38:52
Agent raakt gewond en bewusteloos bij het aanhouden van deze motorrijder:

Traffic Cops Attacked in Luton
Gepubliceerd op 13 dec 2012 by David King

Dat gaat even snel en hard erop  98uiye
Gelukkig is het nog allemaal goed uitgevallen, had stukken erger kunnen zijn...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3673 Gepost op: 19 februari 2013, 10:20:33
2 dingen waar ik mij gigantisch aan erger.
1- Zoals de politieagent al zegt: "Niemand steekt even een poot uit om te helpen."
2- Dat het volk er met de neus bovenop staat en er totaal geen werkruimte is.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3674 Gepost op: 19 februari 2013, 11:42:05
Pff heftig zeg, gaat je zeker niet in de koude kleren zitten.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3675 Gepost op: 19 februari 2013, 12:20:41
Ik heb me al vaker verbaasd over de werkwijze in Engeland. Verdachte van voren (proberen) te boeien terwijl hij al in de auto zit. De ene collega is volgas aan het stoeien, de ander doet vrij weinig (lees niets)... Genoeg leermomentjes  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #3676 Gepost op: 19 februari 2013, 12:25:13
Ik heb me al vaker verbaasd over de werkwijze in Engeland. Verdachte van voren (proberen) te boeien terwijl hij al in de auto zit. De ene collega is volgas aan het stoeien, de ander doet vrij weinig (lees niets)... Genoeg leermomentjes  :-X

Hij laat het busje CS-gas ook vlakbij de verdachte op de grond liggen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3677 Gepost op: 19 februari 2013, 13:30:00
Ik heb me al vaker verbaasd over de werkwijze in Engeland. Verdachte van voren (proberen) te boeien terwijl hij al in de auto zit. De ene collega is volgas aan het stoeien, de ander doet vrij weinig (lees niets)... Genoeg leermomentjes  :-X
Tsja, hadden we in Nederland uberhaubt reden gehad om te boeien? Hij werkt op zich best goed mee, en is een beetje weed dan reden om iemand af te boeien?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #3678 Gepost op: 19 februari 2013, 15:53:07
Tsja, hadden we in Nederland uberhaubt reden gehad om te boeien? Hij werkt op zich best goed mee, en is een beetje weed dan reden om iemand af te boeien?

IK ben geen politie agent, maar wat mij betreft, eigen veiligheid eerst, dus boeien.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3679 Gepost op: 19 februari 2013, 15:59:24
Tsja, hadden we in Nederland uberhaubt reden gehad om te boeien? Hij werkt op zich best goed mee, en is een beetje weed dan reden om iemand af te boeien?
In de UK hebben ze een iets andere ambtsinstructie (ook vanwege het feit dat ze daar onbewapend lopen) waardoor ze feitelijk bij een controle al heel snel boeien. Een controle voor opiumwet, persoon bekend bij politie, beetje hyper dan gelijk boeien tijdens de controle. Dat er aan de voorzijde geboeid word heeft denk ik metname te maken vanwege de boeien die ze gebruiken (speedcuffs) maar ook dat ze nog met controle bezig zijn. Als ze echt een aanhouding hebben zie je ze wel aan de achterzijde boeien.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v