Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #80 Gepost op: 20 februari 2007, 12:17:06
Klopt! Zouden jullie ook wat meer moeten doen: naar buiten gaan.... dan word de politiezorg inhoudelijk misschien wat beter...


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 20 februari 2007, 12:24:21
Klopt! Zouden jullie ook wat meer moeten doen: naar buiten gaan.... dan word de politiezorg inhoudelijk misschien wat beter...

Nou dit is dus waarvan ik zeg, je weet niet waar je over spreekt.
Maar zal je even een praktijk voorbeeld geven van bewakers.
Maandagmiddag aan het begin van de middagdienst een melding van bewakers aan de Arenaboulevaerd: Brand in een container.
Politie en brandweer erheen en wat blijkt, een glas water was al zat geweest om een PRULLENBAK te doven. En dat zijn dan bewakers die al jaren in het vak zitten en daarvoor de brandweer laten komen. Nou dan kom je erg geloofwaardig over.

Oja, in ons district hebben we zat personeel op straat, drie wijkteams met elk 2 voertuigen, koppels op de ULM, Biketeam en collega's op de voetjes. En dat dan in drie diensten per dag. Dus kom nou niet bij me aan met de "kennis"over hoeveel personeel er opstraat is.
En daarbij ook nog 3 voertuigen met personeel van de milieupolitie.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #82 Gepost op: 20 februari 2007, 12:31:06
Hmm.. nu maak je er zelf een verhaal van: ik zei dat er best meer politie op straat kon.. niet dat er te weinig is :)

Tja praktijkvoorbeelden... ik heb helemaal geen zin in nog een welles nietes spelletje over het functioneren van politie / beveiliging. Je weet net zo goed als ik dat je zelf fouten maakt, ik maak fouten, en daar ben je mens voor. Doe je dan niet voor als "God" in de ordehandhaving, want dat ben je niet, dat is niemand.

Enne over die prullenbak: Ik heb standaard geen glas water bij me in de surv. auto hoor, en 's nachts ga ik niemand wakkermaken om een glas water te vragen..! Dus dan komt de brandweer gewoon.. hadden ze geen brandweer moeten worden :)

Maar Ron ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in deze discussie. Ik vind het alleen erg shit voor jou dat je zo verbitterd door het leven gaat, dat kan nooit leuk zijn! Dan kun jij "agent" zijn, maar ik heb plezier in mijn werk.

(jij natuurlijk niet want zoals je zelf altijd zegt: zoals je je hier profileert, gedraag je je op het werk)

Groeten,
Mark

uit


JeanBateau

  • Gast


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 20 februari 2007, 12:34:58
Enne over die prullenbak: Ik heb standaard geen glas water bij me in de surv. auto hoor, en 's nachts (ik weet niet wanneer jouw voorbeeld zich afspeelde) ga ik niemand wakkermaken om een glas water te vragen..! Dus dan komt de brandweer gewoon.. hadden ze geen brandweer moeten worden :)

Als je goed leest dan staat er dat het aan het begin is van de middagdienst, die begint bij ons om 15:00 uur.
De bewakers staan bij de mediaMarkt. Dus hadden deze met gemak zelf iets kunnen regelen. Maar dat kwam waarschijnlijk niet bij ze op.
Dus eerst goed lezen en dan antwoord geven :)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #85 Gepost op: 20 februari 2007, 12:37:04
zij berichtje is toch al aangepast.


ik ben blij dat er bewakers zijn want er zijn plekken waar ik me daardoor stuk veiliger voel
flappus  niet elke verandering is een verbetering


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #86 Gepost op: 20 februari 2007, 12:39:51
Je was net te vroeg, had het net aangepast.

Verder hadden ze dan inderdaad beter zelf actie kunnen ondernemen.. jammer! Maarja, mensen maken fouten. Zo was een agent hier zo slim om iemand die een ongeval had gehad even in zijn auto te laten zitten... diegene kreeg opeens last van de nek... je snapt: dak eraf.

Is ook een ontzettend stomme actie... zo zijn er wel meerdere. Maar als je op ieder slakje zout gaat leggen en door een aantal voorvallen meteen heel de beveiligingsbranche naar beneden haalt; is gewoon zielig. En ja; ik weet je hebt veel slechte ervaringen gehad, maar geen 30.000 (want zoveel van onze soort zijn er :)), en ook ik heb genoeg domme idiote acties van agenten gezien maar dat waren er ook geen 50.000 dus ik kan niet oordelen dat alle agenten waardeloos zijn.

Dat is dus: spreken over dingen waar je niets vanaf weet... (je kent het wel)

Dus je hebt 3 keuzes: alle beveiligers afmaken met je dienstpistool, in een zielig hoekje kruipen en zeuren dat je het zo vervelend vind dat er beveiligers bestaan of gewoon proberen het beste ervan te maken omdat je nu eenmaal met elkaar opgescheept zit.

Trouwens; hoe zal de burger het vinden dat de ene organisatie voor veiligheid en de andere organisatie voor veiligheid elkaar afmaken over bevoegdheden en "ik ben beter dan jou".. dat straalt niet echt professionaliteit uit.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #87 Gepost op: 20 februari 2007, 14:11:50

Enne over die prullenbak: Ik heb standaard geen glas water bij me in de surv. auto hoor, en 's nachts ga ik niemand wakkermaken om een glas water te vragen..! Dus dan komt de brandweer gewoon.. hadden ze geen brandweer moeten worden :)




Lekkere instelling,een beetje bewaker heeft toch een brandblusser in de auto?Daar kun je zo,n prullebak met alle gemak uitkrijgen.Je gaat niemand wakker maken voor een glas water,maar je vindt het wel nodig om voor een prutsvuurtje een komplete TS-bemanning uit hun nest te halen.Daar maak je echt geen vrienden mee  ::)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #88 Gepost op: 20 februari 2007, 14:21:51
Is het ook, werkt ideaal! We kunnen hier gewoon op de Politie rekenen. Af en toe eens een praatje, overdag fiets je voorbij word er in je oor getoeterd door agenten, ontzettend goede sfeer hier. Verder krijgen we af en toe mailtjes dat er steeds weer op dezelfde tijd ergens word ingebroken, of wij daar ook wat extra rondes willen rijden etc.. etc..

Maar, dat werkt zo goed omdat er goede afspraken zijn. Ik kan me voorstellen dat in een regio waar geen afspraken zijn, en de 2 beroepen soms in elkaars vaar water zitten is het nodig dat er goede afspraken onderling zijn. Zo is er de afspraak; als we op verzoek van de politie extra rondes rijden langs panden waar vaak word ingebroken, en er doet zich een verdachte situatie voor; direct bellen, en als het om personen gaat; MKP aan de lijn houden en de agenten naar de verdachten toepraten als ze moeilijk te zien zijn.

Hoop dat dit in een hoop regio's ingevoerd gaat worden t.z.t.

Das mooi

Verdergaan op die voet zou ik zeggen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #89 Gepost op: 20 februari 2007, 15:22:51
Nou dit is dus waarvan ik zeg, je weet niet waar je over spreekt.
Maar zal je even een praktijk voorbeeld geven van bewakers.
Maandagmiddag aan het begin van de middagdienst een melding van bewakers aan de Arenaboulevaerd: Brand in een container.
Politie en brandweer erheen en wat blijkt, een glas water was al zat geweest om een PRULLENBAK te doven. En dat zijn dan bewakers die al jaren in het vak zitten en daarvoor de brandweer laten komen. Nou dan kom je erg geloofwaardig over.

Oja, in ons district hebben we zat personeel op straat, drie wijkteams met elk 2 voertuigen, koppels op de ULM, Biketeam en collega's op de voetjes. En dat dan in drie diensten per dag. Dus kom nou niet bij me aan met de "kennis"over hoeveel personeel er opstraat is.
En daarbij ook nog 3 voertuigen met personeel van de milieupolitie.

Het eerste wat een beveiliger leert bij brand: alameren. Een onschuldige prullenbakbrand kan overgaan in een inferno(schipholbrand)