Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1182659 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1310 Gepost op: 6 mei 2010, 18:41:11
Dag mede-hulpverleners,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om te vragen, maar het was het beste topic wat ik ervoor kon vinden.

Voor in de auto ben ik opzoek naar een dashboard flitser / visor flitser (Amber). Reden ervan is dat ik nogal veel langs de weg zit en de vreemde eigenschap op altijd net achter en net gebeurend ongeluk te rijden (en nee, het is niet mijn schuld). Vaak gebeurd dit dan ook nog op van die 'Humz, waarom nou weer hier plekken'. Voor mijn eigen veiligheid en dat van het slachtoffer (regeltje 1) heb ik nu een 12 volt zwaailamp met magneet voet in de auto liggen. Hieraan zitten vind ik twee nadelen:

1.

1. Je mist 2 nadelen.

2. "Vraag & aanbod en verzamelingen binnen de hulpverlening" > hier te vinden:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/board,37.0.html


Groet


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1311 Gepost op: 9 mei 2010, 13:41:13
Wat is 't verschil tussen FedSig Vista met Sputnik LED's en Solaris LED's? Heeft iemand verhelderende foto's van?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1312 Gepost op: 9 mei 2010, 13:47:56
Solaris-ledjes zitten in een soort van spiegel. Allemaal kleine ledjes die dus in de spiegel knipperen. Hierdoor heb je een felle lichtopbrengst en kun je een grote diversiteit aan patronen selecteren.

Federal Signal - Arjent Solaris LED's

De Sputnik led's zijn grotere led's die door een lens heen branden.

Vista Sputnik LED lightbar Federal SIgnal Vama

Overigens heb ik er wel foto's van, volgens mij ooit eens van Caprice gekregen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1313 Gepost op: 10 mei 2010, 00:50:08
Dat inderdaad. En AA is natuurlijk altijd een beetje apart ;)
M.b.t. de sirene denk ik dat de collega een paar keer op de claxon heeft gedrukt. Dit duurt altijd even voordat de sirene aangaat en misschien is er in die seconde weer gedrukt waardoor het zo raar klinkt.
Als je de spreekknop van de omroepinstallatie indrukt als de sirene aanstaat krijg je dit effect, probeer maar eens.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1314 Gepost op: 10 mei 2010, 01:11:35
Als je de spreekknop van de omroepinstallatie indrukt als de sirene aanstaat krijg je dit effect, probeer maar eens.

en soms is dat net genoeg om even meer op te vallen....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1315 Gepost op: 10 mei 2010, 16:23:45
Als je de spreekknop van de omroepinstallatie indrukt als de sirene aanstaat krijg je dit effect, probeer maar eens.
Shit, had ik gisteravond moeten lezen.
Maar als de sirene aanstaat hoor je 'm constant dus dan niet dat rare af en toe.
Naja, ik ga wel even proberen van de week.


Miky Mike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1316 Gepost op: 14 mei 2010, 14:33:27
Iemand ervaring met de volgende storing?

Bij de meeste configuraties stopt de sirene ermee zodra blauw niet meer correct werkt...

Een paar vragen:
- Stopte alleen de lichtbalk ermee (en dus ook de sirene) of gingen alle toetsen op de bediening ook uit?
- Gaf de set een foutmelding (twee korte beeps achter elkaar) en snel knipperende LED onder één enkele toets (andere toets branden gewoon)?? misschien knipperden de LED's onder alle toetsen?? Of brandde alleen de LED onder de Aan/Uit toets??
- was het een bedienkast met (naast rood en blauw) 10 amber LEDs, 10 witte LEDs, of 8 witte toetsen met een amber en een groene LED??
- Heeft de set een aparte Aan en uit knop of een gecombineerde knop??
- Kon de set nog wel uit-en ingeschakeld worden met de Aan-uit knop?

Mike


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1317 Gepost op: 23 mei 2010, 12:02:38
Is dit geen leuk speelgoed voor de Nederlandse hulpdiensten ?



User: jetphoto

Bron: youtube


Gast

  • Gast
Reactie #1318 Gepost op: 23 mei 2010, 12:51:53
De ge-update Vector/Vision, ja je gelooft het niet.... die oude V-vormige lichtbak hadden ze al een keer eerder met LED's geupdate (New York Police rijdt er onder andere mee) en dan verzint ineens iemand "HEe, laten we die LED's eens rond laten draaien alsof het rotators zijn!"

Eén minpunt komt dan weer terug wat je bij de reguliere LED balken niet hebt : draaiende onderdelen dus kwetsbaar voor defecten.

Evengoed, leuk ding, zou hem best in de verzameling willen hebben ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1319 Gepost op: 23 mei 2010, 12:59:45
Zitten daar ook 1 soort LED's in of voor iedere kleur 1 soort LED, Want de lichtbalk in kwestie is niet nieuw, maar dat je zo de kleur kon bepalen had ik nog niet gezien bij vector lichtbalken