Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 23436 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2008, 20:08:43
Ik heb geen eens een ID-kaart, wel een paspoort en die zit in mijn cameratas. Dit omdat als ik op pad ben mijn camera vaak mee is en ik denk dat ze het eerst om ID vragen als ik foto's maak bij een incident. Tevens heb ik ICE in mijn telefoon, dus ze kunnen mij wel identificeren....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #21 Gepost op: 13 mei 2008, 23:47:10
Hierbij betrap ik mezelf erop dat ik m'n idee niet zovaak bij me heb. Gelukkig wel mijn bankpas waar m'n naam op staat. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren :-\

Tenzij je op de leeuw van de Postbank lijkt heb je aan een bankpas ook vrij weinig. Misschien dat je na een ongeval te achterhalen bent via het rekeningnummer. Maar wie zegt dat de pas van jou is? Je kan hem wel even snel van een neef hebben geleend. Er staat geen pasfoto, adres, geboortedatum- of plaats en geen BSN op.

Als de politie om je legitimatie vraagt om wat voor reden dan ook, dan zul je met iets beters moeten komen dan alleen een bankpas.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2008, 16:10:35
Ik heb m'n ID eigenlijk altijd bij me, standaard in m'n portemonnee.
Niet dat ik 'm vaak nodig heb, maar je zal net zien dat meneer agent erom gaat vragen. Dan heb ik geen zin in een discussie over draagplicht of toonplicht of zo...
Bovendien weet ik nu altijd waar 'ie is O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2008, 16:40:17
Misschien dat je na een ongeval te achterhalen bent via het rekeningnummer.

Helaas geeft de bank nooit gegevens over bankpassen aan de politie, dit in verband met wet op de privacy  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #24 Gepost op: 17 juni 2008, 16:48:32
Ik heb altijd m'n ID mee, maar even een vraagje tussendoor: Kan je OV-jaarkaart ook gebruikt worden als ID?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #25 Gepost op: 17 juni 2008, 16:51:34
Heb ik hem één keer niet bij me... Gaan ze me staande houden voor vermoedelijke brandstichting :-[  ::) Ik werd ondanks alles niet meegenomen, maar had ook niks gedaan...

wel een raar idee dat mijn gegevens nu ergens in een grote zooi digitale gegevens zijn beland. Ik ben wel benieuwd of dat als ik ooit solliciteer bij de politie die gegevens gelijk weer boven drijven? En of het mijn kansen bij de sollicitatie zal beïnvloeden...
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2008, 16:51:49
Ik heb altijd m'n ID mee, maar even een vraagje tussendoor: Kan je OV-jaarkaart ook gebruikt worden als ID?

niet officieel.
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2008, 16:59:47
Heb ik hem één keer niet bij me... Gaan ze me staande houden voor vermoedelijke brandstichting :-[  ::) Ik werd ondanks alles niet meegenomen, maar had ook niks gedaan...

wel een raar idee dat mijn gegevens nu ergens in een grote zooi digitale gegevens zijn beland. Ik ben wel benieuwd of dat als ik ooit solliciteer bij de politie die gegevens gelijk weer boven drijven? En of het mijn kansen bij de sollicitatie zal beïnvloeden...

Als ze je niet mee nemen verdenken ze je ook niet echt. En het lijk mij erg sterk dat je niet word aangenomen omdat je een keer niet aan de identificatie plicht hebt voldaan...


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #28 Gepost op: 19 juni 2008, 14:52:20
hmm, id heb ik nooit bij me(heb ik nieteens,.. paspoort), rijbewijs wel altijd, ook heb ik ICE in me mobiel staan O0


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #29 Gepost op: 19 juni 2008, 17:33:25
Tenzij je op de leeuw van de Postbank lijkt heb je aan een bankpas ook vrij weinig. Misschien dat je na een ongeval te achterhalen bent via het rekeningnummer. Maar wie zegt dat de pas van jou is? Je kan hem wel even snel van een neef hebben geleend. Er staat geen pasfoto, adres, geboortedatum- of plaats en geen BSN op.

Als de politie om je legitimatie vraagt om wat voor reden dan ook, dan zul je met iets beters moeten komen dan alleen een bankpas.
Helaas geeft de bank nooit gegevens over bankpassen aan de politie, dit in verband met wet op de privacy  ;)

Je naam staat ook op je bankpas, althans bij mij. Bij de extreme gevallen waarbij je niet meer te herkennen bent, heb je op het eerste moment ook niet veel aan een ID of bankpas. Een ID kan je natrekken, en een bankpas weer niet. Het is gewoon heel belangrijk om een ID-kaart om mee te hebben. Ben er de laatste tijd ook steeds meer op aan het letten.
Nuttig, zo'n forum! :)