Prioriteiten systeem

Auteur Topic: Prioriteiten systeem  (gelezen 15576 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2003, 20:50:41
dat is duidelijk Ed,je hebt gelijk ;)


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #31 Gepost op: 13 oktober 2003, 20:52:40
Is ook wel een beetje tegenstrijdig????we houden ons gewoon aan de regels, MAAR gaan wel eens over de busbaan of tegen het verkeer in

Is misschien een beetje verkeerd geformuleerd. Iedereen denkt dat heel de stad vol ligt met busbanen. Maar er zijn er maar een paar. Daarom maak je daar ook maar SOMS gebruik van. En waarom zou je er gebruik van maken als het overige verkeer ook gewoon rijd. Je past je op die manier gewoon aan het overige verkeer aan. Je hebt dus helemaal de vrijstellingen niet nodig. In die zin bedoel ik dat je je gewoon aan de regels houd. Daarbij komt ook nog dat je de vrijstelling mag gebruiken en niet moet.

Ed :)


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 14 oktober 2003, 08:42:16
Collega's
Mijn baas heeft een heel eigen mening over de prioriteiten. Hij zegt je hebt haast of je hebt geen haast, een klein beetje haast bestaat niet! Hij zegt ook je bent zwanger of je bent niet zwanger, een klein beetje zwanger bestaat niet ;). Mijn baas pleit er dus voor dat het hele prio 2 gedeelte moet vervallen.
Het is toch ook zo dat men de complete chauffeursopleiding inclusief de brancherichtlijn gaat evalueren in de zomer van 2004? Ben benieuwd wat daar uit komt. Het is wel de reden geweest om in Beverwijk nog niet te starten met de opleidingen.

Groetjes Jaap


Rene112

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 14 oktober 2003, 10:46:53
Nu moet je me toch eens uitleggen waarom je van een prio 3 melding op zou willen schalen naar een prio 2.

Omdat de vrijstellingen (art. 91 RVV) zoals gebruik troittoir, fietspad, parkeren op rijbaan, parkeren op woonerf etc. volgens de brancherichtlijn alleen gelden bij PRIO's 1 en 2 en dus niet bij PRIO 3.

Dat betekent dat je, om geen verkeersovertredingen te maken, van PRIO 3 naar PRIO 2 zou moeten wijzigen (en dus vastleggen bij AC) om deze vrijstellingen te mogen gebruiken.

Dat is in de praktijk onwerkbaar!  :(
Als je onder PRIO 3 naar een wateroverlast of stormschade gaat zou je dus volgens de brancherichtlijn niet foutief mogen parkeren of een stukje over het fietspad mogen rijden.

En (mede) daarom zijn in onze regio de meldingen waarbij je mogelijk de vrijstellingen nodig hebt om je taak goed uit te kunnen oefenen standaard PRIO 2.
Dus juist om te voorkomen dat je van PRIO zou moeten wijzigen, of om te voorkomen dat verkeersovertredingen worden gemaakt (waarbij uiteindelijk de chauffeur de klos is :'().

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen uitleggen :)

Groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 14 oktober 2003, 20:08:44
dussss,als ik het goed begrijp Rene.Hebben jullie prio3 laten vervallen


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #35 Gepost op: 14 oktober 2003, 21:37:14
Omdat de vrijstellingen (art. 91 RVV) zoals gebruik troittoir, fietspad, parkeren op rijbaan, parkeren op woonerf etc. volgens de brancherichtlijn alleen gelden bij PRIO's 1 en 2 en dus niet bij PRIO 3.

Sorry dat ik er weer op ga reageren maar :

Er zijn 2 dingen die je door elkaar haalt. Prio rijden en parkeren. Voor parkeren heb je indien het werk het nodig acht altijd vrijstelling. Staat omschreven in het boek brandweerchauffeur. Het parkeren wordt ook helemaal niet in de richtlijn omschreven. De richtlijn is bedoelt om het rijden naar een incident veiliger te maken.  Dus daarom is het helemaal niet nodig om van prio te moeten veranderen om te parkeren.

Ed :)


Rene112

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 14 oktober 2003, 21:38:51
dussss,als ik het goed begrijp Rene.Hebben jullie prio3 laten vervallen

Er wordt in Noord-Holland Noord (dit jaar nog 3 aparte regio's) bij alarmeringen geen gebruik gemaakt van PRIO 3 (dat is iets anders dan hem laten vervallen).
 
Aan elk type incident in het GMS (meldkamersysteem) op de meldkamer in Alkmaar hangt een standaard PRIO.
Deze standaard PRIO per type incident is voor alle circa 30 gemeenten gelijk waardoor er zo uniform mogelijk gewerkt wordt in een groot gebied.

Zo uit mijn hoofd hangt PRIO 3 alleen aan een oefening die als incident wordt ingevoerd.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Leo

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 14 oktober 2003, 21:58:57
René, in het profiel van Ed staat "Iedereen heeft recht op mijn mening ", maar hij bedoelt waarschijnlijk iedereen moet het met mij eens zijn.
Ik kan mij heel goed vinden in de wijze waarop de prioriteiten in onze regio's in Noord Holland Noord worden gehanteerd. Het luidt niet tot misverstanden en is voor iedereen duidelijk. (behalve voor mensen die dit niet willen accepteren  ;))


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #38 Gepost op: 14 oktober 2003, 22:34:11
Ah... leo... in jouw profielfototje ziet ik dat je ook uit heerhugowaard komt... Bij ons zeggen we gewoon tegen onze bazen wat we vinden en lullen we niet met ze mee. We hebben onze eigen mening en hoeven niet via een forum hogerop te komen  ;D

Ed :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 14 oktober 2003, 22:34:12
ik vind dit een leuke discussie,maar laten we het wel leuk houden.En elkaar niet vangen op wat we in een profiel schrijven ;)