Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1189601 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1580 Gepost op: 16 september 2010, 21:19:48
Spaanse Vista ... Solaris? Sort of anyways:



cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1581 Gepost op: 20 september 2010, 16:35:51
Spaanse Vista ... Solaris? Sort of anyways:



Wow! deze heb ik nog nooit gezien :o
Helaas is de grote foto wachtwoord beveiligd :-\


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1582 Gepost op: 20 september 2010, 20:59:10



Is een federal signal vista solaris ROC



Groeten, Ruud


P.s. Filmpje is NIET van mij, enkel als voorbeeld van youtube geplukt


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1583 Gepost op: 20 september 2010, 22:03:42
Wow! deze heb ik nog nooit gezien :o
Helaas is de grote foto wachtwoord beveiligd :-\

Wachtwoord is eraf, sorry :S


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #1584 Gepost op: 26 september 2010, 23:13:13
Met een hele pagina vol tekst weer eens tijd voor een mooi plaatje van wat flitsers:

Het nieuwe voertuig van de Bossche Reddingsbrigade is door Marelko Benelux voorzien van een volledig pakket optische en geluidsignalering volgens de nieuwe eisen:

Code3 Defender ECE65 klasse 2 blauw met TriCore Leds
Premier Hazard grillflitsers blauw (net boven kentekenplaat)
losse opsteek draailamp oranje
Haztec versterker met 2x100Watt speakers in de bumper op de plaats van de verstralers (die er niet zaten), versneller en dag/nachtstand

Ik kan je zeggen: de dakset is zo fel, daar kun je niet eens tegenin kijken zonder sterretjes/vlekken te zien...
En het geluid is oorverdovend!


kleine demonstratie in de werkplaats van Marelko



Op dit moment wordt de BZK-striping aangebracht, daarna ga ik eens een poging doen om een filmpje te maken!
Daar heb ik trouwens geen ervaring mee, wat is een mooi moment en locatie voor het maken van foto's en filmpjes van flitsers en herrie?

 8)

Heb een filmpje gemaakt op de Open Dag van Marelko Benelux afgelopen vrijdag, helaas geen geluid want dat kreeg ik niet voor elkaar (was niet mijn fototoestel)

Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1585 Gepost op: 5 oktober 2010, 20:47:13
In de categorie  "beter laat, dan nooit", op verzoek een plaatje van de Landrover Discovery met Arrow 6. Op de foto te zien is dat de tekstkrant duidelijk gescheiden is van de dwangpijl, hetgeen de zichtbaarheid van de tekst ten goede komt.
Tekstkrant zit helemaal bovenaan op het bord.
De tekstkrant is te programmeren met elke tekst die men wil, net zoals bij normale matrix borden. Alleen is de pijlsequentie op afstand wel iets beter zichtbaar dan een Autodrip.
Normaal wisselen de leds op de 4 hoeken in een strobe patroon af met de pijl (of kruis) in het midden.

Versie op de foto is slechts een voorbeeld. De led kleuren zijn zelf te kiezen. Systeem klapt electrohydraulisch omhoog en omlaag, net zoals een Autodrip. In dit geval gemonteerd op een standaard dakdrager.
Basisvoertuig is een Landrover Discovery II TD5 facelift

Groeten, Ruud



Uploaded with ImageShack.us


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1586 Gepost op: 5 oktober 2010, 22:00:35
Heb een filmpje gemaakt op de Open Dag van Marelko Benelux afgelopen vrijdag, helaas geen geluid want dat kreeg ik niet voor elkaar (was niet mijn fototoestel)


Wat is die vito achtige MMT bus voor iets? Met nieuwe signalering..
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1587 Gepost op: 5 oktober 2010, 22:39:39
Wat is die vito achtige MMT bus voor iets? Met nieuwe signalering..
Is als keertje gevraagd, is de reserve MMT bus met dus de nieuwe signalering


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1588 Gepost op: 5 oktober 2010, 22:51:39
Een MMT bus...

Er is pasgeleden een aanbesteding geweest voor eht vervangen van de oude Optische- en geluidssgnalen voor een systeem conform de nieuwe norm. Geen idee of dit een voertuig uit de aanbesteding is of aan welk bedrijf de opdracht gegund is.

Weet wel dat alle MMT bussen nieuwe OGS set krijgen, kan zijn dat dit er eentje is geweest.


Groeten, Ruud


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1589 Gepost op: 6 oktober 2010, 09:43:30
Een MMT bus...

Er is pasgeleden een aanbesteding geweest voor eht vervangen van de oude Optische- en geluidssgnalen voor een systeem conform de nieuwe norm. Geen idee of dit een voertuig uit de aanbesteding is of aan welk bedrijf de opdracht gegund is.

Weet wel dat alle MMT bussen nieuwe OGS set krijgen, kan zijn dat dit er eentje is geweest.


Groeten, Ruud
Op de foto staat die bij Marelko in Maarheeze