Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749915 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #930 Gepost op: 30 juni 2011, 11:45:51
Of zou dit een geleende Transporter van R-R zijn? Alles voor de film natuurlijk.

Staat geen regio op de motorkappen van zowel de golf de touran als de T5GP


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #931 Gepost op: 30 juni 2011, 11:52:10
Staat geen regio op de motorkappen van zowel de golf de touran als de T5GP

Ik zag in een filmpje van de oplevering de tekst 'Politie' op de motorkap staan. Ben benieuwd of deze tekst volgend jaar blijft of dat er de naam van het 'politiegebied' (wat een naam) komt te staan. In het kader van de nationale gedachte (en boodschap naar buiten) kan ik me voorstellen dat men dat liever niet meer wil, we'll see.
Senior GGP / Oost-Brabant


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #932 Gepost op: 30 juni 2011, 12:40:03
De eerste auto's krijgen uberhaupt geen computerscherm, camera's, mdt of aangestuurde navigatie. Alleen twee pilotregio's krijgen dat. De andere auto's krijgen alleen een carkit, mobilofoon en normale tomtom navigatie. Ze worden wel gereed gemaakt om de apparatuur later in te bouwen, en dat gaat met alle auto's in het land gebeuren.

Bedoel je een navigatie systeem zoals VDO of CityGis of gaan we echt over naar de TomTom?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #933 Gepost op: 30 juni 2011, 13:11:13
Nee, Tomtom tot de ombouw zo ver is naar het geïntegreerde systeem en dan gebruiken ze een navigatie waar ik het merk niet van ken e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #934 Gepost op: 30 juni 2011, 19:33:37
Nu is het op het filmpje niet te zien maar de Golf Variant voor de handhaving heeft maar 1 pitje op het dak zitten.

Ben benieuwd of het qua signalering zo zal blijven. Ook voor wat betreft de signalering op de transporter a la Rotterdams model.
Appart dat dan op de bus wel een zoeklicht zit en op de Touran niet. Beide zijn namelijk voor de noodhulp.

Volgens intranet van Hollands Midden komen de eerste voertuigen hier pas begin volgend jaar daar dan pas de huidige zijn afgeschreven....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #935 Gepost op: 30 juni 2011, 19:48:03
Staat geen regio op de motorkappen van zowel de golf de touran als de T5GP

Klopt, nooit bij demo-modellen. Of de term ''politie'', ''regio politie'' of helemaal niets.

Als ik het goed heb gelezen blijven de regio/districtsnamen op de motorkap staan  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #936 Gepost op: 30 juni 2011, 23:23:45
Als ik het goed heb gelezen blijven de regio/districtsnamen op de motorkap staan  ;)

Persoonlijk zeg ik prima! Maar vindt het wel vreemd dat men daarvoor kiest, aangezien de 'hoge heren' (en één dame  ;)) een landelijke organisatie willen uitstralen naar de buitenwereld. Dan lijkt dit me een van de meest zichtbare uitingen van regiogebondenheid. Maar goed, altijd leuk om te zien waar een voertuig thuis hoort!
Senior GGP / Oost-Brabant


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #937 Gepost op: 1 juli 2011, 00:17:32
Hier trouwens nog een filmpje waar de functie's van het scherm in de voertuigen wat meer naar voren komen:

Nieuwe politievoertuigen gepresenteerd. Video van de rijksoverheid.
Geupload door webspeurder
Film van de Rijksoverheid
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #938 Gepost op: 1 juli 2011, 07:40:11
Persoonlijk zeg ik prima! Maar vindt het wel vreemd dat men daarvoor kiest, aangezien de 'hoge heren' (en één dame  ;)) een landelijke organisatie willen uitstralen naar de buitenwereld. Dan lijkt dit me een van de meest zichtbare uitingen van regiogebondenheid. Maar goed, altijd leuk om te zien waar een voertuig thuis hoort!

En dat niet alleen. Herkenning is (en blijft) toch altijd een handig iets ... Zelfde als met regionale roepnummers op de voertuigen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #939 Gepost op: 1 juli 2011, 07:45:24
Zit dat 'alles-in-1' systeem ook op de motoren?