Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749915 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #950 Gepost op: 2 juli 2011, 15:00:39
Is er al wat bekend over de nieuwe Volvo's wanneer die opgeleverd gaan worden? Ben zo benieuwd hoe die eruit zullen gaan zien.. Zeker die T6 voor de nachtdiensten  :-* 305 pk, dubbele uitlaat  ::)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #951 Gepost op: 2 juli 2011, 16:03:57
Vandaag een nieuw model Touran gespot in Flevoland, de 53 PLT 5. Dit is om meerdere reden een opvallende verschijning. Ten eerste rijden er bijna geen Tourans rond in Flevoland maar vooral veel Volvo's V50, dit is het nieuwe model en de auto staat sinds 29 juni op kenteken.

Klopt, er reden/rijden nog weinig Tourans rond bij ons in de regio. De noodhulp en toezicht rijden voornamelijk nog in de Volvo V50. De paar Tourans die wij reden, zijn van het vorige model met een Vista op het dak.

Onlangs kreeg ik al van een forumlid te horen dat er meerdere nieuwe Tourans klaar stonden bij Honac voor Flevoland, dus die in Dronten kan zomaar een van de eerste zijn ;)

Zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=28272.msg882823#msg882823

Alle voertuigen staan sinds 29/06 op naam. Dus mogelijk rijden er al 4 rond, waarvan ik denk dat Zeewolde, Lelystad en de NOP ook grote kans hebbers zijn!


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #952 Gepost op: 2 juli 2011, 16:51:38
Enne, dat PLT in het kenteken, is dat toeval of hebben ze die expres vastgehouden? Ze zijn al een tijdje bij de R...

Tussen het op kenteken zetten (het dus daadwerkelijk aanmelden van dat kenteken want het zit er al wel op als de auto bij de opbouwer komt maar is nog niet aangemeld) en op- en inbouwen van de apparatuur zit over het algemeen nog een behoorlijke tijd.

Vandaar soms een kenteken uit een iets oudere serie maar met een nieuwe datum tenaamstelling.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #953 Gepost op: 2 juli 2011, 19:27:23
Nog even over de daksets. De aanbestedingscommissie wilde destijds de traffic advisor niet in het plan van eisen opnemen omdat er maar weinig korpsen van zon voorziening gebruik zouden maken. Door er een standaard voorziening van te maken zou dat ook de prijs weer verhogen. Volgens de brancherichtlijnen en de voorschriften van incident Management moeten de auto's rondom schijnend amber licht hebben, omdat stilstaand geen gebruik gemaakt mag worden van blauw licht. De lampjes voor de traffic master cq advisor zitten er dus al in. kwestie van een kleine schakeling. Maar zoals gezegd de commissie wil de er niet aan.

Wat betreft het zoeklicht. Ook daar is over gesproken en is geadviseerd in ieder geval te kiezen voor het zoeklicht dat een haas- en een slakstand heeft, om het richten van de lamp wat makkelijker te maken.. Het advies over het plan van eisen is in november 2009 opgesteld en zo zie je dus hoe lang het duurt eer de eerste auto's volgens deze aanbesteding zijn geleverd.
In de tussentijd zijn er weer allerlei ontwikkelingen. Zie bijv. het artikel in Blauw over de warmte beeldcamera in de unit van het zoeklicht dat door ZaWA getest wordt. Zulke ontwikkelingen kunnen natuurlijk nooit in de aanbesteding meegenomen worden, want dan is het stuk nooit af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #954 Gepost op: 2 juli 2011, 20:15:48
Nog even over de daksets. De aanbestedingscommissie wilde destijds de traffic advisor niet in het plan van eisen opnemen omdat er maar weinig korpsen van zon voorziening gebruik zouden maken. Door er een standaard voorziening van te maken zou dat ook de prijs weer verhogen. Volgens de brancherichtlijnen en de voorschriften van incident Management moeten de auto's rondom schijnend amber licht hebben, omdat stilstaand geen gebruik gemaakt mag worden van blauw licht. De lampjes voor de traffic master cq advisor zitten er dus al in. kwestie van een kleine schakeling. Maar zoals gezegd de commissie wil de er niet aan.

Maar als ik het goed heb begrepen mogen de korpsen alsnog hier zelf wijzigingen in aanbrengen toch? Zolang de basis (een Whelen Ultra Freedom) er maar op zit...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #955 Gepost op: 2 juli 2011, 20:22:42
Maar als ik het goed heb begrepen mogen de korpsen alsnog hier zelf wijzigingen in aanbrengen toch? Zolang de basis (een Whelen Ultra Freedom) er maar op zit...

Kijk maar bij ons. Daar zit blauw en amber contra van de rest van het land.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #956 Gepost op: 2 juli 2011, 21:19:30
Kijk maar bij ons. Daar zit blauw en amber contra van de rest van het land.

Ja, Amsterdam die zelf wijzigingen aanbrengt ... Of HONAC die op verzoek van Amsterdam de wijziging aanbrengt.

Ik heb het nu over de nieuwste aanbesteding, dus degene waarbij iedereen met de 2.0tdi Touran gaat rijden met een HONAC dakset.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #957 Gepost op: 2 juli 2011, 21:31:36
Ja, Amsterdam die zelf wijzigingen aanbrengt ... Of HONAC die op verzoek van Amsterdam de wijziging aanbrengt.

Ik heb het nu over de nieuwste aanbesteding, dus degene waarbij iedereen met de 2.0tdi Touran gaat rijden met een HONAC dakset.

Maar ja, als hij wordt afgeleverd conform LAPV. Wie is A-A dan om het toch niet als nog te veranderen. Het blijft A-A. 998765


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #958 Gepost op: 2 juli 2011, 21:33:16
Als A-A, A-A was dan reden ze nog gewoon in Golfjes in niet in de Touran.
Anyway, tijd voor plaatjes:






r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #959 Gepost op: 2 juli 2011, 21:38:52
het enige mooie aan het plaatje is de r1200 de rest kan me gestolen worden.