Weer een discussie over Redvesten

Auteur Topic: Weer een discussie over Redvesten  (gelezen 27825 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Gepost op: 25 december 2006, 15:04:55

Foto: Stijn van Jaarsveld NU.nl

Niets anders als goeds voor de hardwerkende hulpverleners op deze foto, maar wat doet die agent daar aan de waterrand? Kan hij niet beter een brandweerman zijn plaats in laten nemen? (weet niet of dit het juiste topic hiervoor is)

Wel als ze een reddingsvest omdoen  :o




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 25 december 2006, 15:08:01
http://www.nu.nl/mmbase/images/926555
Foto: Stijn van Jaarsveld NU.nl

Niets anders als goeds voor de hardwerkende hulpverleners op deze foto, maar wat doet die agent daar aan de waterrand? Kan hij niet beter een brandweerman zijn plaats in laten nemen? (weet niet of dit het juiste topic hiervoor is)

In 8 van de 1 gevallen ofzo zijn bij dit soort meldingen in Amsterdam de politie eerder ter plaatse als de Brandweer. Nou zeggen ze wel dat je moet wachten op de brandweer maar als jij daar op de kant staat als politie agent blijf je dan rustig wachten tot de Brandweer er is?? Die keuze is voor mij persoonlijk niet zo moeilijk  :)


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #2 Gepost op: 25 december 2006, 15:14:48
In 8 van de 1 gevallen ofzo zijn bij dit soort meldingen in Amsterdam de politie eerder ter plaatse als de Brandweer. Nou zeggen ze wel dat je moet wachten op de brandweer maar als jij daar op de kant staat als politie agent blijf je dan rustig wachten tot de Brandweer er is?? Die keuze is voor mij persoonlijk niet zo moeilijk  :)

Gezien het feit dat er ook al een duiker te water ligt en dat het slachtoffer reeds uit het water is gehaald, en het me niet warschijnlijk lijkt dat die agent daar al de tijd aan de achterkant van die boot heeft gestaan? Zoals wij dat erin gestampt krijgen bij de brandweer 'eigen veiligheid eerst'...lijkt het me niet zo'n tactische actie maar idd je hebt gelijk in het heetst van de strijd doet men wel eens niet zulke verstandige dingen :-\
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #3 Gepost op: 25 december 2006, 15:36:02
Gezien het feit dat er ook al een duiker te water ligt en dat het slachtoffer reeds uit het water is gehaald, en het me niet warschijnlijk lijkt dat die agent daar al de tijd aan de achterkant van die boot heeft gestaan? Zoals wij dat erin gestampt krijgen bij de brandweer 'eigen veiligheid eerst'...lijkt het me niet zo'n tactische actie maar idd je hebt gelijk in het heetst van de strijd doet men wel eens niet zulke verstandige dingen :-\

Even voor mijn beeldvorming, bedoel je daar de agent mee, of het feit dat daar gewoon niemand met een vest om bezig is?
Wat is het probleem dat een agent daar i.p. van een brandweerman een handje geeft?
Ik snap het hele verhaal geloof ik niet ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 25 december 2006, 15:43:22
Hij bedoeld, dat hij als agent zijnde de plomp had ingedoken om het slachtoffer te redden. Iets wat in mijn ogen een volkomen idiote actie is. Als je jezelf bedenkt wat de watertemperatuur is EN wat dat met je lichaam doet ...

Over die vesten
Dat is een verhaal apart .... Gebeurt in Amsterdam vrij weinig dat ze vesten aan hebben ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2006, 15:52:27
http://www.nu.nl/mmbase/images/926555
Foto: Stijn van Jaarsveld NU.nl

Niets anders als goeds voor de hardwerkende hulpverleners op deze foto, maar wat doet die agent daar aan de waterrand? Kan hij niet beter een brandweerman zijn plaats in laten nemen? (weet niet of dit het juiste topic hiervoor is)

Hihi, dat rednet hadden we een uurtje daarvoor nog uitgerold voor een foto voor op de nieuwe duikpagina  ::).
Wel weer een mooie actie foto!


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2006, 16:12:39
Even voor mijn beeldvorming, bedoel je daar de agent mee, of het feit dat daar gewoon niemand met een vest om bezig is?
Wat is het probleem dat een agent daar i.p. van een brandweerman een handje geeft?
Ik snap het hele verhaal geloof ik niet ::)

Het probleem dat die agent daar een handje geeft is dat er brandweer mensen genoeg omheen staan die dat kunnen doen? Wij gaan ook geen bonnetjes uitschrijven dacht ik zo :D (afgezien van het feit dat niemand een vestje aan heeft behalve de duiker zelf).

Hij bedoeld, dat hij als agent zijnde de plomp had ingedoken om het slachtoffer te redden. Iets wat in mijn ogen een volkomen idiote actie is. Als je jezelf bedenkt wat de watertemperatuur is EN wat dat met je lichaam doet ...

Over die vesten
Dat is een verhaal apart .... Gebeurt in Amsterdam vrij weinig dat ze vesten aan hebben ...

Ik neem aan dat je het over mijn eerdere bericht hebt? Dan heb je me verkeerd geinterpreteerd zoals je hierboven leest :-X
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #7 Gepost op: 25 december 2006, 17:43:13
http://www.nu.nl/mmbase/images/926555
Foto: Stijn van Jaarsveld NU.nl

Niets anders als goeds voor de hardwerkende hulpverleners op deze foto, maar wat doet die agent daar aan de waterrand? Kan hij niet beter een brandweerman zijn plaats in laten nemen? (weet niet of dit het juiste topic hiervoor is)
*kuch*redvest*kuch*  :-\
343, never forget.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 25 december 2006, 18:08:16
Het probleem dat die agent daar een handje geeft is dat er brandweer mensen genoeg omheen staan die dat kunnen doen? Wij gaan ook geen bonnetjes uitschrijven dacht ik zo :D

Handhaven van de openbare orde of opsporen van strafbare feiten is dan ook NIET een onderdeel van de taakstelling van de brandweer. Hulpverlenen aan het die deze behoeven is WEL een taak van de politie, dus daar zou je de helpende hand van de agent onder kunnen scharen. De vergelijking die je maakt gaat dus niet op. Zo te zien hebben de brandweermensen het trouwens druk genoeg ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #9 Gepost op: 25 december 2006, 22:23:58
*kuch*redvest*kuch*  :-\

Mooie pix.. toch wel mooi om  de samenwerking tussen de verschillende hulpdiensten te zien.

Beetje makkelijk om aan de hand van een foto te oordelen wat die agent daar doet of niet. Als hulpverleners moeten we het samen doen. En aan de foto te zien gaat dat goed.

Is een beetje het zelfde verhaal al dat korps A sneller is in gemeente B en daar ook naar uitrukt. Jammer dan voor korps B. Het gat tenslotte om de burger en niet om onze territoriale ''verworven plaats''

En over dat restvest?  Joris ik zou de brandweer bellen. Misschien krijg je wel een schouderklopje.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.