Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940167 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaytje19

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • BOA - domein 1


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #5651 Gepost op: 24 januari 2015, 16:20:11
Volgens mij gaat het erom dat het verkeerslicht op groen springt op het moment dat de bijna-aanrijding plaatsvindt. Je kunt je dan afvragen welke kleur de vrachtwagenchauffeur op zijn verkeerslicht heeft gezien...?
Weet je niet in een ander topic werd er nog gesteld dat de ontruimingstijden op sommige kruispunten nogal krap zijn. Dus misschien nog oranje. De politieauto ging wel net door rood en was op dat moment geen voorrangsvoertuigen, ik hoorde in de verte wel een sirene en denk dat die misschien wel van de ambulance in de verte aankwam.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #5652 Gepost op: 24 januari 2015, 17:06:19
Citaat van: CopVR3 link=msg=1325516 date=1422105590
http://www.youtube.com/watch?v=P9gjUrNp8aA

Eerst dacht ik beetje jammer collega.
Toen keek ik nog eens en dacht ik, als die agent 1 seconde later bij de kruising was had hij groen gehad en was hij met ong 50 km per uur over de kruising gereden: dan was hij alsnog die vrachtwagen tegengekomen... op een nog minder leuke manier.

Groetn is voor verkeer dat rechts afslaat ;) ook de auto gezien die er achter rijdt


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #5653 Gepost op: 24 januari 2015, 17:18:19
Het stoplicht voor rechtdoor schiet ook op groen, al voordat de vrachtwagen de kruising op rijdt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5654 Gepost op: 24 januari 2015, 17:44:07
Groetn is voor verkeer dat rechts afslaat ;) ook de auto gezien die er achter rijdt
Ja duh. Maar kijk eens goed als de politieauto de stopstreep over gaat. Zijn rijstrook krijgt dan ook groen. Dwz als hij 1 seconde later bij de kruising was, had hij (of elke andere willekeurige auto) zo met groen kunnen doorrijden. En dan had hij alsnog vol in de ankers gemoeten voor de door rood rijdende vracht wagen.
;)

En ja. Donkerrood. Dit heeft niks meer te maken met kruisingsvlak vrijmaken.
Als dat wel zo zou zijn zouden hier dagelijks flinke klappers zijn.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5655 Gepost op: 24 januari 2015, 17:46:39
Citaat van: kaytje19 link=msg=1325527 date=1422109306
http://www.youtube.com/watch?v=O2Wl0trU1_0
Gaat de inzet van een waterwerper in overleg met de eigenaar van een gekraakt pand? Ik kan me indenken dat de waterschade een aardige kostenpost oplevert.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #5656 Gepost op: 24 januari 2015, 18:07:42
Ja duh. Maar kijk eens goed als de politieauto de stopstreep over gaat. Zijn rijstrook krijgt dan ook groen. Dwz als hij 1 seconde later bij de kruising was, had hij (of elke andere willekeurige auto) zo met groen kunnen doorrijden. En dan had hij alsnog vol in de ankers gemoeten voor de door rood rijdende vracht wagen.
;)

En ja. Donkerrood. Dit heeft niks meer te maken met kruisingsvlak vrijmaken.
Als dat wel zo zou zijn zouden hier dagelijks flinke klappers zijn.
Nee hoor heb je niet goed gezien. Hij is de streep al helemaal gepasseerd terwijl het licht nog op rood staat. Die witte bus was nog op de kruising. Denk dat hij gewoon vergeten is de sirene aan te zetten en onterecht dacht dat hij een voorrangsvoertuigen was.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5657 Gepost op: 24 januari 2015, 18:09:55
Citaat van: Frank. link=msg=1325569 date=1422117999
Gaat de inzet van een waterwerper in overleg met de eigenaar van een gekraakt pand? Ik kan me indenken dat de waterschade een aardige kostenpost oplevert.

Gaat toch tegen de vlakte daar  >:D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5658 Gepost op: 24 januari 2015, 18:14:34
Citaat van: jelte link=msg=1325576 date=1422119262
Denk dat hij gewoon vergeten is de sirene aan te zetten en onterecht dacht dat hij een voorrangsvoertuigen was.

Nou ik denk dat die kans net zo groot is als dat jij je broek vergeet te laten zakken als je naar het toilet moet :) Als je echt een spoedmelding hebt dan weet je gewoon dat die herrie op het dak moet loeien en de (buitenstaanders) die wat langer op dit forum meedraaien weten nu zo onderhand toch wel dat er diverse situaties zijn waarin het niet handig is om de geluidssignalen te voeren. Of deze situatie dan handig is, is een andere discussie :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5659 Gepost op: 24 januari 2015, 18:26:40
Citaat van: Frank. link=msg=1325569 date=1422117999
Gaat de inzet van een waterwerper in overleg met de eigenaar van een gekraakt pand? Ik kan me indenken dat de waterschade een aardige kostenpost oplevert.
In dit geval zou er toch al gesloopt worden. Maar als je ziet wat voor schade er normaal gesproken al wordt aangebracht (en dan niet door de politie) dan maakt een beetje waterschade niets meer uit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.