Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28616 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2007, 16:02:32
Het eerste wat een beveiliger leert bij brand: alameren. Een onschuldige prullenbakbrand kan overgaan in een inferno(schipholbrand)

houd niet in dat hij niet hoeft te proberen vervolgschade te beperken voor zover dit zonder gevaar voor hemzelf kan.
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #91 Gepost op: 20 februari 2007, 17:49:50
dat is een ander verhaal, maar ik zal toch eerst alarmeren hoor, 6 man uit bed of niet: had je een kantoorbaan moeten kiezen. Ik word ook uit mn nest gebeld voor spinnetjes die over een melder wandelen, maarja... risico van het vak


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #92 Gepost op: 20 februari 2007, 17:59:15
dat is een ander verhaal, maar ik zal toch eerst alarmeren hoor, 6 man uit bed of niet: had je een kantoorbaan moeten kiezen. Ik word ook uit mn nest gebeld voor spinnetjes die over een melder wandelen, maarja... risico van het vak

is ook zo, je hoort ook eerst te alarmeren maar handelen om vervolgschade te beperken is OOK onderdeel van ons werk  ;)
Politie Aspirant niveau 4


JeanBateau

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 20 februari 2007, 19:12:06
dat is een ander verhaal, maar ik zal toch eerst alarmeren hoor, 6 man uit bed of niet: had je een kantoorbaan moeten kiezen. Ik word ook uit mn nest gebeld voor spinnetjes die over een melder wandelen, maarja... risico van het vak
 
Eerst kijken en eventueel zelf handelen. Als het na het leegspuiten van de brandblusser die standaard achterin onze auto ligt nog lijkt te branden of smeulen kan je altijd nog de brandweer bellen!!


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #94 Gepost op: 20 februari 2007, 19:22:56
 
Eerst kijken en eventueel zelf handelen. Als het na het leegspuiten van de brandblusser die standaard achterin onze auto ligt nog lijkt te branden of smeulen kan je altijd nog de brandweer bellen!!

signaleren, alarmeren, controleren(handelen), rapporteren
eerst alarmeren, mocht er iets fout gaan bij het controleren dan weet je dat er iemand op de hoogte is van je aanwezigheid en een probleem. eigen veiligheid eerst!
Politie Aspirant niveau 4


JeanBateau

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 20 februari 2007, 19:24:20
signaleren, alarmeren, controleren(handelen), rapporteren
eerst alarmeren, mocht er iets fout gaan bij het controleren dan weet je dat er iemand op de hoogte is van je aanwezigheid en een probleem. eigen veiligheid eerst!

Maar dit kan ook via de eigen meldkamer of middels een open lijn met een collega. Dus niet persé de brandweer bellen


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #96 Gepost op: 20 februari 2007, 19:29:02
ik had het ook over alarmeren, niet de brandweer bellen, kan me niet schelen op welke wijze ;) als t maar gebeurd.. want voor t zelfde geld gaat het WEL fout.
voorkomen is beter dan genezen. en t is vaak minder pijnlijk en langdurig ook
Politie Aspirant niveau 4


JeanBateau

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 20 februari 2007, 19:31:05
ik had het ook over alarmeren, niet de brandweer bellen, kan me niet schelen op welke wijze ;) als t maar gebeurd.. want voor t zelfde geld gaat het WEL fout.
voorkomen is beter dan genezen. en t is vaak minder pijnlijk en langdurig ook

je hebt gelijk, had dat ook zo bekeken maar er zijn altijd mensen die bij alarmeren gelijk aan de hulpdiensten bellen denken, vandaar dat ik het schreef


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #98 Gepost op: 20 februari 2007, 19:32:42
ik had het ook over alarmeren, niet de brandweer bellen, kan me niet schelen op welke wijze ;) als t maar gebeurd.. want voor t zelfde geld gaat het WEL fout.
voorkomen is beter dan genezen. en t is vaak minder pijnlijk en langdurig ook
Tja,"kan me niet schelen hoe de brandweer wordt gebelt"En daarmee gaat er dus een hoop fout.je had al een belangrijk punt zelf kunnen doen,die beginnende brand zelf aanpakken.En die poederblusser erop leegspuiten.Waarom heb je em anders in de auto liggen?  ???

Wij vinden het niet erg hoor zo,n uitslaande brand,alleen lijkt het mij dat je als beveiliger toch een hoop uit te leggen hebt  ::)


JeanBateau

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 20 februari 2007, 19:34:44
ik had het ook over alarmeren, niet de brandweer bellen, kan me niet schelen op welke wijze ;) als t maar gebeurd.. want voor t zelfde geld gaat het WEL fout.
voorkomen is beter dan genezen. en t is vaak minder pijnlijk en langdurig ook

Hij heeft het hier over dat het hem niet kan schelen op welke wijze en wie je alarmeert niet over op welke wijze je de brandweer belt