Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749059 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #570 Gepost op: 10 november 2010, 16:47:37
Gezien de snelheden die de tegenwoordige opel diesel produceren zal de kans niet te groot zijn dat ze een kans maken....

Ik hoor de collega's KMar op S'hol anders niet echt klagen over de topsnelheid van hun Astra station met een 1.9 cdti motor met een Opal Commander lichtbak op het dak. Sommige zeggen dat de top rond de 200 km/u ligt.

Misschien kan dit bevestigd worden door Tha-Nose als echte Kmar man of uiteraard andere KMar collega's.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #571 Gepost op: 10 november 2010, 16:52:11
Ik hoor de collega's KMar op S'hol anders niet echt klagen over de topsnelheid van hun Astra station met een 1.9 cdti motor met een Opal Commander lichtbak op het dak. Sommige zeggen dat de top rond de 200 km/u ligt.

Misschien kan dit bevestigd worden door Tha-Nose als echte Kmar man of uiteraard andere KMar collega's.

Ze ''winnen'' het in ieder geval van een Touran 2.0tdi
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #572 Gepost op: 10 november 2010, 17:21:59
Ze ''winnen'' het in ieder geval van een Touran 2.0tdi
Zo wie zo van die van A-A. Want dat zijn 1.9TDI en is ook nog eens geknepen op topsnelheid. Er zijn erbij die met pijn en moeite 160 km/u halen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #573 Gepost op: 10 november 2010, 19:07:54
het klpd doet het testen voor de verkeersauto gezien de eisen die zij stellen aan de auto komt  opel iets te kort. Zij willen nammelijk dat deze auto een top heeft van 250 km en de nm moeten rond de 500 zijn. Maar goed niks is heilig meer allen dat de auto niet te veel mag kosten.

We zien het wel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #574 Gepost op: 10 november 2010, 19:22:27
het klpd doet het testen voor de verkeersauto gezien de eisen die zij stellen aan de auto komt  opel iets te kort. Zij willen nammelijk dat deze auto een top heeft van 250 km en de nm moeten rond de 500 zijn. Maar goed niks is heilig meer allen dat de auto niet te veel mag kosten.

We zien het wel.

Gaan de regionale verkeersdiensten hierin participeren of gaat elke regionale verkeersdienst voor zicht zelf zoeken.

Met een top van 250 km/u en rond de 500nm en niet te veel kosten, zou je zeggen dat ze niet veel keus hebben. Want als het niet te veel mag kosten vallen alle duitsers al af. Ik zou even dan niet zo snel weten wat  het dan wel moet worden.

Maar net wat je zegt we gaan het beleven.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #575 Gepost op: 10 november 2010, 22:14:21
In principe gaan de regionale verkeersdiensten mee met het KLPD, in ieder geval wat mijn info is. Maar als je weet in wat voor auto's de KL van Amsterdam rijdt, weet je ook welk merk het daar dus ook niet gaat worden...

Bij de kosten moet je ook even verder kijken naar de onderhoudskosten. Een van de redenen dat het in ieder geval geen V50 meer gaat worden.

Ik heb me er al bij neergelegd dat wat de keuze ook wordt, we het er maar mee moeten doen. Als de keuze gemaakt is, zal die toch niet terug gedraaid worden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #576 Gepost op: 10 november 2010, 22:30:49
In principe gaan de regionale verkeersdiensten mee met het KLPD, in ieder geval wat mijn info is. Maar als je weet in wat voor auto's de KL van Amsterdam rijdt, weet je ook welk merk het daar dus ook niet gaat worden...

Bij de kosten moet je ook even verder kijken naar de onderhoudskosten. Een van de redenen dat het in ieder geval geen V50 meer gaat worden.

Ik heb me er al bij neergelegd dat wat de keuze ook wordt, we het er maar mee moeten doen. Als de keuze gemaakt is, zal die toch niet terug gedraaid worden.
Ben jij zo gek van de V50 dan?
Ik vind het een leuke wagen met een goede wegligging, echter wat eerder ook al zei over de 1200gs adv. Die V50 is voor mijn stelten te klein.

De KL van meerdere regio's rijd met vier cirkels in de grill.
Het kan bijna ook geen BMW worden die zijn helemaal duur in onderhoud weet ik uit ervaring. Dan blijft in mijn ogen alleen MB over.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #577 Gepost op: 10 november 2010, 22:47:26
Ben geen grote fan van de V50. Heb zelf met mijn 1.85 al moeite met zitten, vooral op de bijrijdersplaats. Ik kan mijn benen niet strekken. Daarnaast zijn ze niet bestand tegen politiewerk lijkt wel. Eerst dat gedoe met die remmen, wat nu opgelost is. Maar nog steeds staan ze zeer regelmatig stuk.

De S60 en de V70 vind ik nog steeds mooie bakken en fijn om in te rijden. Sprak gisteren iemand die de nieuwe S60 D5 had gereden en daar erg over te spreken was. Alleen redt die de eisen van het KLPD niet.

De nieuwe BMW's vallen wel mee in onderhoudskosten, weet ik dan weer uit ervaring. MB kan ook aardig oplopen in kosten. Audi is PON en die heeft al een aanbesteding geschreven gewonnen, maar ik weet echt niet of de HC's er in mee gaan dat hun personeel in dezelfde auto rijdt. Verder zijn onderhoudskosten erg afhankelijk van welke contracten je afsluit. Als niet ieder korps zijn eigen afspraken maakt met een garage in de buurt, maar alle met de importeur, kan je leuke voordelen halen. Amsterdam gaat nu voor zijn onderhoud van de Volvo's naar de ene garage, terwijl KLPD Ouder Amstel de ander heeft, die ook nog eens dichter bij is...

We zullen het wel zien!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #578 Gepost op: 10 november 2010, 22:54:27
maar ik weet echt niet of de HC's er in mee gaan dat hun personeel in dezelfde auto rijdt.

Het zou wel erg sneu zijn als dat een rol van betekenis speelt in de keuze :|

Ik ben wel voorstander voor de XC70. Veel ruimte, handig voor de wintermaanden en goede looks 8)
Of het ook nog een beetje rijdt, daar heb ik geen verstand van ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #579 Gepost op: 10 november 2010, 22:56:05
Ben geen grote fan van de V50. Heb zelf met mijn 1.85 al moeite met zitten, vooral op de bijrijdersplaats. Ik kan mijn benen niet strekken. Daarnaast zijn ze niet bestand tegen politiewerk lijkt wel. Eerst dat gedoe met die remmen, wat nu opgelost is. Maar nog steeds staan ze zeer regelmatig stuk.

De S60 en de V70 vind ik nog steeds mooie bakken en fijn om in te rijden. Sprak gisteren iemand die de nieuwe S60 D5 had gereden en daar erg over te spreken was. Alleen redt die de eisen van het KLPD niet.De nieuwe BMW's vallen wel mee in onderhoudskosten, weet ik dan weer uit ervaring. MB kan ook aardig oplopen in kosten. Audi is PON en die heeft al een aanbesteding geschreven gewonnen, maar ik weet echt niet of de HC's er in mee gaan dat hun personeel in dezelfde auto rijdt. Verder zijn onderhoudskosten erg afhankelijk van welke contracten je afsluit. Als niet ieder korps zijn eigen afspraken maakt met een garage in de buurt, maar alle met de importeur, kan je leuke voordelen halen. Amsterdam gaat nu voor zijn onderhoud van de Volvo's naar de ene garage, terwijl KLPD Ouder Amstel de ander heeft, die ook nog eens dichter bij is...

We zullen het wel zien!
Wat voor een eisen stellen ze daar dan, want ze hebben toch ook in S60 rond gereden.
Dat probleem ken ik van de benen. Laatst naast een collega van je gezeten en na 5 minuten had ik al kramp in mijn stelten.