Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749041 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1180 Gepost op: 7 november 2011, 10:44:54
Laat fabrikanten van voertuigen een compleet politiemodel aanleveren, zoals idd in Zweden of engeland het geval is. Daarna een uitgebreide gebruikerstest. Lijkt mij dat je makkelijk eisen kunt verzinnen waaraan het voertuig moet voldoen, of dit in de praktijk werkt... dat is, naar mijn mening, het belangrijkste. Dat daar een kostenplaatje aan hangt dat te verantwoorden moet zijn, lijkt mij duidelijk. Niet dat we met te dure voertuigen gaan rijden. Maar zoals het nu gaat... valt er volgens mij veel te verbeteren.

Dat is een utopie want onze regering stuurt liever al ons geld naar noodfondsen ipv te investeren in fatsoenlijke politievtgn waarin de NL-diender fatsoenlijk zijn/haar werk kan uitvoeren.

Nu zie dat PON het alleen recht heeft in het vtgnpark van de NL-politie en staat iedereen heel raar te kijken dat er een 1/2 miljoen extra moet worden gedoneerd.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1181 Gepost op: 7 november 2011, 10:48:49
tja... ik kijk nergens meer raar van op ! verbaas u niet, verwonder u slechts....

T zou mooi zijn zijn als men wat meer van de werkvloer zou aannemen, daar heeft men best goede ideeen....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1182 Gepost op: 7 november 2011, 11:02:02
tja... ik kijk nergens meer raar van op ! verbaas u niet, verwonder u slechts....

T zou mooi zijn zijn als men wat meer van de werkvloer zou aannemen, daar heeft men best goede ideeen....

Maar ja, das best lastig om te luisteren naar de werkvloer, want dan kan er weer niemand worden bevorderd naar schaal 10 of meer. Het idee kwam namelijk vanaf de werkvloer.

Dit terwijl als men naar de werkvloer zou luisteren er een ideale politie zou staan met ieders zijn wil erin verwerkt.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1183 Gepost op: 7 november 2011, 11:19:58
Misschien een grote knuppel in het hoenderhok, maar een tijdje geleden zag ik hier een filmpje van de nieuwe
LAPD cruiser
http://www.youtube.com/watch?v=J_FhHEYdJTw?hd=1

Deze is volgens mij volledig opgebouwd volgens de eisen van de vtpsn en die is ook nog eens (omdat daar de LAPD een
flinke vinger in de pap heeft) gemaakt voor de agent op de straat. Waarom word hier niet voor gekozen? Ja hij zal een beetje
duurder zijn maar als jij als organisatie zo'n grote bestelling plaatst waarbij het onderhoud en administratie ook nog eens
bij het bedrijf blijft, dat er dan wel een leuk prijsje gemaakt kan worden toch?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1184 Gepost op: 7 november 2011, 11:24:41
Ik ben voor.

Echter zal dit niet gaan gebeuren aangezien de verantwoordelijke heren/dames dit natuurlijk te veel van het goede vinden. Terwijl het niet belachelijk veel duurder is als wat men nu aan het doen is.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1185 Gepost op: 7 november 2011, 11:26:27
Maar ja, das best lastig om te luisteren naar de werkvloer, want dan kan er weer niemand worden bevorderd naar schaal 10 of meer. Het idee kwam namelijk vanaf de werkvloer.

Dit terwijl als men naar de werkvloer zou luisteren er een ideale politie zou staan met ieders zijn wil erin verwerkt.

Kijk, ik ben snap gerust wel dat niet ieders wil kan worden verwerkt, maar goede ideeen zouden een kans moeten krijgen, en op de werkvloer weet men echt wel wat werkt, en wat niet... de politie nederland is in ieder geval kampioen in het wiel opnieuw uitvinden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1186 Gepost op: 7 november 2011, 11:29:25
Misschien een grote knuppel in het hoenderhok, maar een tijdje geleden zag ik hier een filmpje van de nieuwe
LAPD cruiser
http://www.youtube.com/watch?v=J_FhHEYdJTw?hd=1

Deze is volgens mij volledig opgebouwd volgens de eisen van de vtpsn en die is ook nog eens (omdat daar de LAPD een
flinke vinger in de pap heeft) gemaakt voor de agent op de straat. Waarom word hier niet voor gekozen? Ja hij zal een beetje
duurder zijn maar als jij als organisatie zo'n grote bestelling plaatst waarbij het onderhoud en administratie ook nog eens
bij het bedrijf blijft, dat er dan wel een leuk prijsje gemaakt kan worden toch?

Kijk het idee ben ik voor ! Maar er zijn zoveel meer mogelijkheden. Er bestaan speciale politie modellen van diverse personenauto's. Zie politie Zweden en Engeland. (volvo V70) en in Duitsland laat men ook mercedes en bmw als politie-uitvoering leveren door de fabriek...

Ja dat kost geld, maar daar waar we nu in rijden kost ook veel geld, kijk eens naar het aantal voertuigen dat stuk gaat door op het randje te gaan rijden van de mogelijkheden van het voertuig. (aanrijdingen nog niet eens meegenomen)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1187 Gepost op: 7 november 2011, 13:10:20
Grizz,

Ik ben het niet eens met je. Bij ons rijden nu een aantal voertuigen van diverse merken, die met die ster en de zweedse. Eerst hadden de problemen met de remmen met de zweed waardoor deze ongeveer 12 maanden niet mochten worden gebruikt in de surveillance. De Duitsers ja die worden nu echt wel een beetje minder maar dat mag ook wel als je ongeveer 350.000 aan politie km achter de rug hebt.

Jij en ik weten allebei dat het bij de overheid gaat om wat kost het nu en er niet wordt gekeken naar de toekomst. Met andere worden wat ben ik aan het einde van de rit kwijt. Soms kan je beter aan het begin meeer betalen waardoor je eigenlijk aan het einde van de rit goedkoper bent.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1188 Gepost op: 7 november 2011, 13:29:02
@ r1200gs

Volvo levert aan de Zweedse en Engelse politie een andere V70 af als aan onze politie. Die Volvo's zijn helemaal van binnen aangepast. Ik heb deze in het echie gezien toen ik voor de baas naar Engeland mocht. De inrichting is anders als de Volvo's hier.

Hetzelfde geldt voor Mercedes. Kan an fabriek compleet als politievtg worden afgeleverd met elke wens die de klant voor ogen heeft.

Dat dit niet gebeurd hier in NL is alleen maar omdat bijna elke regio een eigen garagewerkplaats/radiowerkplaats heeft die erg graag hun eigen ding willen doen.
Dus wordt er gewoon een standaard familie Volvo of Mercedes geleverd.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1189 Gepost op: 7 november 2011, 14:26:12
Nee maatje.

Dat zie je verkeerd. Alles wat wordt en werd besteld komt uit een politielijn. Dus niet uit de normale lijn maar laten we het eens zijn dat men rustig voor wat betrefd de VP auto een duitser hadden kunnen nemenl. Immers dan had men kunnen volstaan met een E350 D of een 535 D. Nu heeft men 2 uitvoeringen nodig zijnde een D5 en een T6 voor het werk. Wat kost dat wel niet in aanschaf en brandstof gebruik.