Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 204898 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #140 Gepost op: 13 januari 2010, 18:28:36
Dus als ik het goed begrijp.flitsers zwaaibalk moeten er officieel af. maar omdat het in werkvak verplicht is weer niet.
Dat heb je goed; volgens de Regeling Voertuigen mag het er niet op zitten, volgens de Regeling OGS 2009 is het gebruik van zwaailicht verplicht bij wegwerkzaamheden (even afgezien van de regels/richtlijnen die vanuit CROW 96a/b, RWS of vanuit de opdrachtgever gelden).

en kwa striping mag alleen de tekst brinverkeer op de zijkant blijven staan?
(...)
Feitelijk mag alleen de gele striping onderaan blijven zitten; de overige delen van de striping moeten er officieel af. Of in elk geval mogen ze niet reflecteren, dus als de tekst Brink Verkeer "gewoon" rood was en niet reflecteerde, dan is het geen probleem.

Maak je voor die bekeuring overigens geen zorgen: er rijden talloze auto's en bedrijfsauto's rond met zo mogelijk nog meer verschillende soorten striping en reflectie. Als de sterke arm daarvoor gaat bekeuren kunnen ze een heleboel geld verdienen  ;D
(met andere woorden: dat zullen ze echt niet zo gauw doen...)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #141 Gepost op: 13 januari 2010, 21:35:03
Dat heb je goed; volgens de Regeling Voertuigen mag het er niet op zitten, volgens de Regeling OGS 2009 is het gebruik van zwaailicht verplicht bij wegwerkzaamheden (even afgezien van de regels/richtlijnen die vanuit CROW 96a/b, RWS of vanuit de opdrachtgever gelden).
Feitelijk mag alleen de gele striping onderaan blijven zitten; de overige delen van de striping moeten er officieel af. Of in elk geval mogen ze niet reflecteren, dus als de tekst Brink Verkeer "gewoon" rood was en niet reflecteerde, dan is het geen probleem.

Maak je voor die bekeuring overigens geen zorgen: er rijden talloze auto's en bedrijfsauto's rond met zo mogelijk nog meer verschillende soorten striping en reflectie. Als de sterke arm daarvoor gaat bekeuren kunnen ze een heleboel geld verdienen  ;D
(met andere woorden: dat zullen ze echt niet zo gauw doen...)

Waarom die gele striping wel ? Ik zou eerder zeggen dat de oranje (dat is toch amber) tekst "Brink verkeer" mag blijven staan en nou net die strepen niet reflecterend mogen zijn as ik de regels lees.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #142 Gepost op: 14 januari 2010, 08:39:08
@Da Mook:
Zie de reactie van Caprice onderaan de vorige pagina; het is volgens de Regeling Voertuigen toegestaan om extra ambergele reflectie aan de zijkanten te hebben. De tekst met de pijl is rood, de striping is geel en blauw. Volgens de regeling mag dus alleen de gele bestickering reflecterend zijn, de rest mag niet reflecterend zijn. Op de achterkant echter mag de gele en blauwe striping niet reflecteren, maar mag de tekst met pijl wel weer rood reflecterend zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 31 januari 2010, 17:45:35




Dienst: De Verkeersregel Centrale
Soort voertuig: Dienstauto
Merk & type: Mercedes Benz Vito
Byzonderheden: Amber / Blauwe Jetsonic lichtbalk. Ik hoorde dat dit blauw niet is aangesloten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #144 Gepost op: 31 januari 2010, 19:27:03
Op het typeplaatje staat zelfs JetStrobe ;)


Lambiek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #145 Gepost op: 1 februari 2010, 20:32:07
Goh, wat leuk, kom ik weer foto's tegen van mijn bus, en inderdaad achter de blauwe kappen zit geen verlichting.
Ga ze eerdaags veranderen naar amber, moet nog ff contact opnemen met Caprice.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #146 Gepost op: 16 april 2010, 14:59:37
Traffic Control Group

Traffic Control Group

User voor beide video's is: viszer


Bart S

  • Gast
Reactie #147 Gepost op: 19 april 2010, 10:23:02
Traffic Control Group

Traffic Control Group

User voor beide video's is: viszer

Hmmm.... beetje teveel van het goede vind ik.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 19 april 2010, 16:03:43
Daar ben ik het mee eens BART.
Ik denk dat een enkele pit/balk al voldoende is voor een verkeersregelaar.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #149 Gepost op: 19 april 2010, 17:01:10
Ach, wat flitswerk kan ik me wel indenken  ::)
Maar dit vind ik ook een beetje te...in het bovenste filmke zie ik nog een klein stukje auto wat niet flitst <LOL>
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat