Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749774 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #530 Gepost op: 11 oktober 2010, 19:44:16
de politie tourans beschikken over een 'slecht wegdek' pakket. Dwz, ruimere bodemvrijheid en aangepaste schokbrekers (stuggere veren en dempers) daarnaast moet je niet vergeten dat er in de politiewagens nog zo'n 150kg aan bagage in de achterbak en twee bepakte agenten voorin. Dit wijzigt ook het eea aan het weggedrag van de wagen (vergelijk het met je eigen wagen als je op vakantie gaat)

Daarom pleit ik ook voor de uitrusting niet in een lade systeem...... maar in gewone kunststofkratten. Scheelt zo 80kp in de kofferbak. En in de kratten zit exact de zelfde uitrusting als in de ladesystemen (beide meestal geleverd door POL in Heteren).

En zoals de reactie hierboven al spreekt, het "slechtwegdek" pakket zit niet bij elke regio in de auto. Waarschijnlijk komt die aanpassing bij de nieuwe aanbesteding wel standaard bij elke auto (heb nu geen zin/tijd om de aanbesteding door te lezen, wellicht later).

Een auto houd het ook beter bij betere rijkwaliteiten. Het heeft geen enkel nut om in volle vaart een stoep op te rijden of over een drempel te vliegen. Het is net zo snel om goed te remmen en vervolgens op het juiste moment het gaspedaal in te drukken. Ga je soepeler over een drempel en is beter vor je auto. Vliegen heeft geen tijdwinst... maar ja adrenaline onder controle brengen is eigenlijk nog veel belangrijker, en voor velen moeilijker. Natuurlijk je ntkomt er niet altijd aan maar de meeste problemen bestaan op onnodige momenten en vaak ook nog bij de zelfde collega's.... je kent ze allemaal wel!!!

Dus mijn motto.... sportonderstel voor de betere wegliggng en gewoon rustig een stoeprand op/over rijden. Bij drempels betere taktiek leren en gaan met die banaan.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #531 Gepost op: 11 oktober 2010, 20:40:39
Daarom pleit ik ook voor de uitrusting niet in een lade systeem...... maar in gewone kunststofkratten. Scheelt zo 80kp in de kofferbak. En in de kratten zit exact de zelfde uitrusting als in de ladesystemen (beide meestal geleverd door POL in Heteren).

En zoals de reactie hierboven al spreekt, het "slechtwegdek" pakket zit niet bij elke regio in de auto. Waarschijnlijk komt die aanpassing bij de nieuwe aanbesteding wel standaard bij elke auto (heb nu geen zin/tijd om de aanbesteding door te lezen, wellicht later).

Een auto houd het ook beter bij betere rijkwaliteiten. Het heeft geen enkel nut om in volle vaart een stoep op te rijden of over een drempel te vliegen. Het is net zo snel om goed te remmen en vervolgens op het juiste moment het gaspedaal in te drukken. Ga je soepeler over een drempel en is beter vor je auto. Vliegen heeft geen tijdwinst... maar ja adrenaline onder controle brengen is eigenlijk nog veel belangrijker, en voor velen moeilijker. Natuurlijk je ntkomt er niet altijd aan maar de meeste problemen bestaan op onnodige momenten en vaak ook nog bij de zelfde collega's.... je kent ze allemaal wel!!!

Dus mijn motto.... sportonderstel voor de betere wegliggng en gewoon rustig een stoeprand op/over rijden. Bij drempels betere taktiek leren en gaan met die banaan.

Precies, strakere vering, waardoor je goed de bochten door komt en gewoon een dijk van een rij-opleiding...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #532 Gepost op: 11 oktober 2010, 21:07:27
Helemaal mee eens. Als ik sommige collega's een partij lomp en onbenullig door het verkeer zie vliegen tijdens een spoedrit waarbij ik mij achteraf afvraag of ik de rit op een rustiger tempo niet net zo snel had kunnen rijden dan kan je daar elk pakket tegenaan gooien maar daar is de auto gewoon niet voor bedoelt. Maarja, in het heetst van de strijd ga je soms wat verder dan de bedoeling is... e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #533 Gepost op: 11 oktober 2010, 21:37:33
Daarom pleit ik ook voor de uitrusting niet in een lade systeem...... maar in gewone kunststofkratten. Scheelt zo 80kp in de kofferbak. En in de kratten zit exact de zelfde uitrusting als in de ladesystemen (beide meestal geleverd door POL in Heteren).

En zoals de reactie hierboven al spreekt, het "slechtwegdek" pakket zit niet bij elke regio in de auto. Waarschijnlijk komt die aanpassing bij de nieuwe aanbesteding wel standaard bij elke auto (heb nu geen zin/tijd om de aanbesteding door te lezen, wellicht later).

Een auto houd het ook beter bij betere rijkwaliteiten. Het heeft geen enkel nut om in volle vaart een stoep op te rijden of over een drempel te vliegen. Het is net zo snel om goed te remmen en vervolgens op het juiste moment het gaspedaal in te drukken. Ga je soepeler over een drempel en is beter vor je auto. Vliegen heeft geen tijdwinst... maar ja adrenaline onder controle brengen is eigenlijk nog veel belangrijker, en voor velen moeilijker. Natuurlijk je ntkomt er niet altijd aan maar de meeste problemen bestaan op onnodige momenten en vaak ook nog bij de zelfde collega's.... je kent ze allemaal wel!!!

Dus mijn motto.... sportonderstel voor de betere wegliggng en gewoon rustig een stoeprand op/over rijden. Bij drempels betere taktiek leren en gaan met die banaan.

Nieuwe aanbesteding zit er std. een slechtwegdek pakket onder, vandaar dat ik het noemde. Maar dacht eigenlijk ook dat het op dit moment al standaard was in de regio's, blijkbaar niet   0098

In Utrecht rijden we met alleen plastic kratten in de achterbak en eerlijk gezegd.....het werkt k*t. Achterbak is altijd een troep en je weet nooit exact waar je spullen zijn.

 


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #534 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:01:48
Nieuwe aanbesteding zit er std. een slechtwegdek pakket onder, vandaar dat ik het noemde. Maar dacht eigenlijk ook dat het op dit moment al standaard was in de regio's, blijkbaar niet   0098

In Utrecht rijden we met alleen plastic kratten in de achterbak en eerlijk gezegd.....het werkt k*t. Achterbak is altijd een troep en je weet nooit exact waar je spullen zijn.

 


Denk dat een slechtwegdek pakket heel wat anders is als een sportonderstel..... Sportonderstel verbeterd de rijeigenschappen en een slechtwegdek pakket is er voor kuilen/drempels en andere opstakels, wellicht zelfs hoger op de pootjes! Dat is nou niet echt beter voor de wegligging. En de rijeigenschappen door bochten e.d. bepaald een groot gedeelte van de tevredenheid voor een dienstvoertuig bij de collega's.

De kratten kunnen inderdaad een rommeltje worden maar dat ligt ook weer aan de gebruikers! Spullen op dezelfde plek terug doen blijft ook moeilijk voor verschillende collega's..... Ook duidelijk aangeven op kranten wat erin zit helpt bij gebruiksgemak. Voordeel blijft wel het mindere gewicht en zelfde uitrusting.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #535 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:11:16
kratten hoeven geen rommeltje te zijn:

http://www.ccproducts.nl/nieuws/?id=113

[img width=371 height=495]http://www.ccproducts.nl/uploads/1264761670-internet-2.jpg



http://www.ccproducts.nl/uploads/1252920275-internet-3.jpg

http://www.ccproducts.nl/uploads/1252920275-internet-3.jpg


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #536 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:36:53
Ik stel voor dat we hier verder gaan over de inrichting van de voertuigen (zoals opbergsystemen) O0 http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29144.msg809877.html#msg809877
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #537 Gepost op: 12 oktober 2010, 12:19:12
De pers heeft het hulpverleningsforum gevonden (via Google??). Ik zie een letterlijk stuk uit mijn betoog terugkomen lachen dus.

http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/12/politie-rijdt-komende-jaren-alleen-nog-vw#post-38418

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/7899321/__Politie_verkiest_Volkswagens__.html?p=23,1


quote:
wouter [ reply ]
12-10-2010 om 10:13 Naar verluid vielen veel merken af op de gehaktstaaftest…
 http://www.abhd.nl/video/de-nieuwe-volkswagen-transporter/
Freude am Fahren


Gast

  • Gast
Reactie #538 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:11:14
"Kort geding tegen aanbesteding politieauto's
15-10-2010 11:38

Een vijftal toeleveranciers eist in een kort geding dat de aanbesteding van politieauto's wordt overgedaan. Volgens de bedrijven is er sprake van een oneerlijke aanbesteding. In een reactie laat de politie weten geen inhoudelijk commentaar te kunnen geven, zolang er geen uitspraak is.

"Nu lijkt de hele aanbesteding te zijn geschreven op de Pon Groep en maken andere kandidaten geen kans", aldus advocaat Antoine Broesterhuizen in de Telegraaf. Volgens Broesterhuizen is de set van eisen zo samengesteld dat alleen Pon daar aan kan voldoen.

Volgens politiewoordvoerster Claudia Metz is er sprake van een zorgvuldige procedure. "Het is een andere tender dan voorheen door de combinatie tussen voertuigen en apparatuur, maar wij denken dat het zeker kan." In totaal gaat het om ongeveer 13 duizend voertuigen en apparatuur zoals sirenes, speciale auto-inrichtingen en navigatie. In de tender zou alles door één partij moeten worden geleverd.

Ford Nederland
Het grote pakket aan eisen was voor Ford Nederland reden om geen offerte in te leveren. "Er staan zoveel eisen in de tender waar je aan moet voldoen, dat het voor ons niet interessant is om in te schrijven", laat woordvoerder Dennis Homberg weten.

Mocht de rechter besluiten dat de aanbesteding over moet, dan gaat Ford opnieuw haar positie bepalen. "Als het resultaat is dat er een nieuwe aanbesteding volgt met een minder zwaar eisenpakket, dan gaan wij opnieuw overwegen om in te schrijven." Het gaat om een order van 300 miljoen euro. "


bron: http://www.automotive-online.nl/merkkanaal/7876-kort_geding_tegen_aanbesteding_politieautos.html


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #539 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:30:49
"Kort geding tegen aanbesteding politieauto's
15-10-2010 11:38

Het was te verwachten....