Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1941944 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1510 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:42:55
En er is nog een derde mogelijkheid:
Ik weet niet of het in Amsterdam zo is maar in veel regio's dragen de surveillanten van de Parketpolitie ook een vuurwapen, maar dat is gezien de setting niet waarschijnlijk (andere werkzaamheden).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1511 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:43:15
Dat kan twee dingen betekenen...

-Het is een aspirant en twee jaar in zijn opleiding. Amsterdam geeft aspiranten elk afgerond jaar er een streep bij. Collega's kunnen zien hoe ver je bent in de opleiding.

-Het is een surveillant die weer in de opleiding tot niveau 3 of 4 is.
Oké, duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Wist niet dat Amsterdam een eigen systeem heeft in de rangonderscheidingstekens tijdens de opleiding. Optie twee was gewoon niet bij me opgekomen :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1512 Gepost op: 27 oktober 2011, 16:45:27
En er is nog een derde mogelijkheid:
Ik weet niet of het in Amsterdam zo is maar in veel regio's dragen de surveillanten van de Parketpolitie ook een vuurwapen, maar dat is gezien de setting niet waarschijnlijk (andere werkzaamheden).
Klopt. Gezien het beeld had ik het er niet bij gezet.  :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1513 Gepost op: 27 oktober 2011, 17:25:34
Wist niet dat Amsterdam een eigen systeem heeft in de rangonderscheidingstekens tijdens de opleiding.

Je hebt politie Nederland en je hebt politie ...... Amsterdam :)

Overigens heeft er een tijdje geleden wel een stukje in het politieacademieblad gestaan waaruit viel op te maken dat dit mogelijk een landelijk systeem gaat worden. Na jaar 1 (en de bijbehorende toetsen) 2 strepen, na jaar 2 3 strepen etc. Echter is vanwege de nieuwe opleiding dat ''jaren''-systeem waarschijnlijk nu aangepast in bepaalde toetsen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1514 Gepost op: 27 oktober 2011, 17:57:02
Daarbij is de redenatie: risico van de auto eigenaar. Je hebt er zelf voor gekozen om een auto te kopen waarbij het lampjes verwisselen zo lastig is, dan kan je er niet op rekenen dat je door die verkeerde keuze gematst wordt. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de technische staat van de auto waarin je rijdt. Hoe je ervoor zorgt dat hij aan de eisen voldoet mag je zelf weten, zolang de auto maar aan de eisen voldoet.

Hoe vervelend ook voor eigenaren van veel moderne auto's: ik snap deze redenatie wel. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je koopt.
Ik begrijp de redenatie. Echter koop ik een auto omdat ik hem mooi vind. Ik kijk niet of ik bij de lampjes kan komen mocht er ooit eens een kapot gaan.
Mijn Audi is van 2006, dus niet meer de modernste. Er rijden zo langzamerhand steeds meer moderne auto's rond en het gaat dus een probleem worden van ons allemaal ben ik bang als de auto-industrie er niet wat aan gaat doen. Uitgezonderd de technische doe het zelfers onder ons. ;)
Maar goed, mocht ik een bon krijgen dan leg ik mij daar ook bij neer. 98uiye
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1515 Gepost op: 27 oktober 2011, 18:21:44
Je hebt politie Nederland en je hebt politie ...... Amsterdam :)

Overigens heeft er een tijdje geleden wel een stukje in het politieacademieblad gestaan waaruit viel op te maken dat dit mogelijk een landelijk systeem gaat worden. Na jaar 1 (en de bijbehorende toetsen) 2 strepen, na jaar 2 3 strepen etc. Echter is vanwege de nieuwe opleiding dat ''jaren''-systeem waarschijnlijk nu aangepast in bepaalde toetsen.

Dat wordt al in meerdere regio's toegepast, weet niet of dat landelijk is.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1516 Gepost op: 28 oktober 2011, 00:30:11
Wist niet dat Amsterdam een eigen systeem heeft in de rangonderscheidingstekens tijdens de opleiding. Optie twee was gewoon niet bij me opgekomen :-X

Mij is verteld dat het de bedoeling is dat dit landelijk wordt. Dit om in een oogopslag voor collega's duidelijk te maken wat je van iemand kan/mag verwachten. Het is namelijk lastig om in te schatten of een collega met 1 streep net zijn eerste dag op straat heeft gelopen of dat hij morgen zijn vier strepen mag dragen na zijn diploma uitreiking. Daar zit namelijk nog al een wereld van verschil in.
Ik heb geen idee of dit definitief door gaat gezien de landelijke politie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1517 Gepost op: 28 oktober 2011, 00:41:02
Zoals ik hem heb gelezen in een bondsblad, is het juist landelijk beleid en is Amsterdam juist goed bezig maar volgen veel andere regio's dat beleid niet.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1518 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:19:34
Aanhouding door de politie na rijden onder invloed in Haarlem
Aanhouding door de politie na rijden onder invloed in Haarlem

user: michelvanbergen


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1519 Gepost op: 30 oktober 2011, 00:42:31
Aanhouding door de politie na rijden onder invloed in Haarlem
Aanhouding door de politie na rijden onder invloed in Haarlem
user: michelvanbergen

Dat is dan weer prachtig om te zien, hoe de agent die hem onder controle houdt de VD tot twee maal toe geruststellend over het bolletje aait en rustig met hem spreekt, klasse !
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl