Overigens ben ik net als Rolf verbaasd dat de RN-striping geen normale -blauwe- Star Of Life heeft, zeker gezien de brief die door VenW aan RN over de signalen is gestuurd. Zie:http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/documenten/Brief%20van%20V%20en%20W%20aan%20RN%20Gebruik%20Signalen.pdf
Waarin met de opmerking 'het volgends bijlage 1 vastgestelde symbool' verwezen wordt naar de welbekende Star Of Life. Waar overigens geen copyright op zit.
Ha Koen,
Als ik die brief van V&W goed lees, wordt onderscheid gemaakt tussen voertuigen die in opdracht of ten dienst van brandweer en politie rijden en voertuigen die dat doen voor de CPA. Voor deze laatste wordt verwezen naar het vastgestelde symbool. Het zou dus kunnen zijn dat reddingsbrigades die in opdracht van de CPA rijden, de star wel op de zijkant hebben, terwijl andere brigades dat niet hebben. Ik vermoed dat dit opgelost wordt wanneer alle zaken rond het voertuig uniform geregeld worden en gekoerst wordt op de officiele HV-striping.
Beste Kees,
Ik snap je gevoel, heeft bij ons ook meegespeeld. Ik ben echter op zoek naar eenvoud en uniformiteit. Ook zoek ik naar uitstraling die recht doet aan hoe we gezien willen worden. Beiden komen onvoldoende terug in het bestaande logo van RedNed. Het logo vertelt teveel en is daardoor van afstand slecht begrijpelijk. Door de dunne lijntjes straalt het voorts niet de kracht uit die we zouden moeten willen. Tenslotte vind ik dat we in gevolg op de RVR en de professionalisering van ons aandeel in de BV Nederland, alle effort moeten steken in het woord 'reddingsbrigade'. Dat kan dus betekenen dat wij in IJmuiden ook de telefoon gaan opnemen met 'Reddingsbrigade'. We zien dit nu al terug op de nieuwe diplomalijn waar voor het eerst (!?) groot het woord reddingsbrigade op staat. Maar ook op de nieuwe beursstand waarmee we naar de Hiswa gaan.
We gaan uiteraard voor kwaliteit en betrekken daar zoveel mogelijk mensen bij. Zo zal op de ALV op 12 mei een keuze gemaakt kunnen worden. De kosten proberen we in de klauw te houden door binnenkort een offerteaanvraag bij drie partijen uit te zetten. Top of the bill kan natuurlijk niet.
Hoe dat dan werkt met eigen logo's e.d.? Die kunnen hun plek behouden op volgens mij de achterste zijruiten van het voertuig (sponsorplek). Door te kiezen voor woord Reddingsbrigade hoeven we geen element toe te voegen aan het stickerpakket, maar vervangen we de bestaande letters door het woordmerk.
Nog even over je voertuig in Ouddorp. De deal is volgens mij dermate interessant dat ook gemeenten het niet scherper kunnen krijgen. Overigens kunnen ook gemeenten van de deal gebruikmaken, mits het voor een brigade is die aangesloten is bij RedNed. We zijn overigens van plan over de inkoopafspraken en de status van reddingsbrigadevoertuigen, een brief te sturen naar alle gemeentebesturen en brandweerkorpsen van gemeenten waar een reddingsbrigade actief is.
Ik sluit me dus aan bij wat RR zegt.
Luc