Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751050 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #210 Gepost op: 6 maart 2010, 16:22:24
Dus ik hoop eindelijk dat men eens wakker wordt in de rest van Politie Nederland en eens niet kijkt naar de centen maar naar de wensen van de gebruiker.
Kijk maar naar het verhaal van de V50, meer dan 15 incidenten met de remmen en andere problemen en Volvo Nl zegt ja dat ligt aan de gebruiker. Aaan me hoela. Gewoon degelijk mat leveren.


Je kunt met 2 meter makkelijk in een Touran, je kunt zelfs achter in zitten. Dus dát is niet waar.

Overigens kun je jezelf afvragen of het aan de Volvo's ligt, dat de remmen in de brand vliegen/vlogen of aan de gebruikers....
Politie en ambulancediensten in Engeland rijden al vanaf het begin met de V50 en die hebben daar géén problemen met remmen. Zou het dan toch komen door te bezuinigen op de verkeerde dingen cq. het monteren van de verkeerde wielen cq. noem maar op?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #211 Gepost op: 6 maart 2010, 18:03:42
Je kunt met 2 meter makkelijk in een Touran, je kunt zelfs achter in zitten. Dus dát is niet waar.

Er is niks gezegd over lengte of breedte....  >:D
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #212 Gepost op: 6 maart 2010, 18:08:42
Er is niks gezegd over lengte of breedte....  >:D

Vanfdaar dat de Or en KL hebben besloten om de gewoon met een bus rondt te blijven rijden en niet zo'n Pruts ding van een VW Touran. Pas daar niet eens in met mijn twee meter. Blij dat ik bij een andere tak van dienst werkt waarmee nog meer luisterd naar de wensen van het personeel.

 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #213 Gepost op: 6 maart 2010, 18:41:37
greetz,  Enrique


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #214 Gepost op: 6 maart 2010, 19:10:42
wij zijn terug gegaan van de Mercedes C klasse naar een Touran... niet zo slecht... mmmm ik durf anders te beweren. Met 140 pk is ie onder-gemotoriseerd... 180 op de teller is 170 echt.... Hij is onderstuurd, een beetje pit rit worden de remmen sponsig (fading).... dat de zitpositie dan beter is... tja...

Kijk, dat de C klasse veel beter rijdt dat is vragen naar het verschil tussen een Ferrari en een tractor. Dat is logisch, maar daar zit ook een prijskaartje aan en helaas willen veel korpsen dat niet dragen. Mijn korps reed eerst de Golf, maar die was wat klein dus men is overgegaan naar de Mondeo. Beviel wel goed, maar na verloop van tijd wordt het rijgedrag steeds slechter en slechter en zelfs de T4 dienstbus reed beter dan sommige exemplaren.. Bovendien was de zit van de Mondeo erg laag en slecht.
Als ik dan kijk naar de Touran kan ik toch wel stellen dat wij er op vooruit zijn gegaan. Er zijn natuurlijk duizenden auto´s die beter en praktischer zijn maar zo slecht is het ook weer niet. Je kan wel klagen maar je zal het er uiteindelijk wel mee moeten doen... helaas!

Over de Skoda Superb... Goed, de auto heeft een uitstraling van niets maar hij is wel heel ruim en praktisch. Het rijgedrag ken ik niet zelf maar schijnt ook niet slecht te zijn en het prijskaartje is leuk... waarom niet...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #215 Gepost op: 6 maart 2010, 19:54:38
Welnee zo groot is dat verschil niet tussen een C klasse en de schoenendoos die we nu hebben.
Bij de onderhandelingen zal men zeker niet het hoogste vragen en zullen de verschillen minimaal zijn, in tegenstelling tot de eisen.

Anderzijds kijkend naar de C klasse lage instap, Touran hoge instap, ga ik ook voor de Touran (zelfs met bijna 2 meter).
Maar of het nu inderdaad de juiste auto is voor dit werk, nee dan zou ik inderdaad ook kiezen van de Rotterdamse oplossing van de DHV voertuigen, ruim overzichtelijk, makkelijk, van fiets tot at mee te nemen.

Maar goed duizend mensen, duizend wensen...................................blijft dus lastig.

Delta00


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #216 Gepost op: 6 maart 2010, 21:09:48
Grizz, jullie hebben nog geluk met de 140pk versie touran. Vele korpsen, waaronder mijn korps, rijdt gewoon met de 105pk versie, dat is pas ECHT onder gemotorisseerd.

Wat betreft rijgedrag, tsja. Een voorwiel aangedreven auto rijdt nu eenmaal anders dan een achterwiel aangedreven wagen. Dus dat de VW's meer onderstuurd zijn dan de MB's logisch....is appels met peren vergelijken.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #217 Gepost op: 7 maart 2010, 09:35:15
Ga nu niet zeggen dat je met twee lekker in zo'n Touran kan zitten. Door TNO is zelfs vast gesteld dat het niet wenselijk dat personen van meer dan 1.94 meter in een Touran met scherm gaan rijden. Dus blijft de bus over. En wat Maarten zegt dat hij liever een personenauto voor het platteland heeft laat me niet lachen. Wij reden met een zwaarste motor die er was rond en geen klachen over lange aanrij tijden.

Het verhaal rond de V50 ligt niet aan de gebruiker waarom heeft RR  bij het zelfde gebruik geen problemen met de Mercedesen en de volvo's staan om de minut stil. Laat me niet lachen.

Gewoon duitse degelijkheid en geen zweedse troep.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #218 Gepost op: 7 maart 2010, 13:27:55
(...)

Het verhaal rond de V50 ligt niet aan de gebruiker waarom heeft RR  bij het zelfde gebruik geen problemen met de Mercedesen en de volvo's staan om de minut stil. Laat me niet lachen.

Gewoon duitse degelijkheid en geen zweedse troep.

En onder mercedes zit ook het standaard rem pakket en banden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #219 Gepost op: 7 maart 2010, 13:36:07
En onder mercedes zit ook het standaard rem pakket en banden?

Onder de Mercedes zitten zowiezo lichtmetalen velgen. Daarnaast is een C320 een zware versie, die geen sinds te vergelijken is met de V50 (die dan weer door de politie op stalen velgen werd uitgekozen).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !